agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Tiktok marketing. Jak promować swój sklep w aplikacji?

Reklama na TikToku to dobry sposób na pozyskanie młodych klientów. Sprawdź sposoby, które przekonają ich do Twojej firmy!

Aplikacja TikTok może służyć także jako narzędzie marketingowe. Jeśli odbiorcą Twoich produktów są ludzie młodzi, warto zainteresować się reklamą właśnie na tej aplikacji. Poznaj sposoby dzięki którym możesz rozpromować swoją firmę na TikToku!

 

TikTok marketing. Jak promować swój sklep w aplikacji 

 

TikTok to jedna z nowszych aplikacji dostępnych na rynku. Mimo tego, że kojarzy się z nagrywaniem filmików głównie dla rozrywki, firmy również mogą znaleźć tam swoje miejsce i pozyskać nowych klientów. Przeczytaj ten artykuł, żeby poznać 3 drogi i dowiedzieć się jak promować swój sklep w aplikacji TikTok oraz dlaczego warto zainteresować się reklamą za pomocą tego medium społecznościowego. 

 

Tiktok marketing – Własne konto marki 

 

Jednym ze sposobów na marketing za pomocą TikToka jest założenie własnego konta marki. Zanim zdecydujesz się na inne rozwiązania, które znajdują się niżej, warto zastanowić się nad utworzeniem firmowego konta i budowanie swoich zasięgów. 

Istotne w tej kwestii jest posiadanie osoby, która regularnie będzie dodawać materiały na konto. Ważne jest, żeby ta osoba miała doświadczenie oraz umiejętności występowania przed kamerą oraz montowania materiałów.

 

Jest to jedna z trudniejszych dróg budowania marki na TikToku, ponieważ wymaga nakładu czasu, energii oraz pieniędzy, które należy przeznaczyć na pensję dla osoby prowadzącej. Co więcej własne konto marki jest ryzykownym pomysłem, kiedy Twoja firma nie jest jeszcze mocno rozpoznawalna i dopiero pracujesz nad jej popularnością.

 

Tiktok marketing –  Współpraca z influencerami 

 

Lokowanie produktu to forma promocji, która stosowana jest we wszystkich mediach, ale także w filmach czy serialach. Nie inaczej ma się ta sprawa na TikToku. Najpopularniejsi tiktokerzy obserwowani są przez ponad 2 miliony osób, dlatego warto poważnie zastanowić się nad współpracą na zasadach lokowania produktu. 

 

Tiktoker może stworzyć dla Twojego produktu lub marki dedykowany film lub nawet serię. Poza zasięgami, bardzo prawdopodobne jest, że zyskasz także polecenie od kogoś, kto cieszy się dużym autorytetem z pewnością łatwiej przekona swoich fanów do zainteresowania się Twoją firmą. Co więcej taka osoba z pewnością posiada konta na innych platformach społecznościowych, więc reklama na jednym profilu może zadziałać viralowo. 

 

Płatna reklama na TikToku

 

Na samym końcu warto również wspomnieć o najbardziej typowym sposobie na marketing, czyli płatnej reklamie. Na polskim Tiktoku dostępne są następujące formy reklamowe:

  • TopView – format wideo, który może trwać do 60 sekund z automatycznym odtwarzaniem dźwięku, wyświetlany na pełnym ekranie.
  • Brand Takeover – film o formacie statycznym lub dynamicznym, wyświetlany na pełnym ekranie. Wyświetla się po otwarciu aplikacji lub na stronie “Dla Ciebie”.
  • Branded Hashtag Challenge – pozwala na angażowanie użytkowników i zapraszanie ich do wzięcia udziału w kampanii reklamowej, np. poprzez oznaczenie się hashtagami.
  • In-Feed Ads – film pojawia się w zakładce “Dla Ciebie” i trwa maksymalnie do 60 sekund. Odtwarza się automatycznie i umożliwia interakcję widzów, np. komentowanie.  
  • Branded Effects – w ramach wykupienia na TikToku reklamy, marka może przekazać użytniwkoim filtry, najleju i efekty specjalne, które mogą wykorzystywać przy tworzeniu swoich materiałów. W ten sposób ich aktywność jest głównym motorem napędzającym zainteresowanie wokół firmy. 

 

Reklama na TikToku – co wybrać?


Podane wyżej 3 możliwości reklamy w serwisie TikTok zależą w głównej mierze od Twoich preferencji, budżetu który chcesz przeznaczyć na reklamę oraz specyfiki firmy. Dużo łatwiej będzie nawiązać współpracę z jakimś influencerem, jeśli oferujesz konkretne produkty, a przy świadczeniu jakichś usług czy chęci rozpromowania marki korzystniejsze będzie założenie własnego konta firmowego. 

Kiedy na pewno warto zainteresować się reklamą na TikToku? Przede wszystkim wtedy, kiedy Twoją grupą docelową są osoby młode, w przedziale wiekowym od 16 do nawet 30 lat. Duże pole do popisu mają więc firmy, które oferują odzież, kosmetyki lub usługi skierowane szczególnie do nastolatków. TikTok jest jednak na tyle nieprzepełnioną platformą, że każda firma może tam znaleźć dla siebie miejsce!

Jeśli chciałbyś spróbować swoich sił w reklamie na TikToku, ale nie masz wiedzy w jaki sposób to zrobić – nic straconego! Skontaktuj się z naszym zespołem! Zajrzyj tutaj i poproś o pomoc. Wspólnie z zespołem kreatywnym znajdziecie najlepszy sposób oraz obierzecie kierunek nastawiony na sukces 🙂

A jeśli masz ochotę poczytać więcej o tym, jak zarabiać na TikToku przeczytaj artykuł o zwiększaniu sprzedaży za pomocą TikToka. 

Agnieszka Żurek

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.