Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Marketing szeptany w Internecie – jak stać się rozpoznawalnym w sieci?

Dla wielu osób marketing szeptany może wydawać się przestarzały, jednak jego skuteczność nie uległa przeterminowaniu. Za jego pomocą często w bardzo szybki sposób można stać się rozpoznawalnym w sieci. Dlatego w niniejszym artykule dowiesz się jak sprawić, żeby marketing szeptany w Internecie przyniósł zyski dla Twojej firmy.

Marketing szeptany w Internecie.

Co to jest?

Jest to forma promocji produktu, którą wykonuje się poprzez wywołanie dyskusji w sieci na jego temat. Odbywa się to na forach internetowych czy w komentarzach pod zdjęciami publikowanymi na fanpage’u (Facebook czy inne portale społecznościowe).

Ważnym elementem tego procesu jest sprawienie, żeby w oczach użytkowników wyglądało to na spontaniczne dyskusje. Jednak marketerowi, rozpoczynającemu taką debatę przyświeca konkretny plan i cel. Komentarze użytkowników oczywiście mają rzeczywisty wymiar, jednak początkowo trzeba pobudzić ich do aktywności.

Wyrażenia opinii na temat produktu to pierwszy krok. Następnie bardzo ważne są polecenia i proszenie, aby obecni użytkownicy polecili dany produkt swoim bliskim (ponoć aż 83% użytkowników korzysta z rekomendacji przyjaciół i rodziny).

Jak to zrobić?

Zdobycie rozpoznawalności w sieci brzmi bardzo kusząco i wiele obiecuje. Jeżeli chcesz wykorzystać marketing szeptany jako sposób na promocję swojego produktu, to musisz pamiętać o kilku zasadach.

  • Udzielaj się tylko na takich blogach czy fanpage’ach, których tematyka wpisuje się w Twój produkt.

Nie sztuką jest pisanie o swojej ofercie wszędzie tam, gdzie widoczna jest duża aktywność użytkowników. Ważny jest research i selekcja tych stron, na których Twój produkt rzeczywiście ma jakąś szansę na wzbudzenia zainteresowania potencjalnych klientów.

  • Nie stosuj zasady kopiuj-wklej.

Jeżeli uda Ci się zidentyfikować takie miejsce, to pamiętaj o pisaniu wartościowych i unikalnych opinii. Powielanie treści może przynieść Twojej firmie jedynie złą sławę i zmniejszyć jej wiarygodność

  • Nie zaczynaj od komentarza z linkowaniem produktu.

Chcesz, żeby ktoś naprawdę zainteresował się Twoim produktem? To musisz włożyć pracę w jego promocję. Działania te mogą wydawać się czasem mozolne i nie przynosić natychmiastowych efektów. Dlatego musisz uzbroić się w cierpliwość, ponieważ ta forma promocji posiada długoterminowe korzyści.

  • Nie usuwaj komentarzy krytykujących Twój produkt i nie obrażaj konkurencji.

Nie ma produktu, który spotykałby się ze 100% pozytywnym odbiorem. Dlatego, jeżeli pojawi się negatywna opinia na jego temat, nie panikuj. Ludzie mają prawo, żeby je wyrazić. Jedyne co możesz zrobić w tej sytuacji, to spróbować złagodzić ten niekorzystny obraz. Pamiętaj też, że najgorszym posunięciem w tej sytuacji jest ubliżanie konkurencji.

Kluczem udanego marketingu szeptanego jest brak nachalności, szczerość i subtelność. Nie popełniaj wyżej opisanych błędów i stosuj się do etycznych zasad. Buduj świadomość swojej marki, co bez wątpienia zaowocuje w przyszłości.

Julianna Skawińska

redakcja

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.