agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Kampania Facebook Ads, czyli sposób na widoczny biznes

Spis treści:

  1.   Wstęp
  2.   Czym jest Facebook Ads?
  3.   Dlaczego warto?
    1. Kto nie ma Facebooka?
    2. Dopasowana do produktu/usługi grupa docelowa
    3. Najtańszy i najszybszy sposób
    4. Skuteczny mechanizm
  4.   Tworzenie kampanii promocyjnej
    1. Wybór celu reklamowego
    2. Grupa odbiorców
    3. Tworzenie reklam
  5.   Podsumowanie

 

W obecnych czasach nie wystarczy posiadać strony internetowej do prowadzenia biznesu online. Podstawę działalności stanowią Facebook i Instagram – najważniejsze kanały promocji przyczyniające się do zwiększenia sprzedaży w Twojej firmie. Jednak założenie konta i regularne publikowanie postów to za mało, ponieważ organiczne zasięgi są ograniczane przez sławetne algorytmy. Popycha to firmy do skorzystania z płatnych reklam tj. Facebook Ads. Czym zatem wyróżniają się Facebook Ads i dlaczego warto skorzystać z ich potencjału? Sprawdźmy to!

Czym jest Facebook Ads?

Są to płatne treści promocyjne wyświetlane na portalu społecznościowym Facebook zarówno na tablicy, jak i w Messengerze. Serwis ten wykupił również prawa do Instagrama, dlatego istnieje możliwość targetowania tych reklam również do użytkowników tej aplikacji.

Dlaczego warto?

  • Kto nie ma Facebooka?

Na pierwszy plan wysuwa się popularność tego medium, bo kto w dzisiejszych czasach nie ma Facebooka? Właśnie z tego względu warto wykorzystać potencjał Facebooka dla działań marketingowych.

  • Dopasowana do produktu/usługi grupa docelowa

Ponadto serwis ten umożliwia tworzenie kampanii, których zadaniem jest dotarcie do wcześniej określonej grupy docelowej. Dzięki temu reklama Waszego produktu trafia wyłącznie do użytkowników, którzy mogą się danym tematem rzeczywiście zainteresować.

  • Najtańszy i najszybszy sposób

Prowadzenie konta na Facebooku jest darmowe, a za realizację skutecznej kampanii reklamowej nie trzeba wykładać dużej ilość pieniędzy. To ty decydujesz, do ilu osób dziennie ma ona trafić i od tego przede wszystkim zależy ogólny koszt promocji firmy. Jednak gwarantuję, że jest to najszybszy i najtańszy sposób, żeby uzyskać zadowalające zasięgi i docelowo wysokie przychody. Ponadto dopasowanie grupy docelowej, czyli m.in. wybór lokalizacji, w której mieszkają Twoi użytkownicy oraz ich wieku ma naprawdę znaczenie dla efektów kampanii. Dzięki temu promowane posty będą docierać nie tylko do określonej liczby użytkowników, lecz także do osób, które wpisują się w profil potencjalnego klienta.

  • Skuteczny mechanizm

Reklamy są wstawiane m.in. na tablicy pomiędzy treści, które użytkownicy przeglądają, co sprawia, że trudno je odróżnić od zwykłych postów. Ten mechanizm zwiększa szanse na to, że więcej osób zainteresuje się reklamą.

Tworzenie kampanii promocyjnej Facebook Ads

Wcześniejsze argumenty was przekonały? Czujecie się zainteresowani tym tematem? Sprawdźmy zatem, na czym polega proces tworzenia kampanii na Facebooku.

Zasadza się ona na trzech głównych etapach.

  • Wybór celu reklamowego

Możemy wybierać spośród trzech głównych kategorii:

    • Świadomość – obejmuje cele, które związane są z budowaniem rozpoznawalności marki oraz jej zasięgów.
    • Działania – związane są z nakłonieniem użytkowników do zainteresowania się daną firmą np. poprzez wejście na jej stronę internetową.
    • Konwersja – zawiera cele zachęcające użytkowników do skorzystania z usługi firmy np. sprzedaż produktów.
  • Grupa odbiorców

Ten etap związany z określeniem grupy docelowej – targetowanie poprzez wybór geolokalizacji, wieku, płci czy zainteresowań.  Możesz też wykluczać użytkowników o określonym profilu. Następnie należy określić budżet dzienny, od którego będzie zależało, do ilu odbiorców dotrze Twoja reklama oraz wyznaczyć datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.

Pod koniec zdecydować się jeszcze musimy na umiejscowienie danej reklamy. Wcześniej zostało wspomniane, że możemy wybierać spośród platformy Facebook i Instagram.

  • Tworzenie reklam

Na tym etapie wybieramy format reklamy, podstawowy tekst, który pojawi się nad reklamą, nagłówek i opis. Najczęściej spotykane formaty reklam to:

    • reklamy obrazowe,
    • reklamy video,
    • reklamy karuzelowe.

Bardzo ważne jest, żeby warstwa wizualna i treściowa były atrakcyjne dla odbiorcy i przyciągały jego uwagę. Dlatego nie do przecenienia jest oryginalność, nietypowy sposób prezentacji produktów oraz wykorzystanie zwrotów Call do Action typu „sprawdź to”, „dowiedz się więcej”. Jeśli chcecie się upewnić co do skuteczności reklamy, to warto skorzystać z menedżera reklam. Sprawdzi on Waszą reklamę pod kątem docierania do odbiorców czy sposobu lokowania produktu.

Po ustaleniu wcześniej wymienionych parametrów reklama jest gotowa do publikacji.

Podsumowanie

  1. Facebook Ads to płatne treści promocyjne umiejscowione w serwisie Facebook oraz Instagram.
  2. Warto korzystać z Facebook Ads, ponieważ serwis ten używany jest przez rzeszę ludzi. Ponadto reklamy te są tanie i stanowią najszybszy sposób na uzyskanie szerokich zasięgów.
  3. Reklamy na Facebooku docierają do określonej grupy docelowej, co wpływa na wzrost ich skuteczności.
  4. Tworzenie kampanii promocyjnej polega na ustaleniu jej celu, określeniu targetowanej grupy oraz stworzeniu atrakcyjnych wizualnie i treściowo reklam.

    Kategorie: 

redakcja

marcin

Zostaw kontakt, oddzwonimy do Ciebie!

do 20 sekund :)