Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Meta description – jak napisać skuteczny opis strony

Meta description – jak napisać skuteczny opis strony?

Meta description – jak napisać skuteczny opis strony? Strona internetowa, podobnie jak film, posiada swoje streszczenie. Jest nim meta descrption, który stanowi wynik wyszukiwania w Google. Dowiedz się więcej o tym jak napisać skuteczny opis strony.

 

Meta description – jak napisać skuteczny opis strony?

Na pewno dobrze znasz ten moment kiedy idziesz do kina i nie wiesz jaki film wybrać. Wtedy z pewnością czytasz krótki opis fabuły, który ma Ciebie zachęcić do obejrzenia danej produkcji. Podobnie jest ze stronami internetowymi.Twoja decyzja, od której zależy czy wejdziesz na daną stronę, czy nie, zależy w dużej mierzę od zwięzłego streszczenia nazywanego meta description. 

Jeżeli jesteś zainteresowany czym dokładnie to jest i jak napisać skuteczny opis strony, to zapraszam do lektury niniejszego wpisu.

Meta description – co to jest?

Meta description to krótki tekst, który zawiera podsumowanie zawartości strony. Umieszczony jest pod tytułem strony, który stanowi wynik wyszukiwania w Google. 

(zdjęcie)

Ponadto opisy strony zawierają czasami proste emocji, których zadaniem jest przykuć uwagę odbiorców. Warto zwrócić też uwagę na fakt, że pogrubione w tych opisach słowach odpowiadają tym, które wpisałeś w wyszukiwarkę. Funkcje te pomagają w podjęciu decyzji czy jest sens odwiedzać daną stronę. 

Opisy strony od 2009 roku nie są już traktowane przez Google jako czynnik pozycjonujący stronę. Jednak nadal istnieją argumenty przemawiających za zasadnością ich tworzenia.

  • Po pierwsze meta description wpływają na atrakcyjność strony i zachęcają użytkowników do kliknięcia w link. 
  • Po drugie wpływają na wzrost współczynnika klikalności, który bezpośrednio odzwierciedla się w pozycji strony internetowej w wyszukiwarce.

Jak napisać skuteczny opis strony?

 

Trudno podważać celowości tworzenia meta description. Jednak do ich napisania, nie wystarczą wyłącznie dobre chęci. Dlatego warto poświęcić jeszcze chwilę na przeczytanie tego tekstu po to, aby dowiedzieć się jak napisać skuteczny opis strony. 

Meta description – zasady:

  1. Ich długość powinna oscylować wokół 155-160 znaków
  2. Słowa kluczowe są bardzo ważne.
  3. Opis strony powinien rozwijać jej tytuł i stanowić podsumowanie treści strony.
  4. Opisy muszą być zwięzłe.
  5. Powinny zachęcać do kliknięcia w link za pomocą zwrotów takich, jak „Dowiedz się więcej”, „Spróbuj za darmo”

Pamiętaj, że meta description to nie jest pozycjonowanie! Opisy strony powinny wzbudzić w czytelniku motywację i zainteresować swoją treścią. Dlatego bardzo ważne jest podkreślenie sprawczości użytkownika, wykorzystując stronę czynną w zdaniach. Ponadto postaraj się sprawić, żeby ich treść była wyjątkowa i wyróżniała się na tle innych podobnych stron.

 

Czego unikać w opisie strony?

 

Stosowanie się do powyżej opisanych zasad bez wątpienia wpłynie na jakość Twoich opisów. Jednak pamiętaj, żeby nie tworzyć metadescription, które składają się z samych fraz kluczowych. Opisy nie opierają się na zasadach pozycjonowania, ale mają zachęcić do wejścia na Twoją stronę. Dlatego potraktuj je jako wizytówkę Twojej internetowej działalności. 

Julianna Skawińska

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.