Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

Jak napisać dobry tekst na WWW?

Jak napisać dobry tekst na WWW?

Wyobraź sobie, że Twoja strona ma dziesiątki tysięcy wejść w ciągu miesiąca i ważny jest tekst na WWW. Patrzysz na rosnące statystyki z satysfakcją. Uśmiechasz się, kiedy z Google Ads wpływają kolejne pieniądze na Twoje konto. Sprzedajesz też swoje produkty, ale to przecież robią pracownicy. Ty oglądasz wyniki na laptopie, ale od czasu do czasu podnosisz wzrok, żeby popatrzeć na palmy rosnące nieopodal. 

 

Bielutki piasek pod Twoim hamakiem jest tak przyjemnie ciepły, że zanurzyć w nim stopy to prawdziwa przyjemność. Odstawiasz drinka z palemką i wzdychasz z zadowoleniem. Mogłeś tylko o tym pomarzyć jeszcze kilka lat temu. Właśnie wtedy, gdy nie mogłeś już patrzeć na swojego szefa, a praca na etacie całkiem Ci obrzydła, wpadłeś na pomysł założenia własnej strony WWW i zarabiania na niej. Ale jak napisać dobry tekst na WWW?

5 sposobów na dobry tekst na WWW

Aby Twój tekst na stronę internetową trafił do grupy docelowej, powinieneś poznać kilka technik. Dzięki nim ta treść nie tylko zostanie odpowiednio wypozycjonowana, ale także zyska rzeszę czytelników, którzy zostaną z Tobą na dłużej. Co możesz zrobić, aby tak się stało?

 

Po pierwszeczy wiesz, do kogo chcesz trafić? Czy to mają być doświadczeni przedsiębiorcy interesujący się giełdą? Młode matki, których dzieci wciąż chorują? A może nastolatki poszukujące informacji, jak założyć kolorowe soczewki do filmiku na TikToku? Określ grupę osób będących w polu Twojego zainteresowania. Nie piszesz dla siebie, tylko dla użytkowników. Kim oni są, czy to wiesz?

5 sposobów na dobry tekst na WWW

Po drugie niezależnie od preferencji danej osoby używaj takich słów, które pozwolą danej osobie uruchomić wyobraźnię. Takie wyrazy, jak spójrz, pomyśl, zastanów się pozwolą odbiorcy lepiej wczuć się w opowiadaną przez Ciebie historię. Zastosowanie pobudzających wyobraźnię słów, na przykład takich, jak na początku tego artykułu, wpłynie na emocje czytelnika. Jeśli go wciągniesz i zainteresujesz, to wygrałeś.

 

Po trzecie opowiedz tę historię. Sucha wyliczanka może być dobra do opisu specyfiki produktu. Ale Twój tekst do strony internetowej musi być interesujący. Odbiorca powinien kibicować postaci albo wręcz widzieć siebie na jej miejscu. Albo z niecierpliwością czekać na rozwiązanie przedstawianego przez Ciebie problemu. Wtedy może nastąpić katharsis, odreagowanie napięcia, jakie sprawił mu np. podobny problem.

tekst na WWW

Po czwarte pisz o korzyściach. Piszesz np. tekst o naturalnych środkach czystości? Nie pisz neutralnie o ich cechach, tylko o tym, co dadzą one użytkownikowi. W jaki sposób mogą ułatwić mu życie? Czy oszczędzi czas? Pozbędzie się zarazków, nie szkodząc swojej rodzinie? Napisz to! Zyskasz wdzięczność i ta osoba wróci do Ciebie, gdy będzie miała podobny problem, np. z zatkanym zlewem, z mszycami na domowej roślinie itp.

 

Po piąte używaj strony czynnej lub biernej, w zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać. Maluchy często chorują na ospę brzmi inaczej niż Ospa to choroba często występująca u dzieci. To drugie zdanie jest bardziej oficjalne. Tekstów takiego typu oczekuje się raczej w treściach typu medycznego, finansowego. Natomiast, jeśli piszesz bloga, lepiej unikaj sztywnego stylu. Czytelnicy muszą wejść w Twoje buty i przeżywać doświadczenia razem z Tobą.

tekst na stronę firmową

Po szóste nagłówki mają moc. To właśnie ta część tekstu, na którą wzrok użytkownika pada najpierw. Jeśli go zainteresuje, to wygraną masz już prawie w kieszeni. Nagłówek powinien być ciekawy. Może być to 10 sposobów na… Zdecyduj się na jeden styl, np. bezosobowy Jak powinno się czyścić łazienkę, by uniknąć karaluchów? (stawiamy na fachowość) albo bliższy użytkownikowi Jak powinieneś czyścić łazienkę, żeby nie mieć karaluchów w domu? W nagłówkach nie pisz odpowiedzi ani ważnych informacji. Chodzi o to, żeby odbiorca chciał czytać dalej.

 

Po siódme, jeśli chcesz coś sprzedać, to musisz wyeksponować unikalne cechy Twojego produktu (albo swoje). Pisanie tekstów na WWW wymaga przemyślenia. Wykorzystaj swoje atuty. Dlaczego ktoś ma kupić buty właśnie u ciebie? Bo jesteś znaną blogerką, która właśnie wypuściła swoją pierwszą kolekcję. Dlaczego dana osoba ma kupić te rodzynki, które sprzedajesz, a nie tańsze u konkurencji na Allegro? Bo to są rodzynki jumbo, bardzo słodkie i miękkie. A gdzie indziej są, owszem, tanie, ale posklejane i twarde. Oczywiście, zawsze dotrzymuj obietnic. Podawaj prawdziwe dane, np. o wielkości, rozmiarze, właściwościach produktu. 

tekst na WWW

Po ósme najważniejsze informacje możesz powtórzyć. Czytelnik czy widz czasem będzie odbierać Twoje treści nieuważnie i przegapić to, co istotne. Jeśli nie załapie lub nie zrozumie za pierwszym razem, ma szansę lepiej przyswoić ważną treść. Po prostu w nieco innej formie musisz ją przemycić w dalszej części treści. Używaj jak najwięcej krótkich zdań, do 20 słów, inaczej tekst może być niezrozumiały i nużący.

 

Po dziewiąte dobry tekst SEO, czyli taki, który ma nie tylko frazy kluczowe, ale też jest właściwie sformatowany, to podstawa. Czytelna czcionka, pogrubienia, wypunktowania, odstępy ułatwią odbiór i sprawią, że użytkownik nie ucieknie po przeczytaniu pierwszych trzech zdań. 

 

Po dziesiąte pisz, gdy dobrze ci idzie, a potem zostaw tekst. Często pierwsza myśl jest świetna, ale wymaga dopracowania w późniejszym czasie. Dlatego zanotuj to, co pojawia się w Twojej głowie, dopóki masz twórczy umysł. Korekta i zmiana tekstu również wymaga świeżego podejścia. Zajmij się innymi sprawami, a potem wróć do tekstu. Spojrzysz na niego innymi oczami i dostrzeżesz błędy.

 

Jak widać z tego wyliczenia, w internecie odbywa się walka o uwagę czytelnika. Bój, w którym nie bierze się jeńców. Pokonani zostają odesłani w niebyt, na placu boju zostają tylko zwycięzcy w swoich kategoriach, czyli osoby, których teksty są czytane i komentowane; takie, które potrafią coś sprzedać bez nachalności.

tekst na stronę 

Ilość treści w internecie jest ogromna. Przebić się tam jest niezwykle trudno. Trzeba się więc wyróżniać. Tekst na stronę internetową może napędzić Ci klientów albo ich odstraszyć. Nie masz czasu na pisanie? Nie czujesz się w tym mocny? Zwróć się do osób, które naprawdę znają się na rzeczy i wejdź tutaj.

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708