Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Co to jest cold mailing? 4 zasady cold mailingu

Co to jest cold mailing? 4 zasady cold mailingu

Cold mailing często wywołuje mieszane uczucia. Wielu użytkownikom kojarzy się to nachalnymi ofertami handlowymi i reklamami, a także niechcianym spamem. W praktyce jednak, cold mailing to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi w marketingu internetowym. Dzięki nim można trafić do potencjalnych klientów i szybko nawiązać z nimi współpracę. W artykule postaram się przedstawić, czym jest cold mailing, kto odnosi najwięcej korzyści z wysyłania zimnych maili oraz jak je pisać, żeby były skuteczne. 

 

Czym jest cold mailing?

 

Cold mailing to niemal codzienność wszystkich handlowców i marketerów. Polega na wysyłaniu sprecyzowanych wiadomości do grupy potencjalnych klientów. Głównym celem takiego działania jest nawiązanie nowych współpracy biznesowych, ale przede wszystkich sprzedaż jakiejś usługi lub produktu. Warto wiedzieć, że tak zwany zimny mail jest pierwszą próbą kontaktu firmy z klientem, jeśli odbiorca nie zapisał się wcześniej do żadnej subskrypcji ani nie wyraził zgody na otrzymanie oferty reklamowej w inny sposób. Warto zatem zadać pytanie, co wyróżnia cold mailing od spamu lub innej reklamy?

 

Różnica jest niewielka, jednak wystarczająca, żeby zimne maile miały średnio niemal 30% większą skuteczność niż zwykłe informacje sprzedażowe. W kampaniach reklamowych cold mailingu, największy nacisk kładzie się na to aby treść wiadomości była jak najbardziej spersonalizowana

 

W celu osiągnięcia korzyści należy najpierw przeanalizować grupę docelową, a dopiero potem napisać informację. Sprawdzenie preferencji zakupowych oraz zbadanie, czy są one zbieżne z ofertą firmy, daje solidny fundament do tworzenia bardzo osobistych treści. Dzięki nim szansa na odniesienie sukcesu znacznie się zwiększa. Dobrze prowadzona kampania cold mailingowa pozwala firmom skutecznie poszerzyć sieć kontaktów i pozyskiwać klientów stosunkowo niskim kosztem. 

 

Kiedy warto stosować cold mailing?

 

Cold mailing to idealny sposób na zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie obrotów firmy, na każdym etapie jej funkcjonowania. Największe pozytywy z takiej formy działania będą czerpać przedsiębiorcy, którzy:

  • rozpoczynają nową działalność gospodarczą,
  • mają przejściowe trudności finansowe,
  • dysponują niskim budżetem,
  • świadczą specyficzne usługi. 

 

Dla młodych przedsiębiorców to świetny sposób aby pozyskać pierwszych klientów, zweryfikować pomysł na biznes oraz przeprowadzić wstępną wycenę rynku. Kampanie cold mailingowe doskonale sprawdzają się w firmach, które mają przejściowe problemy finansowe lub dysponują niskim budżetem. Wysyłanie zimnych maili jest najtańszym sposobem na zwiększenie aktywności w sieci, a co za tym idzie sprzedaż produktu bądź usługi. Zalety tego narzędzia doceniają przedsiębiorcy, którzy działają w obszarze SEO. Wysyłając wiadomości z propozycją darmowego audytu, mogą w łatwy sposób zdobyć siatkę kontaktów biznesowych. 

 

Jak skutecznie pisać zimne maile cold mailing?

 

Cold mailing – Wybierać odpowiednią grupę docelową

 

Celem poznania przez firmę grupy docelowej jest zwiększenie szans na pozyskanie klienta faktycznie zainteresowanego usługą bądź produktem. Znając plan, łatwiej będzie stworzyć spersonalizowaną wiadomość, co ma bezpośredni wpływ na prowadzenie całej kampanii

 

Cold mailing – Personalizowanie treści cold maila

 

Personalizacja wiadomości pozwala trafić z przekazem do większej ilości odbiorców i ma bezpośredni wpływ na sprzedaż. W kliencie należy wzbudzić zaufanie. Odbiorca musi mieć poczucie, że osoba, która do niej pisze zna jego problem i wie, w jaki sposób mu pomóc. Mail powinien być odebrany, jako próba przedstawienia się, a nie reklamowania swoich usług, czy produktów. W ten sposób przedsiębiorca od samego początku buduje przeświadczenie bezpieczeństwa u swoich potencjalnych klientów

 

Cold mailing – Pisanie konkretów

 

Treść wiadomości powinna być, jak najbardziej konkretna. W mailu powinny znaleźć się informacje na temat tego, kim jest przedsiębiorca, dlaczego pisze i w jaki sposób skontaktować się z nim. Dla klienta powinno być jasne, jakie korzyści uzyska, odpowiadając na wiadomość

 

Cold mailing – Wymyślenie niebanalnych treści

Temat to najważniejszy element zimnego maila. Musi zachęcić klienta do otworzenia wiadomości i zapoznaniem się z ofertą firmy. Dlatego przedsiębiorca musi zadbać aby wiadomość była intrygująca i wyróżniała się na tle innych maili. Jeżeli temat nie spełni swojej funkcji, praca włożona w stworzenie całej kampanii pójdzie na marne. 

 

Bartłomiej Tokarski

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.