Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Na czym polega marketing sezonowy

Na czym polega marketing sezonowy?

Co to jest marketing sezonowy, czym się wyróżnia i czy warto go wdrażać? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w artykule.

Niewątpliwie, pewne okresy w roku szczególnie wzmagają chęć robienia zakupów. Mowa tutaj przede wszystkim o okresie świątecznym, gdzie w sklepach roi się od rozmaitych ozdób i świątecznych utworów. Warto również przywołać sezon wakacyjny, kiedy biura podróży zachęcają do rezerwacji biletów na atrakcyjne wakacje. Mówiąc o marketingu sezonowym, warto zauważyć, że jest on czymś więcej niż samym udzielaniem klientom rabatów, czy dekorowaniem sklepowych witryn. W marketingu sezonowym chodzi przede wszystkim o wyczucie czasu, dobranie niebanalnej treści oraz zrealizowanie kampanii reklamowej, która w ostateczności pozwoli na sprzedaż produktów

 

Marketing sezonowy – co to jest?

 

Mówiąc o marketingu sezonowym, można wskazać, że jest to forma reklamy, która skupia się na corocznych wydarzeniach podczas tworzenia kampanii promocyjnych. Marketing sezonowy obejmuje trzy rodzaje wydarzeń odbywających się w ciągu każdego roku. Do takiej formy kampanii reklamowej można zaliczyć święta oficjalne, takie jak: Boże Narodzenie, Dzień Matki, czy Walentynki, ale również święta nieoficjalne oraz wydarzenia kulturalne, np: wakacje, ferie zimowe bądź rozpoczęcie roku szkolnego.  

 

Marketing sezonowy – czy warto go stosować?

 

Marketing sezonowy jest bardzo dobrą opcją na pozyskanie dużego grona klientów, co wiążę się ze zwiększeniem sprzedaży swoich produktów lub usług. Jest to jednak tylko możliwe po dokładnym opracowaniu strategii działania. Warto podkreślić, że dobrze przygotowana kampania reklamowa, pozwoli wyróżnić firmę spośród konkurencji. Niewątpliwie bardzo dobrym dobrym rozwiązaniem jest tworzenie grafik tematycznych wraz z życzeniami. Dodatkowo należy przeprowadzić akcję promocyjną dla klientów. Ciekawym rozwiązaniem jest również stosowanie infografik. Należy pamiętać, aby tematyka wpisów na bloga, czy wstawianie dodatkowych treści, była ściśle związana z produktami, które oferuje dana firma. W związku z tym nie każde święto będzie dobrą okazją dla różnych branż do przeprowadzenia sezonowej kampanii reklamowej. W takim wypadku bardzo ważne jest ustalenie harmonogramu działań oraz analiza słów kluczowych. To właśnie te ostatnie stanowią klucz do sukcesu w kampanii sezonowej

 

Co zrobić, żeby kampania sezonowa była udana?

 

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej warto poruszyć kilka kwestii. Dzięki nim łatwiej będzie można określić, czy marketing sezonowy warto zastosować w przypadku produktu bądź usługi. Poniżej znajdują się wytyczne, które pozwolą przeprowadzić udaną kampanię sezonową

Czas

Pierwszą, a zarazem podstawową kwestią, jaką należy wziąć pod uwagę podczas planowania kampanii sezonowej jest czas. Ważne jest, aby tworzenie harmonogramu działań zacząć z dużym wyprzedzeniem. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie wartościowej strategii, dopracowanie publikowanych treści oraz sfinalizowanie kampanii reklamowej zgodnie z założeniami

 

Tworzenie niebanalnych i wysokiej jakości treści

 

Podstawą stworzenia dobrej kampanii reklamowej i dowodem na to, czy warto stosować marketing sezonowy w przypadku danego produktu, są wysokiej jakości treści. W odniesieniu do salonów fryzjerskich świetnie sprawdzą się filmy instruktażowe. Jeżeli mowa o sklepach spożywczych mogą to być ciekawe przepisy na rozmaite dania lub desery. Pomocne w przeprowadzeniu kampanii sezonowej będzie wyświetlanie reklam w mediach społecznościowych. Odpłatne, sezonowe spoty pojawiające się w Social Mediach powinny zawierać słowa kluczowe najczęściej wpisywane przez klienta w danym okresie. Pomysłów na stworzenie dobrej kampanii reklamowej jest naprawdę wiele. Warto jednak wybrać ten, który wyróżni produkt na tle konkurencji. Przygotowania należy rozpocząć z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem czasowym. Dzięki temu możliwe będzie wymyślenie naprawdę wartościowych i wysokiej jakości treści, które przyciągną klientów. Dodatkowo pozwoli to odpowiedzieć na pytanie, czy warto stosować marketing sezonowy oraz na co zwrócić uwagę przed rozpoczęciem kampanii reklamowej.

 

Bartłomiej Tokarski

 

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.