Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

Co potrzebujesz by założyć firmę? Jak założyć firmę?

Jeśli chcesz założyć firmę i zadajesz sobie pytanie – Jak założyć firmę? Co potrzebujesz, to mamy dla Ciebie ten artykuł.

Jak założyć firmę? Jeśli weźmiemy pod uwagę środowisko biznesowe w Polsce, w ciągu ostatnich dziesięciu lat powstało wiele nowych firm. Polska ma silną infrastrukturę dla przedsiębiorstw, solidną technologię i łatwą dostępność kredytów. To są podstawowe wymagania do prowadzenia biznesu. Wszystko, co musisz zrobić, to zaryzykować i zobaczyć, co możesz zrobić ze swoim biznesem.

Chociaż każda firma jest inna, wszystkie mają te same cztery podstawowe wymagania. Należą do nich:

Finanse: Łatwa dostępność finansowania i kredytu jest niezbędna do rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej

Zasoby ludzkie: firma wymaga zaangażowania wykwalifikowanych pracowników do wykonywania operacji

Technologia: obejmuje specjalizację w zakresie produktów / usług oraz sieć, która pomaga wspierać biznes

Wiedza menedżerska: Operacyjna wiedza i umiejętności kierownictwa mają kluczowe znaczenie dla określenia losów przedsięwzięcia

Zanim zaczniesz cokolwiek, upewnij się, że wiesz, gdzie możesz zdobyć  niezbędne zasoby dla swojej firmy. Część z nich, na przykład wiedza menedżerska, prawdopodobnie będzie pochodzić od Ciebie. Wszystko, co wykracza poza Twoją wiedzę – na przykład kampania marketingowa  – może zostać zlecone profesjonalistom. Dzięki temu będziesz mieć więcej czasu na skupienie się na tych częściach firmy, które wymagają Twojej uwagi.

 

Pomysł na biznes? Jak założyć firmę?

Pomysł na biznes definiuje główny produkt lub usługę, którą Twoja firma będzie sprzedawać innym. Może to być wszystko, od produktu fizycznego, takiego jak żywność lub książki, po usługę, taką jak edukacja lub transport. Pomysł na biznes może nawet zawierać coś abstrakcyjnego, na przykład użycie nazwy Twojej marki dla innych osób w zamian za wykorzystywana aktywa lub własności. Pomyśl tylko o celebrytach. Wielu z nich sprzedaje swoje nazwisko i pobiera profity od firm, które umieszczają nazwisko gwiazdy na swoich produktach. Prawdopodobnie nie jesteś tak sławny jak celebryta, ale na pewno są pewne umiejętności i talenty, które możesz sprzedać za pośrednictwem swojej firmy. Znajdź to, w czym jesteś dobry i zbuduj biznes wokół tego pomysłu. Czy myślałeś o założeniu firmy internetowej poza godzinami swojej stałej pracy? Istnieje wiele opcji, które możesz wykorzystać, aby urzeczywistnić swój pomysł na biznes. Zespół projektowy posiadający specjalistów z różnych zakresów pomoże Ci przykuć uwagę Twojego przedsięwzięcia

 

Czy rozumiem rynek?

Następnym krokiem jest ocena popytu rynkowego na Twój pomysł na biznes. Powinieneś to zrobić przed przeznaczeniem jakichkolwiek znacznych funduszy. Niepowodzenie lub błędna ocena rynku na tym etapie będzie Cię kosztować dużo pieniędzy, czasu i zasobów. Wielu przedsiębiorców uważało, że mają najlepszy produkt. Zainwestowali dużo pieniędzy w stworzenie tysięcy sztuk swojego produktu i wprowadzili go na rynek przy bardzo niskim popycie i zerowej sprzedaży. Firmy ostatecznie musiały ogłosić upadłość w ciągu pierwszych sześciu miesięcy działalności. Zbadaj rynek, zanim wydasz większe fundusze na swój pomysł. Załóżmy, że stworzyłeś, nową aplikację mobilną lub najlepszą usługę dostawy do domu w Warszawie. Przetestuj swój produkt lub usługę z przyjaciółmi, współpracownikami, sąsiadami i innymi firmami w Twojej okolicy. Rozważ ich opinie na temat ulepszeń i oceń, czy istnieje komercyjny popyt na Twoje usługi. Jeśli pomysł trafia do wystarczającej liczby użytkowników, a na rynku pojawia się powtarzający się popyt, możesz zaryzykować, aby przeznaczyć na niego część środków. Dokładne badania rynku dadzą Ci rzetelny obraz prawdopodobieństwa sukcesu Twojego przedsięwzięcia. Powinieneś rozważyć napisanie biznesplanu, który pomoże Ci przelać swój pomysł na papier.  Przeprowadzenie audytu strony internetowej pomoże Ci przemyśleć Twój pomysł na biznes.

 

Jaką strukturę biznesową wybrać?

Kiedy już zdecydujesz się rozpocząć działalność, będziesz musiał określić, jaką formę i strukturę będzie ona mieć. Masz tutaj trzy możliwości.

 

Przedsiębiorca indywidualny

 Zapewnia pełne finansowanie firmy i masz pełną własność nad jej zyskami. Taka struktura biznesowa zapewnia dużą kontrolę; jednakże może to być bardzo ograniczające, jeśli chodzi o rozwój biznesu. Ponieważ jesteś jedynym właścicielem firmy, ponosisz osobistą odpowiedzialność, jeśli Twoja firma wpadnie w jakiekolwiek długi. Jest to ryzyko, którego wielu przedsiębiorców nie chce podjąć..

Współpraca

Drugi rodzaj struktury biznesowej to partnerstwo. Tutaj łączysz swoje zasoby, doświadczenie i wiedzę z inną osobą, aby stworzyć biznes. Partnerstwo pozwala uzyskać więcej funduszy i lepszą wiedzę do prowadzenia biznesu. Partner ukrywa twoje słabości, podczas gdy Ty kryjesz jego. Partnerstwa to na ogół dwóch przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. Obaj partnerzy biznesowi nadal są osobiście odpowiedzialni za wszelkie długi przedsiębiorstwa, więc nawiązanie współpracy z kimś bez odpowiedniej struktury prawnej może być ryzykowne.

 

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Trzeci typ firmy jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka jest podmiotem utworzonym zgodnie z prawem, który różni się od swoich właścicieli, zwanych udziałowcami. Firma ma najlepsze możliwości wzrostu i ekspansji, ale kontrola udziałowców jest ograniczona. Zarząd (dyrektorzy) kontrolują codzienną działalność spółki, a akcjonariusze wyznaczają ją na zebraniach spółki. Jednak w start-upach bardzo często zdarza się, że dyrektorzy i akcjonariusze są tymi samymi osobami. Możesz rozpocząć działalność z dowolną z tych struktur. Jednak większość firm ostatecznie przechodzi w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, aby kontynuować rozwój.

 

Jak wybrać strukturę biznesową i założyć firmę?

Wybór odpowiedniej struktury biznesowej może być trudnym zadaniem, ale rozmowa z ekspertem może pomóc w podjęciu właściwej decyzji. Ostatecznie wybór należy do Ciebie. Z pewnością odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące procesów. Nasz Zespół może również zająć się całym procesem tworzenia firmy.

 

Czy masz plan marketingowy?

Plan marketingowy ma kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu Twojej firmy. Określa, w jaki sposób będziesz budować swoje produkty, jaką cenę będziesz pobierać, do których regionów będziesz kierować reklamy i w jaki sposób Twoje produkty będą sprzedawane klientom. Kiedy zaczniesz oferować swoje produkty i usługi na rynku, pojawią się trzy rodzaje potencjalnych klientów. Pierwszemu spodoba się Twój produkt takim, jakim jest, i to oni są głównymi klientami. Drugi typ polubi twój produkt, ale oczekuje zmian, takich jak niższa cena, lepsza dostępność, różne odmiany itp. Trzeci typ będzie wymagał znacznych zmian w produktach, zanim zaczną je regularnie kupować. Kluczem do sukcesu biznesowego jest skupienie się na pierwszej i drugiej grupie klientów w krótkim okresie. Jeśli masz wystarczającą liczbę podstawowych klientów, możesz prowadzić działalność bez wprowadzania jakichkolwiek zmian w produktach. Gdy Twoi główni klienci będą zadowoleni, możesz wprowadzić więcej odmian produktów, aby zwiększyć swoją bazę klientów. Zainwestuj w profesjonalny branding firmy, spotkanie z Twoja markę będzie wyjątkowe i niezapomniane

Jak będziesz rywalizować z konkurentami?

Czy życie nie byłoby o wiele łatwiejsze, gdyby nie było konkurentów biznesowych? Niestety w prawdziwym świecie tak nie jest. Jeśli sprzedajesz coś, na co jest zapotrzebowanie i jeśli osiągasz z tego dobry zysk, ktoś inny wcześniej czy później zacznie sprzedawać ten sam produkt. Jeśli nie masz patentu, inni mogą zacząć kopiować Twój projekt. Podobnie, jeśli sprzedajesz usługę, inni będą żądać niższej ceny za tę samą usługę. Jednym z największych wyzwań dla nowych firm jest konkurowanie z innymi firmami, które sprzedają te same lub podobne produkty. Jako menedżer biznesowy musisz stale badać rynek, by zobaczyć, co robią Twoi konkurenci. Jeśli podcinają Twoje ceny lub sprzedają produkty i usługi lepszej jakości po tej samej cenie, co wpłynie na fakt,że musisz ulepszyć swoje produkty i usługi. Konkurencja jest dobra dla firm. Zachęca nas do ulepszania produktów lub szukania sposobów na obniżenie kosztów lub lepsze szkolenie naszych pracowników. Ostatecznie przynosi korzyści klientom. Jednak agresywna konkurencja jest szkodliwa dla sektora, w którym działa Twoja firma. Nie rozpoczynaj działalności w sektorze, który jest już przepełniony dużą konkurencją. To będzie ciągły ból głowy.  Usługa SMART zadba o pełen projekt wykonania Twojego pomysłu dobierze odpowiednią technologię co nada Twojemu biznesowi niestandardową i niekonwencjonalną strukturę

Czy mam sieć wsparcia, która może mi pomóc?

Tworzenie firmy to nie tylko wynajęcie ekskluzywnego  budynku czy produkcja dóbr. Chodzi bardziej o sieć wsparcia, którą stworzyłeś, która utrzymuje biznes na dobre i na złe. Sieć wsparcia obejmuje twoich dostawców, producentów, właścicieli, firmy leasingowe, personel dostawczy, marketingowców i innych interesariuszy. Te osoby i grupy nie są bezpośrednimi pracownikami Twojej firmy. Mają jednak duży udział w sukcesie Twojej firmy, ponieważ jesteś ich klientem.  Ważne jest, aby budować dobre, silne relacje z tymi grupami. Dbanie o dobre relacje z siecią wsparcia pozwoli Ci uzyskać korzystne rabaty, lepsze warunki kredytowania i wyższą jakość obsługi klienta. Twoja sieć wsparcia może okazać się najważniejszym czynnikiem, który pomoże Twojej firmie wyjść poza początkowy etap konfiguracji i ustabilizować. Usługa Startcrm to niezbędna  pomoc w każdej dynamicznie rozwijającej się firmie. System pomaga zorganizować pracę, ustawić priorytety wykonywanych zadań oraz analizować przebieg ich realizacji

 

Co mam teraz zrobić? Jak założyć firmę?

Jeśli zdecydowałeś się założyć nową firmę w Polsce, porozmawiaj z naszym zespołem obsługi klienta o tym, czego potrzebujesz, aby rozpocząć. Zawsze chętnie porozmawiamy o usługach potrzebnych do otwarcia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w Polsce.

 

 

                                                                                                                              Maciej Felczak

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708