Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Marketplace - jak sprzedawać na Facebooku?

Marketplace – jak sprzedawać na Facebooku?

Marketplace – jak sprzedawać na Facebooku? Czym jest marketplace? Jak Ty możesz na nim zarobić?

 

Marketplace co to jest i jak działa? 

 

Marketplace krok po kroku

Branża e-commerce rozwija się coraz szybciej. W związku z tym następuje dynamiczny progres e-sklepów, a także marketplaces. Na tych drugich możesz wystawić swoje produkty czy usługi, jeśli chcesz je sprzedawać. Łatwo będzie też założyć taką platformę. Jak sprzedawać na marketplace? Jak kupować na marketplace? Czym takie miejsce różni się od własnego klasycznego sklepu internetowego?

 

Czym jest marketplace?

 

Marketplace to, jak sama nazwa wskazuje miejsce handlu między podmiotami. Tym mianem określało się do niedawna rynek, czy też plac targowy. Do tych definicji doszła jeszcze jedna ー to platforma, na której kupują i sprzedają użytkownicy internetu. Jest to tzw. e-commerce wielokanałowy. Można tam spotkać wielu dostawców, którzy oferują tysiące rzeczy i usług. Dzięki temu kupujący łatwo porówna ofertę cenową, czas dostawy, dostępność, by wybrać dla siebie najlepszy produkt.

 

Platformy marketplace mogą występować w różnej skali. Niektóre, jak np. Allegro oferują „mydło i powidło”, czyli mają różny asortyment. Inne specjalizują się w danej branży lub kilku powiązanych ze sobą branżach. Transakcjami zajmuje się i przetwarza je platforma zakupowa; to ona jest więc miejscem, gdzie przebiega sprzedaż/zakup.

 

Czym nie jest marketplace?

 

Choć możesz bez problemu porównywać ceny na marketplace, nie jest to typowa porównywarka (taka, jak np. Ceneo). Klasyczna porównywarka bowiem przekierowuje Cię do konkretnego e-sklepu, który wybierzesz. I to tam robisz zakupy. Platformy zakupowej nie można też nazwać tradycyjnym sklepem internetowym, bowiem na niej jest wielu sprzedawców.

 

Gdybyś uznał, że chcesz rozwinąć swoją działalność, rozważ skorzystanie z naszej oferty.

 

Jak korzystać z marketplace?

 

Klienci ー jak kupować?

Jeśli jesteś kupującym, to zasady korzystania są bardzo proste. Zastosowane rozwiązania zwykle są intuicyjne, nawet dla nowych użytkowników. Zwykle musisz zarejestrować konto na danej platformie, następnie możesz do woli przebierać w ofertach wielu sprzedających. Jest to bardzo wygodne, bo na kliknięcie masz przed oczami tysiące produktów czy usług. 

 

Jedyna trudność to taka, że głowa może Cię rozboleć od nadmiaru możliwości. Wpisujesz w wewnętrzną wyszukiwarkę szukany produkt i wybiera dodatkowe opcje, np. cena do, czas wysyłki itp. Gdy klikniesz w guzik zakupowy, zostaniesz przekierowany na stronę swojego banku. Wybierasz formę dostawy, a po zakupie pozostaje Ci już tylko czekać na przesyłkę.

 

Prawa i obowiązki sprzedającego

Jeśli jesteś lub chcesz być sprzedającym, który korzysta z marketplace, wiedz, że możesz tam swobodnie zarządzać swoimi produktami lub usługami, oczywiście stosując się do regulaminu platformy zakupowej. W nim jest określone, czy płacisz np. abonament za korzystanie z jej usług, czy też prowizję od każdej sfinalizowanej transakcji. Ponadto możesz zmieniać szczegóły wysyłki i być na bieżąco, jeśli chodzi o raporty sprzedażowe i wysyłkowe. Powinieneś trzymać rękę na pulsie, gdy chodzi o zamówienia, tak aby każda wysyłka była terminowa.

 

  1. Abonament polega na tym, że pobiera się stałą, określoną w umowie kwotę. W zamian za to osoba wystawiająca produkty czy usługi może umieścić na platformie daną ilość produktów.
  2. Prowizja od każdej sprzedaży może występować w formie procentowej lub stałej.

Czy marketplace jest dla mnie?

 

Można się tu postawić w dwóch rolach ー sprzedającego, który chce umieścić swoje produkty lub usługi na takiej platformie albo osoby, która chce założyć takową.

  1. Masz e-sklep i szukasz sposobu dywersyfikacji kanałów sprzedaży? Chcesz lepiej się wypromować i być znanym nie tylko stałym klientom? Masz mały sklepik lub dopiero zaczynasz i chcesz wypłynąć na szerokie wody ze swoim biznesem? Marketplace może być doskonałym rozwiązaniem dla Ciebie.
  2. Chciałbyś handlować nieswoimi towarami czy usługami, bo np. nie masz magazynu i nie chcesz się kłopotać trzymaniem wielu rzeczy, zatrudnianiem magazynierów i osób do wysyłki? W marketplace udostępniasz tylko swoją platformę, a resztą zajmuje się każdy ze sprzedających. Pobierasz marżę od transakcji i dzięki temu zarabiasz. Zresztą, nie jest powiedziane, że nie możesz również sprzedawać swoich towarów.

Marketplace ー jak zacząć?

 

Jeśli chcesz rozpocząć przygodę z marketplace, będziesz się musiał zaprzyjaźnić z przeznaczonym do tego systemem, np. PrestaShop, WooCommerce lub Magento. Zwróć uwagę na takie kwestie jak bramki płatnicze, łatwa możliwość zmian i konfiguracji oraz niskie koszty wdrożenia. Możesz też połączyć swój e-sklep z platformą sprzedażową. Jeśli jest on oparty na WordPressie, to zadanie nie będzie trudne, bo WP ma dedykowaną wtyczkę WooCommerce. 

 

Musisz mieć nazwę domeny, czyli adres internetowy Twojego strony sprzedażowej, ponadto hosting – miejsce przechowywania plików sklepu. Warto zaopatrzyć się w certyfikat SSL – dla bezpieczeństwa zakupów. Kolejnym krokiem, jaki musisz zrobić będzie instalacja WordPress – czyli twojego CMS do edycji sklepu, następnie konfiguracja wtyczki WooCommerce. Potem zostaje Ci już tylko wdrożenie marketplace.

 

Jak stworzyć dobry e-sklep lub platformę sprzedażową? Oni to wiedzą.

 

Marketplace ー podsumowanie

 

Wielka popularność takich platform sprzedażowych, jak allegro.pl, carrefour.pl, amazon.com, morele.net, a nawet Facebook Marketplace świadczy o tym, że ten segment rynku e-commerce ma przed sobą przyszłość. Z drugiej strony, zakładając taką platformę, nie będzie łatwo się wypromować. Natomiast handlowcy chętnie korzystają z dodatkowego kanału sprzedażowego, nawet jeśli częścią zysku muszą się podzielić. Warto więc dać sobie szansę na dotarcie do wielu klientów, którzy wprost uwielbiają robić zakupy na marketplaces. To część strategii zwanej omnichannel, o której więcej możesz przeczytać tutaj

 

Jeśli Twój e-sklep czy platforma sprzedażowa nie wygląda zachęcająco, a klienci mają trudności z robieniem zakupów, zmień to! Zobacz, jak powinna wyglądać strona sprzedażowa.

Iwa E.

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.