Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

7 punktów- cechy dobrej strony internetowej

Poznaj cechy strony internetowej. Dobra strona internetowa to wizytówka Twojej firmy. Nie ma lepszego sposobu na promocję. Jednakże, aby działała efektownie, należy ją odpowiednio dostosować zarówno do potrzeb Klientów, jak i samego Internetu. Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa? Oto 7 cech, które Twoja strona www musi posiadać!

Strona internetowa to coś, co Twoja firma musi posiadać, aby wspiąć się na szczyt. Dlaczego? Tego, jak i wielu innych przydatnych informacji dotyczących działalności online dowiesz się w TYM ARTYKULE. 

 

Najważniejsze cechy strony internetowej

Dziś jednak chcę podzielić się z Tobą, jak powinna wyglądać dobra strona www, by godnie reprezentowała Twoją firmę i przyciągała Klientów. Sieć to doskonałe miejsce nie tylko na promocję, ale także na bliski kontakt z odbiorcami. Zainteresowanie Twoją witryną zależy jednak od bardzo wielu czynników zarówno pod kątem kreatywności, jak i dopasowania do wymagań internetowych wyszukiwarek. 

 

Na początek wymyśl ciekawą domenę i dopasuj ją do branży, w której działasz. To kluczowa zasada, jeśli chcesz, aby potencjalny Klient od razu wiedział, że to tutaj znajdzie to, czego szuka. Jeśli ten etap jest już za Tobą, to działamy dalej! 

 

Jak stworzyć dobrą stronę internetową? Oto 7 najważniejszych cech, które powinna posiadać dobra strona www

 

  • Przyciągająca szata graficzna

 

Nie bez powodu umieściłam tę cechę na pierwszym miejscu. Szata graficzna Twojej witryny internetowej to pierwsza rzecz, z jaką spotyka się potencjalny Klient. Zadbaj o to, aby kolory były przyjazne, ale jednocześnie wyraziste i zachęcające. Unikaj zbyt dużej palety barw, bo będzie ona przytłaczająca i odciągająca od treści właściwej. Najlepsza ilość kolorów waha się od 2 do 4 maksymalnie. Przemyślana grafika to również ważny aspekt, o który warto zadbać. Zbyt duża ilość gadżetów i animacji zniechęci użytkownika. W większości przypadków jest to dodatek zupełnie niepotrzebny. Główną rolę gra tu również odpowiednio duża i czytelna czcionka, a także jej kolor.

Wszelkie treści pisane na Twojej stronie muszą być zrozumiałe i rzucać się w oczy od pierwszego wejścia. Zadbaj więc o kontrast liter z tłem. Spraw, aby szata graficzna Twojej witryny www była ikoniczna, rozpoznawalna. Niewskazana jest częsta zmiana wyglądu strony, bo szybko zniknie ona z pamięci Klienta. Dobrym zabiegiem jest również dopasowanie designu i palety barw strony internetowej do branży, którą się zajmujesz. Nie bez powodu na witrynach www studiów tatuażu dominują kolory takie, jak czerń i czerwień w połączeniu z ostrą grafiką. Wprowadza to Klientów w specyficzny nastrój, pożądany zarówno przez nich samych, jak i przez właścicieli strony. Z drugiej strony wyobraź sobie ten sam zabieg obecny na witrynie firmy budowlanej lub produkującej zabawki dla dzieci. Zdecydowanie wzbudzałoby to niepokój u większości odbiorców i zniechęciło do zapoznania się z ofertą.  

 

  • Przejrzystość strony 

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie cechy strony internetowej powinna posiadać Twoja wizytówka to zwróć szczególną uwagę na ten punkt. 

 

Najważniejsze cechy strony internetowej to przede wszystkim przejrzystość. Przejrzysta strona to taka, na której znajdują się tylko kluczowe informacje. Witryna, która będzie przeładowana nadmiarem informacji, zniechęci potencjalnego Klienta. Odwiedzając stronę www, chcemy dowiedzieć się tego, co jest dla nas najważniejsze. Umieść więc slogan streszczający, na czym polegają Twoje usługi. Jeśli znajdują się one w obrębie usług, do skorzystania, z których skłaniają nas przede wszystkim konkurencyjne ceny, umieć cennik w widocznym miejscu

 

Przykładowo, jeśli szukamy dobrego fryzjera, to oprócz opinii innych Klientów (do których przejdę za chwilę), najbardziej atrakcyjne mogą okazać się ceny poszczególnych zabiegów. Warto więc zadbać o to, aby użytkownik nie musiał długo ich szukać. Automatycznie, skomplikowany dostęp do cennika usług oznacza, że właściciel strony chce go ukryć, a co za tym idzie, ceny są wyższe niż gdzieś indziej.   

 

Najważniejsze cechy strony internetowej to przede wszystkim piękne zdjęcia. Kolejny ważnym aspektem są zdjęcia produktowe dobrej jakości. Pozostając przy przykładzie salonu fryzjerskiego, chcemy widzieć efekty pracy na rzeczywistych przykładach. Co więcej, warto zamieścić w pobliżu opinie innych Klientów, którzy skorzystali z usługi lub zakupili dany produkt. Podnosi to wiarygodność Twojej firmy i wzbudzi zaufanie odbiorcy. 

 

Elementy informacyjne na stronie powinny być zamieszczone w odpowiedniej odległości od siebie-tak, by nie przytłaczały wizualnie odbiorcy. Jeśli zależy Ci na profesjonalnym designie Twojej strony internetowej, zajrzyj TUTAJ. 

  • Funkcjonalność 

 

Najważniejsze cechy strony internetowej to funkcjonalność. W tym punkcie chcę się z Tobą podzielić wiedzą na temat, tak zwanej “metody trzech kliknięć”. Według niej Twój potencjalny Klient powinien z łatwością dostać się do dowolnej, interesującej go treści za pomocą maksymalnie trzech kliknięć. Pierwsze z nich rozpoczyna się na stronie głównej witryny, która poprowadzi użytkownika do pożądanych informacji przez najwięcej trzy podstrony. Niezbędna jest tu również zasada intuicyjnej nawigacji.

Podstrony powinny mieć jasne i zrozumiałe nazwy, dzięki którym Klient z łatwością porozumie się z Twoją witryną www. Im krótsza nazwa, tym lepiej. Nie bez powodu na większości stron widzimy hasła typu: o nas, kontakt, galeria. Dzięki temu odbiorca szybko znajdzie treści, które w danej chwili go interesują. 

 

  • Wersja mobilna strony www

 

Najważniejsze cechy strony internetowej to przede wszystkim responsywność. Aż 93% użytkowników smartfonów korzysta z nich w celach, takich jak przeglądanie witryn www, porównywanie ofert firm i dokonywanie zakupów. Oczywistym więc staje się fakt, że dobra strona internetowa powinna być dostępna w wersji mobilnej. Z badań wynika również, że 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest w ciągu godziny od sprawdzenia oferty na mobilnej stronie internetowej. Właśnie dlatego, dobra strona internetowa powinna być responsywna. Responsywność oznacza dostosowanie się witryny www do rozdzielczości w zależności od urządzenia, na jakim są wyświetlane. Niezależnie od tego, czy Twój potencjalny Klient odwiedzi Twoją stronę firmową na smartfonie, laptopie czy tablecie, będzie ona dla niego tak samo przejrzysta i zrozumiała. Responsywność strony ma także ogromny wpływ na wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

 

  • Pozycjonowanie i słowa kluczowe 

 

Pozycjonowanie to seria zabiegów potrzebnych do tego, aby strona pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe. To zdecydowanie jeden z najistotniejszych punktów na naszej liście cech dobrej strony internetowej. Nie da się ukryć, że w trakcie poszukiwań internetowych, z wyszukiwarek korzystają prawie wszyscy. Odpowiedz teraz szczerze na pytanie, ile pozycji klikasz, aby zapoznać się z ich szczegółową ofertą? Średnio jest to od 3 do 5 kliknięć, biorąc pod uwagę pierwsze 10 pozycji, czyli pierwszą stronę wyszukiwarki. O pozycji w Google decydują natomiast algorytmy oceniające stopień powiązania strony z danymi słowami kluczowymi. Warto więc zadbać o odpowiednie pozycjonowanie i dopasować słowa kluczowe. Nie wiesz jak to zrobić? Możesz skorzystać z profesjonalnej pomocy, którą znajdziesz TUTAJ.

  • Integracja z mediami społecznościowymi 

 

Nie da się ukryć, że potęga rynku XXI wieku kryje się w mediach społecznościowych. Z ich pomocą możesz niezwykle efektywnie wypromować swoją firmę. Udział Facebooka w zwiększeniu sprzedaży w Twojej firmie opisałam TUTAJ. Istnieje jednak o wiele więcej platform społecznościowych, na których warto zaprezentować swoją działalność. Wśród nich znadziemy Twitter, Tumblr, YouTube, Pinterest, czy Instagram, a to wciąż nie wszystkie. Social Media to kluczowy element marketingu firmowego. 

 

Dobra strona internetowa jest zintegrowana z mediami społecznościowymi, co ma również pozytywny wpływ na SEO. Umieść więc na swojej witrynie www odnośniki do poszczególnych profili. Utrzymuj kontakt z użytkownikami i często publikuj posty. Niech wszyscy wiedzą, że zależy Ci na interakcji z Klientami! 

 

  • Bezpieczeństwo 

 

Dobra strona www to bezpieczna strona. Zabezpiecz swoją witrynę za pomocą certyfikatu SSL. SSL odpowiada za szyfrowanie wiadomości pomiędzy Tobą a Twoim klientem.  Pamiętaj, że to kluczowe działanie podczas budowania wiarygodności Twojej firmy. Klient ufa Ci, powierzając swoje dane w postaci numeru PESEL, adresu, czy numeru karty kredytowej. Pokaż mu, że jesteś godny zaufania i zabezpiecz swoją stronę www. 

Już wiesz,  jak powinna wyglądać dobra strona internetowa. A więc do dzieła! Pamiętaj, że zawsze możesz skorzystać z profesjonalnej pomocy. Na polskim rynku istnieje bowiem wiele firm, które stworzą dla Ciebie spersonalizowaną stronę www Twojej firmy

To jednorazowy koszt, a jego zwrot w postaci prężnego rozwoju działalności może Cię pozytywnie zaskoczyć!  Dowiedz się więcej TUTAJ.

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.