agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Jakie są najważniejsze kroki do wykonania przed rozpoczęciem tworzenia strony internetowej?

Stworzenie czegoś zupełnie od zera, nie raz bywa nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza w dziedzinie, która nie jest naszą specjalnością. Dlatego kluczem do sukcesu w zakresie tworzenia własnej strony internetowej jest odpowiednie przygotowanie. Rozsądne podejście do tematu, nie tylko pozwoli nabyć potrzebną wiedzę, ale odpowiednio ją ustrukturyzować. W dodatku pomoże uniknąć popełnienia błędów na każdym z kolejnych etapów. Przechodząc po kolei przez kilka kluczowych kroków, będziesz mieć pewność, że Twoja strona będzie skuteczna i przyciągnie nową grupę odbiorców. Tworzenie strony internetowej nie musi być domeną programistów! Z odpowiednią wiedzą i ty jesteś w stanie to zrobić.

Zdefiniuj cel

Pierwszym i niewątpliwie najważniejszym krokiem jest zadanie sobie pytania: co chce osiągnąć za pomocą swojej strony internetowej? Odpowiedzi może być wiele. Być może chcesz zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów? A może starasz się poprawić wizerunek marki lub dostarczać odbiorcom więcej treści edukacyjnych? Niezależnie od tego czy pragniesz skupić się na promowaniu swojego biznesu lub usług, celujesz w promocje swojego portfolio lub chcesz po prostu stworzyć platformę społecznościową dla danej grupy ludzi, zdefiniowanie celu pozwoli ci ruszyć krok dalej. Weź pod uwagę także swoje możliwości finansowe, określenie budżetu może okazać się jednym z kluczowych czynników.

Wyznaczenie ścieżki działania często idzie także w parze z określeniem grupy docelowej. Dlatego przeprowadź badania rynku, aby zrozumieć, kto jest Twoją grupą docelową oraz jakie są ich potrzeby i preferencje. To pozwoli Ci dostosować zawartość i styl strony do oczekiwań Twoich odbiorców. Dopiero, gdy dowiesz się, co właściwie chcesz zrobić i dla kogo, będziesz mógł skupić się na wdrożeniu konkretnych treści, które będą niezbędne do realizacji postawionego celu.

Wybierz platformę i określ kluczowe funkcje strony

Przechodząc do technicznego aspektu przygotowania, niezwykle ważne w przypadku tworzenia własnej strony internetowej, jest skorzystanie z istniejących już narzędzi. W internecie działają różne platformy, na których można tworzyć strony internetowe, takie jak WordPress, Wix, Joomla czy Squarespace. Dlatego przed przystąpieniem do tworzenia, warto najpierw szerzej zorientować się w ofercie i wybrać platformę, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i umiejętnościom. Warto mierzyć siły na zamiary i nie korzystać z przystępnych w użyciu programów i narzędzi.

Równie ważne będzie zdefiniowanie funkcji, które powinna posiadać strona internetowa. Mowa tutaj przykładowo o umieszczeniu katalogu produktów, formularza kontaktowego, czy bloga. Przygotuj plan, na którym umieścisz wszystkie sekcje strony i ich hierarchię. To pozwoli Ci uporządkować zawartość i ułatwi poruszanie się po stronie.

Opracuj strategię SEO

SEO (Search Engine Optimization) jest to proces optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Znajomość podstaw tych procesów jest kluczowa dla sukcesu Twojej strony. Istnieje wiele różnych strategii związanych z optymalizacją strony, a ich implementacja może pomóc Ci w osiągnięciu lepszych wyników wyszukiwania i uzyskaniu większej liczby odwiedzających. Oto kilka istotnych kwestii w tym zakresie:

1. Słowa kluczowe – zacznij od wykonania badań słów kluczowych, czyli tych fraz, które Twoja grupa docelowa wpisuje w wyszukiwarki, aby znaleźć treści związane z Twoją branżą. Zaimplementuj te słowa kluczowe w treści Twojej strony, w nagłówkach, opisach meta, tytułach, itp.

2. Struktura strony – upewnij się, że struktura Twojej strony jest jasna i przejrzysta. Powinna mieć logiczny układ, a linki między podstronami powinny być łatwe do znalezienia i ogólnego poruszania się w ramach strony.

3. Opisy meta – każda strona powinna mieć unikalne i wartościowe opisy meta, które wyjaśniają, o czym ona jest. Opisy meta powinny zawierać słowa kluczowe i nie powinny być za długie.

4. Linki – warto generować linki prowadzące bezpośrednio do Twojej strony z innych wartościowych i związanych z Twoją branżą. To niewątpliwie wpłynie pozytywnie na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Zadbaj o odpowiedni design podczas tworzenia strony internetowej

Ostatnim niemniej równie ważnym aspektem, który pomoże ci przygotować się do tworzenia strony internetowej jest sam aspekt wizualny. To jej ogólny design sprawi, że klient zatrzyma się tam na dłużej.  Dlatego to niezwykle ważne, aby Twoja strona była atrakcyjna i łatwa do przeglądania. Aby wizualnie przyciągnąć uwagę użytkowników skorzystaj z odpowiednich narzędzi. Ważnym elementem wizualnym, które mogą pomóc w przekazaniu informacji oraz wzbogacić treść strony są grafiki i zdjęcia. Należy jednak pamiętać, aby były one dopasowane do tematyki strony i wizerunku marki. Świetnie sprawdzą się także wszelkiego rodzaju wizualizacje, kolory i czcionki.

Kategorie:

Popularne artykuły

doradca

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.