Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 15 sposobów

 

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie? W jaki sposób wpłynąć na decyzje zakupowe Twoich klientów? Twoja konkurencja jest krok przed Tobą, a Ty chcesz ich wyprzedzić i zbudować markę, której zaufają użytkownicy Internetu i będą dokonywać kolejnych zakupów? Dobrze trafiłeś! Oto garść rozwiązań. 

 

Od czego zacząć sprzedaż w sklepie internetowym?

 

Żeby sprzedawać więcej w swoim sklepie internetowym, musisz wiedzieć komu sprzedajesz. Kto tak naprawdę jest Twoim klientem. W tym celu najlepiej stworzyć postać klienta idealnego – personę – w oparciu o następujące pytania:

Kto jest Twoim klientem? Informacje o ogólnym profilu demograficznym klienta, zawodzie, sytuacji rodzinnej, dane identyfikacyjne (osobowość, sposób, w jaki woli się kontaktować, itp.) To podstawowe informacje.

Jak Twoja firma może pomóc kupującemu? Jakie są ich główne i drugorzędne cele i wyzwania? Jakie potrzeby jesteś w stanie zaspokoić swoimi produktami lub usługami?

Dlaczego są zainteresowani? Jakie są ich motywacje przy wyborze Twoich produktów i usług?

Jak do nich dotrzesz? Jakie są najlepsze komunikaty marketingowe i sprzedażowe do wykorzystania i na jakich platformach najlepiej się z nimi kontaktować?

 

Jeśli masz już aktywną stronę internetową, bardzo przydatnym sposobem na rozpoczęcie budowania osobowości kupującego jest sprawdzenie Google Analytics. Znajdziesz tam informacje o wieku użytkowników, płci, z którą się identyfikują, ich głównych zainteresowaniach oraz profilach, które generują najwięcej konwersji.

 

Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie 

  1. Cross-selling i up-selling

Cross-selling i up-selling, czyli dwie potężne strategie na zwiększenie sprzedaży w sklepie. Cross-selling polega na polecaniu produktów uzupełniających do tego, który klient wybrał do zakupu. Proponowanie przykładowo kina domowego w trakcie decydowania się na nowy telewizor. Natomiast up-selling to proponowanie produktów wyższej jakości w obrębie tej samej kategorii produktu, na jaką decyduje się nabywca. W tym przypadku poleca się telewizory z wyższej półki cenowej. Ze strategii tych korzystają najwięksi giganci zagraniczni jak McDonald’s czy Pepsi. 

 

  1. Optymalizacja koszyka

Pojęcie optymalizacji koszyka zawiera w sobie ogół czynności, które wykonuje się, by uprościć swoim klientom końcowy etap procesu zakupowego. Koszyk to ostatnia prosta, ale też bardzo kluczowy moment dopinania transakcji. Bardzo łatwo jednak natrafić w tym miejscu na przeszkodę. Konsumenci nie lubią, kiedy wymusza się na nich logowanie lub rejestrację wyłącznie w celu dokonania zakupu czy przechodzenie z koszyka do karty z produktem w celu jego edycji. Porzucone koszyki to problem, który dotyka 70% właścicieli sklepów internetowych. Upewnij się, że nie pojawi się on w Twoim e-sklepie. 

 

  1. E-mail marketing

Prowadzenie newslettera jest niesamowicie pożyteczne. Przede wszystkim, zbierasz adresy mailowe od swoich najbardziej zaangażowanych użytkowników, budując bazę nowych klientów. Może się ona przydać w przyszłości do różnego rodzaju akcji marketingowych – informowania o promocjach i nowościach itd. Zyskujesz także możliwość pogłębiania relacji z klientami, pytając o ich preferencje i potrzeby oraz dzieląc się swoimi spostrzeżeniami. 

 

  1. Ładowanie strony

Jesteś na pozycji przegranej, jeśli Twoja witryna ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Aż 40% osób rezygnuje z wejścia na stronę jeśli wyświetla się ona zbyt wolno. Nie ma na co czekać, napraw ten błąd, bo czas to pieniądz! 

 

  1. Social proof

Odwiedzając po raz pierwszy witrynę sklepu internetowego, użytkownicy są nieco sceptyczni. Robienie zakupów online i brak możliwości przetestowania produktu czy dotknięcia go przed dokonaniem płatności może zniechęcić sporą część osób. Badanie niemieckich profesorów z Monachium dowiodło, że blisko 86% konsumentów sprawdza opinie, zanim nabędzie konkretny produkt. Co to oznacza dla Ciebie? Oferując produkty, które nie posiadają opinii nabywców, zmniejszasz do minimum szansę na ich sprzedaż. W jaki sposób zdobyć recenzje? Zaproponuj swoim klientom punkty rabatowe za każdorazowe wystawienie opinii lub zniżkę na kolejny zakup za polecenie sklepu znajomej osobie. Myśl kreatywnie! Użytkownicy lubią, gdy ich wysiłek zostaje wynagrodzony.

 

Ale to nie wszystko! W obrębie tzw. social proof, czyli dowodu społecznego, który jest uwiarygodnieniem działania produktów, funkcjonuje także dobrze rozwinięty influencer marketing. Influencerzy mają niesamowity wpływ na decyzje zakupowe swoich obserwatorów. Wykorzystaj moc autorytetu, wchodząc we współpracę z tymi influencerami, którzy będą odpowiedni dla Twojej grupy docelowej. 

 

  1. Programy lojalnościowe

Badania potwierdzają, że prawdopodobieństwo sfinalizowania sprzedaży z klientem, który już wcześniej zakupił produkt danej marki wynosi ok. 60-70%, podczas gdy z klientem nowym tylko 5-20%. Wniosek jest prosty – należy dbać o swoich klientów, a programy lojalnościowe są skutecznym narzędziem do osiągnięcia tego celu. To nic innego jak wynagradzanie swoich klientów za lojalność, czyli oferowanie im punktów wymienianych na nagrody za ponowne dokonanie zakupów. 

 

Co więcej, członkowie programów lojalnościowych zazwyczaj wydają o 13% więcej niż przeciętny konsument, według badań, które przeprowadziła agencja Forrester Research Paper. Zatem – do dzieła! 

 

  1. Sprzedaż wielokanałowa

Chodzi tutaj głównie o marketplace, który funkcjonuje jako dodatkowa platforma, na której możesz sprzedawać swoje produkty. W Polsce można to zrobić poprzez Allegro, Marketplace Facebooka, eBay lub Amazon. Wybór odpowiedniej platformy będzie uzależniony od kilku czynników:

  • charakterystyki grupy docelowej, 
  • uwarunkowań związanych z przesyłką, gwarancją, zwrotami itd.,
  • wysokości opłat i prowizji związanych z publikowaniem ofert,
  • obszaru funkcjonowania danego kanału. 

Zwróć uwagę, gdzie znajduje się najwięcej Twoich potencjalnych klientów i tam zacznij budować rozpoznawalność swojej marki. 

 

  1. Płatna reklama w sieci

No tak, to przecież oczywiste. Nie można jednak pominąć tak ważnego elementu całej machiny marketingowej. Mowa tu o Facebook Ads, Google Ads i Allegro Ads. Każda z tych opcji jest na bieżąco aktualizowana i ulepszana. Warto więc wykorzystać ich potencjał. To, że reklama jest płatna, nie oznacza od razu, że konieczne jest zgromadzenie dużego budżetu. Najlepiej zacząć od niewielkich kwot i zrobić rozeznanie, która z platform reklamowych w największym stopniu wpływa na współczynnik konwersji w sklepie internetowym.  

 

  1. SEO

Aż 85% ludzi korzysta z wyszukiwarki Google, szukając produktów do kupienia. To oznacza, że możesz być daleko w tyle za konkurencją, jeśli do tej pory nie zadbałeś o SEO swojego sklepu internetowego. SEO to inaczej rozbudowany proces zorientowany na optymalizację witryny pod kątem miejsca wyświetlania w wyszukiwarce Google. Są to działania takie jak rozbudowa treści z uzupełnieniem o frazy kluczowe, poprawa technicznych aspektów strony czy dodanie linków pozycjonujących z innych domen. Jeśli poważnie myślisz o SEO, zatrudnij do tego zespół specjalistów, którzy wypozycjonują Twoją stronę. 

 

  1. Estetyczne zdjęcie

Mówi się, że książki nie ocenia się po okładce. W świecie e-commerce to powiedzenie nieco traci sens. Nie da się ukryć – ludzie kupują wzrokiem. Dlatego też należy dostarczyć klientom jak najlepszych wrażeń wzrokowych, które w konsekwencji wpłyną na pozytywne doświadczenia z witryną. Jakie powinny być zdjęcia? Estetyczne, ukazujące produkt z właściwej perspektywy (z zachowaniem odpowiednich proporcji) oraz z każdej strony, najlepiej z możliwością powiększenia. Dobrze, jeśli jest także możliwość zaprezentowania produktu w użytku codziennym.

 

  1. Opisy produktów

Zdjęcia to jednak nie wszystko. Estetycznie zaprezentowanemu produktowi musi towarzyszyć prawidłowy opis produktu, za który odpowiada profesjonalny copywriting. Co oznacza prawidłowy? Opis produktu powinien przede wszystkim zawierać wykaz korzyści płynących z jego posiadania. Najlepiej – korzyści emocjonalnych, ale nie tylko. Zastanów się, w jaki sposób Twój konsument skorzysta, posiadając konkretny produkt. Nie należy także zapominać o wypisaniu szczegółowej specyfikacji produktu i zachętach związanych z jego funkcjonalnościami. I pamiętaj, w opisie zwracasz się do Twojej grupy docelowej. Upewnij się, że w odpowiedni sposób komunikujesz im najważniejsze informacje.

 

  1. Limit czasu

Pod presją czasu ludzie dokonują impulsywnych, nieprzemyślanych decyzji. Wprowadzenie chociażby licznika, który będzie informował użytkowników sklepu, ile czasu pozostało do końca sprzedaży, minimalizuje proces myślowy, prowadzący do ostatecznej decyzji o zakupie. Możesz także stosować znane frazy jak „Pospiesz się” czy „Ostatni moment”, które skutecznie wzmagają niepokój w konsumentach. W związku z tym będą oni chcieli jak najszybciej pozbyć się nieprzyjemnego uczucia. 

 

  1. Limit produktów

Inną sztuczką, którą możesz zastosować, aby wywołać zachowania związane z kupowaniem impulsywnym, jest dodanie limitowanej ilości produktów. Wielu kupujących online po prostu przegląda lub porzuca koszyk, ponieważ myślą, że mogą wrócić i dokonać zakupu w dowolnym momencie po porównaniu z innymi sprzedawcami. Zachowają się inaczej, jeśli zostaną poinformowani, że ich ulubione produkty wkrótce będą niedostępne. Możesz ustawić ilość sztuk niższą niż w rzeczywistości, aby stworzyć wrażenie, że Twoje produkty są bardzo poszukiwane i wkrótce zostaną wyprzedane. Informuj o tym w odpowiednich miejscach.

 

  1. Dodatkowe udogodnienia

Zastanów się, czy możesz pozwolić sobie na zaproponowanie klientom darmowej dostawy lub ułatwione warunki zwrotów. Jeśli tak – informuj o tym w wielu miejscach. Tak, by konsument, już na etapie przeglądania produktów, miał tego świadomość. Z takiej formy zachęty korzysta z powodzeniem chociażby Zalando.

 

  1. Porównywarki cen

Zintegrowanie Twojego sklepu internetowego z porównywarkami cen jest świetnym narzędziem do generowania większego ruchu w sklepie. Nie tylko jest to dodatkowa platforma, na której wyświetlane będą produkt z Twojej oferty, ale przy okazji pojawia się możliwość sprawdzenia parametrów sprzętu i porównania go z innymi modelami. Warto jednak upewnić się, czy obecność w porównywarka rzeczywiście zwiększa współczynnik konwersji. 

 

Istnieje z pewnością wiele więcej kreatywnych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepach e-commerce. Zaproponowane strategie są najbardziej sprawdzone oraz stosowane przez wiele dużych i mniejszych marek i przynoszą realne rezultaty. Znając swoją grupę docelową, zastanów się, które z zaprezentowanych metod będą najbardziej odpowiadały tym osobom i zaimplementuj je w swoim sklepie lub zgłoś się do nas po pomoc. 

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708