agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Jak działać w social media dla firm?

Social media daje ogromne możliwości. Pozwala budować i rozwijać biznes w Internecie, jak również komunikować się z każdego miejsca na ziemi. Jak działać w social media dla firm? Poznaj złote zasady, którymi warto się kierować.

Social media dla firm – dlaczego warto prowadzić?

Średnio 2/3 użytkowników Internetu posiada aktywne konta na social media. Jak skutecznie je prowadzić, jak zaistnieć w sieci oraz czy odniesiemy sukces. Te pytania rodzą się w głowie niemal każdego podążającego za najnowocześniejszymi trendami przedsiębiorcy 

Początkowy mętlik w głowie pomoże opanować uświadomienie sobie morza korzyści, jakie przynosi rozwój biznesu w sieci:

E

– szybsze i łatwiejsze dzielenie się treścią

– budowanie relacji

– obserwowanie działań konkurencji

– zwiększenie ruchu na stronie

– wyższa pozycja firmy w wynikach wyszukiwania

Social media dla firm – jak prowadzić?

Social media to nie czarna magia. Podejście do prowadzenia social mediów praktycznie nie różni się od tego, które warto stosować przy każdym innym działaniu zakończonym sukcesem. Przyjrzyjmy się zatem, jak zrobić to dobrze.

Wybór medium społecznościowego

Na początku należy zdecydować się na medium społecznościowe dla swojej firmy. Czy ma to być Facebook, LinkedIn, a może TikTok?

Decyzja ta podyktowana powinna być rodzajem grupy docelowej danej firmy, czyli osób, do których kierujemy sprzedaż/usługę. Warto brać pod uwagę kilka aspektów, które pomogą nam w tym zadaniu. Są to:

  • wiek
  • płeć
  • zainteresowania
  • sytuacja rodzinna/materialna
  • przekonania polityczne czy religijne

Przykładowo do młodszych generacji najlepiej przemówią dynamiczne i trendowe filmki na TikToku, natomiast starsze osoby chętnie poczytają dogłębną analizę okraszoną poradami na Facebooku.

Wybór konkretnego medium pociąga za sobą obowiązek zaznajomienia się z jego specyfiką, tj. na Facebooku mile widziane są posty z dłuższym tekstem o luźniejszym lub pół oficjalnym języku. Z kolei na LinkedIn należy zadbać o język biznesowy i profesjonalny.

Jeśli zastanawiacie się jakich zasad przestrzegać przy tworzeniu wyglądu postów, to: 

  1. Unikaj powtarzalności w treściach
  2. Dopasuj hashtagi, dzięki którym użytkownik szybciej znajdzie to czego szuka. 
  3. Korzystaj z “Wezwań do działania”, emotikonek i spójnych estetycznie szablonów graficznych

Plan działania w Social media dla firm

Planowanie nigdy nie wyjdzie z mody, to właśnie od dobrego planu rozpoczyna się każdy sukces. W przypadku działań internetowych musimy na początku ustalić jak ma wyglądać post w social media dla firm. Niezbędne jest:

– posiadanie pomysłów na publikacje (najlepiej mieć przygotowane już kilka postów w zapasie)

– zaplanowanie postów, tak by nie wstawiać ich codziennie pojedynczo

– regularne działanie zgodnie z ustalonym harmonogramem publikacji

– sprawdzanie raportów ilości odwiedzin, kliknięć czy komentarzy i dopasowywanie do nich swoich działań

– połączenie profilu social media z firmową stroną/sklepem internetowym 

Systematyczność i udzielanie się w sieci

Z

Systematyczność chyba jeszcze nikogo nie zawiodła i kryje się ona za każdym lukratywnym biznesem. Dotyczy ona zarówno publikacji postów, jak i inicjowania kontaktu z potencjalnymi klientami. Nienachalne udzielanie się w social mediach to najlepsza promocja dla firmy – wystarczy dodać komentarz, doradzając komuś i wklejając jednocześnie link do naszej strony.

 

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.