Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 576 887 237

Jak pisać skuteczne treści marketingowe

Jak pisać skuteczne treści marketingowe?

Słowa sprzedają produkt. Nie ma wątpliwości, że dobrze napisany tekst zdobędzie więcej klientów.   Jak pisać skuteczne treści marketingowe?

Oto jak zacząć.

 

Starannie dobrane słowa mogą pomóc przekonać klienta, że ​​naprawdę potrzebuje tego, co masz do zaoferowania, i zmotywować go do zdobycia tego. Drugą stroną medalu jest jednak to, że nawet jedno źle dobrane słowo może całkowicie zniechęcić klienta i stracić go na zawsze. Ludzie są tak samo nieufni wobec  sprzedających się ofert w Internecie lub w druku, jak w przypadku fizycznych zakupów. Jeśli piszesz o własnej firmie, będziesz miał wiedzę z pierwszej ręki o swoich produktach lub usługach. Dowiesz się również, gdzie pasują na Twoim rynku i kim są Twoi odbiorcy. Profesjonalne treści na Twoją stronę internetową wzbudza w odbiorcy chęć przeczytania każdej linijki oraz skorzystania z oferowanej usługi. Nie pisz tylko o swojej firmie, jej produktach i usługach z własnej perspektywy. To błąd, który popełnia wiele firm. Klienci, którzy odwiedzają Twoją witrynę, szukają informacji, na przykład w celu podjęcia decyzji o zakupie. Musisz im powiedzieć, co Twoja usługa lub produkt może dla nich zrobić i jaki problem może rozwiązać.

 

Zrozum swoich klientów i przewiduj, czego chcą

Poszerz swoje słownictwo

Przetestuj swoje treści – zobacz, co działa, a co nie

Jakie słowa najlepiej zachęcają klientów do:

Zwrócenia uwagi na Twój produkt lub usługę

Skontaktowania się z Tobą

Dokończenia zakupu

Zleć napisanie profesjonalnego artykułu który będzie zawierał wciągające teksty nawiązujące do konkretnego produktu całej oferty lub branży

 

Oto kilka sposobów na rozpoczęcie prezentacji:

 

Pytanie które adresuje się  bezpośrednio do klienta:

Czy to nie czas, żebyś…? 

Nie chciałbyś…?

Po co płacić pełną cenę…?

 Za dużo płacisz za…?

 

Sformułowania wynikające z Twojego  oświadczenia. Dzięki temu Twoja wiadomość  angażuje czytelnika:

 

Porozmawiajmy o tym, dlaczego potrzebujesz… Zmienimy zdanie na temat… 

Nigdy nie jest za późno, aby…

 

Sekwencje inicjujące wyzwanie; natychmiast wzywasz klienta do działania i mówisz mu, co możesz dla niego zrobić: 

 

Odwiedź nasz salon… 

Dowiedz się, o czym wszyscy mówią….

 Poznaj świat….

 

Produkt darmowy czy specjalny?

 

Klienci lubią myśleć, że otrzymują specjalną ofertę. Oto kilka mocnych słów, które mogą przyciągnąć uwagę czytelnika, ale pamiętaj, aby być uczciwym. Takich zwrotów możesz użyć w stosownych przypadkach:

Darmowy

Oferta specjalna

Zniżka

Oferta limitowana

Okazja

Premia

Ekskluzywny

Sprzedaż

Dodatkowy

Możesz zlecić opisanie swoich produktów i kategorii. Opisy dadzą poczucie wysokiego komfortu transakcji.

 

Oto kilka wskazówek:

 

Zaangażuj się: skoncentruj się na korzyściach, jakie może przynieść klient. Odpowiadaj na ich potrzeby i pragnienia. Poinformuj klientów, jak świetne są Twoje usługi lub produkty i jak mogą się z nimi wiązać.

Bądź przekonujący: zachęć klienta do zrobienia następnego kroku. Zachowaj grzeczność, ale nie przesadnie, wzywając ich do działania. Nie mów „jeśli chcesz dowiedzieć się więcej”. Powiedz „skontaktuj się” lub „dowiedz się więcej”, aby zachęcić ich do nawiązania kontaktu, lub wyślij ich bezpośrednio do „zamówienia” lub „zakupu”. Mów zwięźle: nie używaj więcej słów niż to konieczne. Skorzystaj z usług redakcji i korekty co wpłynie na profesjonalizm treści

 

Powiedz im, co masz do zaoferowania

 

OK, więc przyciągnął ich uwagę. Jaka jest najlepsza lub najbardziej atrakcyjna rzecz w oferowanym produkcie lub usłudze? Jego jakość? Jego autentyczność? Jego trwałość? Każdy sektor będzie miał swoje własne chwytliwe hasła i musisz ich użyć, aby przekonać klienta, że ​​to, co masz w ofercie, będzie miało wpływ na komfort jego życia. Zleć napisanie tekstów reklamowych które będą zawierać skuteczna hasła do kampanii reklamowej, dopracowanych treści na plakat ulotkę lub do katalogu.


Zawrzyj umowę

 

Nadszedł czas na sfinalizowanie transakcji. Klient jest zainteresowany i zaangażowany. Musisz teraz wymyślić słowa, które sprawią, że podejmą działanie.

 

Nie czekaj dłużej…

Nie przegap tej okazji…

Otrzymasz wszystkie te korzyści…

Wystarczy sięgnąć po telefon…

Za Twoją zgodą chciałbym…

Po prostu kliknij „odpowiedź”, a wyślę Ci szczegóły e-mailem…

Nie będziesz rozczarowany…

 

Nie bój się zapytać, czy możesz przyjąć zamówienie klienta. To wezwanie do działania może być właśnie tym, czego potrzebują, aby zdecydować się na zakup.

 

Pisanie treści marketingowych wymaga zaznajomienia się z  typem odbiorców; czytelnik, który szybko skanuje informacje, oczekuje, że odpowiednie informacje zostaną natychmiast przedstawione i kiedy opuści stronę nie będzie miał najmniejszych  podejrzeń wiarygodności. Nagłówki z przykuwającymi uwagę treściami, które są prezentowane w sformatowany i możliwy do zeskanowania sposób, z najważniejszymi informacjami przedstawionymi na początku, dają największą szansę na przyciągnięcie uwagi odbiorców.

 

Pisanie artykułów specjalistycznych mogą zająć się profesjonaliści wyróżnia je wysoka jakość i motoryka przekazu

 

 

                                                                                                                                Maciej Felczak

 

 

Redakcja Tings Tworzymy, kreujemy, nadajemy rytm. Tings to agencja interaktywna inna niż wszystkie. My nie piszemy – my ubieramy w słowa. My nie projektujemy – nadajemy ideom,