Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Cross-selling i up-selling. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Niezaprzeczalnie. Jednak istnieją również inne sposoby na zwiększenie sprzedaży. Należą do nich cross-selling i up-selling, czyli podsuwanie pewnych sugestii zakupowych klientom. Na czym to polega? Jak zaimplementować te metody w swoim sklepie internetowym? Sprawdź, czytając artykuł. 

 

Czym jest cross-selling i up-selling

Cross-selling i up-selling to istotne strategie sprzedażowe, polegające na mnożeniu zysku poprzez zwiększanie ilości pieniędzy, jakie pojedynczy konsument pozostawi u Ciebie w sklepie internetowym. Z uwagi na to, że obie z metod dotyczą sytuacji, w której klient zdecydował się już na produkt marki, czyli wykazał zainteresowanie – pojawia się przestrzeń na zaprezentowanie kolejnych produktów. Kluczowym jest, by zrobić to w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie w trakcie realizowania przez nich ścieżki zakupowej. Amazon, amerykański gigant e-commerce, potwierdza, że 35% zysków pochodzi z tego typu działań, co oznacza, że warto przybliżyć sobie ten temat. 

 

Cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa jest strategią sprzedaży produktów klientom, którzy już nabyli przedmiot w sklepie. Obejmuje produkty należące do innej kategorii i zaspokajające inne potrzeby, jednak uzupełniające produkt wyjściowy. Przykładowo, przy wyborze laptopa proponowanie zakupu etui lub myszki bezprzewodowej.

 

Up-selling, inaczej sprzedaż dodatkowa, polega na oferowaniu klientowi produktów z wyższej półki. Pokazywanie odwiedzającym sklep modeli lub wersji oglądanych przez nich produktów, które są co prawda droższe, ale skuteczniej zaspokoją ich potrzeby. Dzięki temu pomagasz też użytkownikom opuścić sklep, będąc bardziej zadowolonymi. Metoda ta sprawdza się najlepiej, gdy jest stosowana w przypadku klientów, którzy dokonali już wcześniej zakupu na stronie sklepu – nie do tych, którzy robią to po raz pierwszy. 

 

Metody implementacji cross-sellingu i up-sellingu

 

1. Sprzedaż wiązana 

Oferowanie kilku produktów w zestawie to świetny sposób na sprzedaż krzyżową. Może to być szczególnie atrakcyjne dla klienta, jeśli cena pakietu jest niższa niż suma zakupu poszczególnych przedmiotów. 

 

2. Polecane produkty

Kolejna skuteczna strategia polegająca na polecaniu produktów. Mogą to być produkty podobne, mogą to być te, które oglądali inni użytkownicy. Korzystając z odpowiednich narzędzi analitycznych będziesz w stanie – w trakcie kolejnej wizyty klienta w Twoim sklepie – proponować mu produkty, które wcześniej już sam oglądał. W ten sposób działa m.in. Zalando. 

 

3. Porównywarka

Ta metoda sprawdza się idealnie w przypadku sprzętu AGD/RTV. Umożliwia porównanie ze sobą wszystkich modeli spośród dostępnych egzemplarzy w wybranej kategorii produktów wraz z ich szczegółową specyfikacją. Oprócz podstawowych produktów zaprezentuj także te drogie, wysokiej jakości z ich zaawansowanymi funkcjami. Pokaż swoim konsumentom jakiego kompromisu dokonują w rzeczywistości. Być może nie planowali się na niego godzić?

 

4. E-mail marketing

Wykorzystaj możliwości newslettera w zwiększeniu sprzedaży swoich produktów. Wysyłaj do swoich klientów mailing, po zakupie przez nich konkretnych produktów, z ofertą cross-sellingową. Dzięki temu skłonisz konsumentów do ponownych odwiedzin w Twoim sklepie. 

 

Opisane metody wprowadzania strategii sprzedażowych do e-sklepów mogą spowodować znaczny wzrost atrakcyjności sklepu. Wpływając pozytywnie na customer experience, czyli doświadczenie klienta ze swoim sklepem internetowym, budujesz lojalność klienta wobec marki. Unikaj błędów, bo mogą zostać odebrane jako nachalna sprzedaż, a tego użytkownicy sklepów nie lubią najbardziej. Jeśli nie czujesz się na siłach, zatrudnij do tego zespół specjalistów, którzy zaplanują dla Ciebie całą strategię, pozwalając Ci w tym czasie opracowywać nowe kanały dotarcia do klientów. 

 

By jednak jeszcze bardziej zwiększyć potencjał strategii sprzedażowych, warto pamiętać o tym, jakie cechy powinny one spełniać.

 

Cechy prawidłowej strategii sprzedażowej

 

  • Zadbaj o to, by proponowany produkt był spersonalizowany poprzez zbieranie informacji o klientach i produktach, które przeglądał na stronie Twojego sklepu.
  • Dodatkowe produkty powinny być ściśle powiązane z tym, który konsument już nabył lub być  jego uzupełnieniem. 
  • Dobrze, jeśli nowy produkt jest udogodnieniem. Pomocnym dla klienta będzie, jeśli w trakcie kupowania noży, otrzyma ofertę na stojak, który będzie służył do ich przechowania. 
  • Spraw, by użytkownicy pożądali ten przedmiot. W tym celu wybierz swój bestseller, mając pewność, że w ten sposób zwiększasz prawdopodobieństwo zakupu. Możesz to zrobić także świetnymi i rzeczowymi opisami produktów. Atrakcyjny copywriting przyciąga wzrok i zachęca do kupna. 
  • Wprowadź aspekt pilności poprzez limit czasu, w którym produkt będzie dostępny w konkretnej cenie. Podkreśl wyraźnie, na czym polega okazja. 
  • Ułatw swoim klientom proces zakupowy poprzez chociażby umożliwienie im dokonania transakcji bez konieczności logowania. Sprawdź, jak wyglądają pozostałe udogodnienia, jakie możesz zaproponować nabywcom. 
  • Oferta musi być opłacalna. To proste. 

 

Pamiętaj, by planując strategię sprzedażową należy kierować się doświadczeniem klienta. Nakłanianie ich do kupowania przypadkowych produktów może sprawić, że będą zdenerwowani i zdezorientowani. Uważnie zastanów się, co sprawdzi się najlepiej i na którym etapie jego podróży, a będziesz na dobrej drodze do stworzenia przyjaznego sklepu, do którego Twoi klienci będą chętnie wracać. Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz pomocy, na którymkolwiek z etapów. 

Anna Mikońska

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.