agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Dlaczego i kiedy warto wymienić swoją stronę internetową?

Spis treści:

Kiedy warto wymienić swoją stronę internetową?

  1. Strona internetowa nie jest responsywna
  2. Nie jest atrakcyjna wizualnie
  3. Strona internetowa nie nadąża
  4. Jest nieczytelna

Kiedy jeszcze warto wymienić swoją stronę internetową?

  1. Współczynnik odrzuceń
  2. Strona internetowa nie jest bezpieczna

Podsumowanie

 

Wraz z galopującym postępem technologicznym zmienia się Internet: funkcjonalności stron www rozszerzają się, a ich oprawa graficzna unowocześnia. Wszystko to, co nie idzie z duchem czasów, odchodzi do lamusa. Wiek XXI oznacza też duże transformacje w obszarze marketingu. Większość firm zaczęła tworzyć swoje strony internetowe, tzw. wizerunkową kartę przetargową, służącą do pozyskania klientów. Dynamicznie pojawiające się trendy zarówno jeśli chodzi o płaszczyznę techniczną, jak i estetyczną wymagają nieustannej aktualizacji strony internetowej. Dlaczego i kiedy warto wymienić swoją stronę internetową? Sprawdźmy to!

Kiedy warto wymienić swoją stronę internetową?

  1. Strona internetowa nie jest responsywna

Korzystanie z Internetu już od dawna nie ogranicza się wyłącznie do komputera. Dostęp do nowoczesnych smartfonów czy tabletów sprawił, że surfowanie po sieci możliwe jest zawsze i wszędzie. Według raportu UKE 78,9% osób najczęściej wykorzystuje Internet do przeglądania stron internetowych i aż 95,1% Polaków posiada do nich dostęp mobilny. Nie ma co się dziwić, że smartfony skutecznie wypierają komputery.

Tworząc stronę internetową, trzeba mieć na szczególnej uwadze, aby była ona dostosowana do rozmaitych urządzeń mobilny. Nie spełnienie tego kryterium skutkuje tym, że odwiedzający ją Internauci będą ją opuszczać w trymiga.

Od 2020 roku Google wymusza na właścicielach stron www, aby były one dostosowane do urządzeń mobilnych! Jeśli wcześniejszy argument niewystarczająco przekonuje Was do zmiany, to z pewnością zrobi to Google, obniżając jej pozycję w wyszukiwarce internetowej.

  1. Nie jest atrakcyjna wizualnie

Przy stronach internetowych liczy się pierwsze wrażenie. Kilka sekund decyduje czy Klient będzie chciał na niej zostać dłużej, czy z tego zrezygnuje. Dlatego, jeżeli posiadacie strony stworzone 10 lat temu, to dla Internetu jest to tym samym co powrót do czasów PRL-u. Zmieniające się trendy, nowe szablony czy nowoczesne grafiki nieustannie tworzą nowe standardy, za którymi jeśli chce się być widzialnym w sieci, to trzeba nadążyć. Czym zatem powinny wyróżniać się obecnie strony internetowe? Powinny być przejrzyste, grafiki i motywy powinny wpisywać się w najnowsze trendy, i zamiast ścian tekstu lepiej postawić na odpowiednio sformatowane i oszczędne treści.

  1. Strona internetowa nie nadąża

Wiedzieliście, że na pozycję strony w wyszukiwarkach ma także wpływ prędkość jej ładowania? Jeżeli strona ładuje się bardzo długo, to nie tylko jest negatywnie oceniania przez roboty Google, lecz także Klientów, którzy po prostu rezygnują z odwiedzania jej.

  1. Jest nieczytelna

Mało intuicyjna w obsłudze strona również nie zachęca potencjalnych Klientów. Jeżeli menu nie jest wystarczająco czytelne, to Klienci będą mieli trudności ze znalezieniem informacji, których poszukują. Taka sytuacja przysporzy Wam wizerunkowych problemów, dlatego warto zmienić ją naprędce!

Kiedy jeszcze warto wymienić swoją stronę internetową?

  1. Współczynnik odrzuceń

Wskaźnik ten określa procentowo poziom zainteresowania osób odwiedzających stronę do dalszego jej przeglądania. Precyzując, brak zainteresowania oznacza, że po wejściu na stronę główną rezygnuje z wchodzenia w innej jej podstrony. Jak to wytłumaczyć? Wysoki współczynnik odrzuceń może wynikać z bardzo długiego czasu ładowania strony czy też jej nieatrakcyjnego wyglądu. Raport Google wskazuje, że zmiana ładowania strony z 1 sekundy na 3 sprawia, że współczynnik odrzuceń rośnie 32 %.

Niezależnie od powodu należy pomyśleć o zmianie strony internetowej.

  1. Strona internetowa nie jest bezpieczna

Popularność i dostępność do Internetu posiada też swoją negatywną stronę. Ataki hakerskie stanowią poważne zagrożenie nie tylko dla Twojej witryny, lecz także dla danych klienta. Wyciek ważnych informacji do strzał w kolano dla Twojej firmy, dlatego bezpieczeństwo strony powinno być priorytetem. Być może Twoja strona jest przestarzała i nie posiada zabezpieczeń rezonujących z wymaganiami obecnych czasów?

Najlepszym zabezpieczeniem jest zadbanie o aktualne oprogramowanie systemu CMS i dodatkowe zainstalowanie rozszerzeń ochraniających stronę.

Podsumowanie

  1. Postęp i dynamicznie zmieniające się trendy internetowe wymuszają na stronach www ich nieustanną aktualizację.
  2. Przestarzała strona internetowa przekłada się na jej niższą pozycję w wyszukiwarce internetowej oraz spadek zainteresowania potencjalnych Klientów.
  3. Stronę internetową należy wymieniać, gdy jest ona nieresponsywna, nieatrakcyjna wizualnie i nieczytelna.
  4. Warto zadbać także o bezpieczeństwo strony oraz o jej prędkość.

 

Popularne artykuły

redakcja

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.