Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

WooCommerce czy PrestaShop - którą platformę wybrać

WooCommerce czy PrestaShop – którą platformę wybrać

Chcąc stworzyć sklep internetowy, pierwszą decyzją, jaką należy podjąć, jest wybór platformy, na której sklep miałby powstać. Różnią się one oferowanymi funkcjonalnościami, wtyczkami, wsparciem, a nawet występującymi błędami. Zapoznaj się z charakterystyką obu platform i zdecyduj się na tę opcję, która będzie lepiej odpowiadać specyfice Twojej działalności. 

 

Na jakiej platformie założyć sklep internetowy? WooCommerce czy PrestaShop?

 

PrestaShop jest ogólnodostępną, niezależną platformą, która gwarantuje nieograniczony dostęp do kodu źródłowego oprogramowania. Jest prosta w użyciu, intuicyjna, w dodatku skalowalna – można dostosować ją do sprzedaży dowolnej ilości produktów. Ogromnym plusem jest, iż jedna platforma PrestaShop wystarczy do obsługi nawet kilku sklepów. 

Z kolei WooCommerce to tak naprawdę darmowa wtyczka, którą można podłączyć do strony stworzonej w WordPressie. W ten sposób otrzymuje się automatycznie w pełni funkcjonalny sklep, zawierający opcje takie jak: różne warianty dostawy, płatności, możliwość wprowadzenia produktów, system zarządzania zamówieniami, raporty itd. Jako że wtyczka ta współpracuje bezpośrednio z WordPressem, czyli platformą przeznaczoną w dużej mierze do blogowania, posiada także wiele funkcji, dzięki którym zadbasz o content marketing czy SEO swojego sklepu. 

Obie platformy posiadają przyjazny dla użytkownika interfejs i oprogramowanie typu open source, co oznacza, że można je w dowolny sposób modyfikować i dostosowywać oraz . W tym artykule porównam najważniejsze elementy cechujące dobrze funkcjonującym sklepie. 

 

WooCommerce czy PrestaShop – porównanie 

 

1. Cena WooCommerce czy PrestaShop

Obie platformy są darmowe. Jednak należy pamiętać, że – posiadając adres witryny – należy opłacić zarówno domenę, serwer oraz certyfikat SSL. Dodatkowo, każda z platform umożliwia podpięcie dodatkowych wtyczek w postaci szablonów lub modułów, za które z kolei już trzeba uiścić opłatę. Ceny dodatkowych funkcji w PrestaShop oscylują średnio w okolicy 54$ w skali roku, z kolei WooCommerce 19$.

 

2. Instalacja WooCommerce czy PrestaShop

Czas potrzebny na instalację sklepu opartego na WooCommerce jest zdecydowanie dłuższy niż w przypadku PrestaShop ze względu na wymóg posiadania witryny WordPress. Dopiero wtedy, z poziomu panelu administracyjnego, można zainstalować wtyczkę. W przypadku PrestaShop sprawa jest dużo prostsza i nawet mniej doświadczeni użytkownicy powinni zakończyć proces instalacji po 20 minutach. 

 

3. Funkcje i wtyczki WooCommerce czy PrestaShop

W rozgrywce pomiędzy Woocommerce i Prestashop warto wspomnieć o wbudowanych funkcjach i wtyczkach obu platform. Te podstawowe są zapewnione – import i eksport produktów, przetwarzanie płatności, zarządzanie zamówieniami oraz podstawowe narzędzia analityczne oraz prezentujące statystyki. Jako wtyczka WordPress, WooCommerce ma przewagę w zarządzaniu postami, mediami, blogowaniem. Z drugiej strony PrestaShop umożliwia administrowanie kilkoma sklepami jednocześnie, a w WooCommerce jest to do osiągnięcia dopiero po zainstalowaniu dedykowanej wtyczki. 

Do tej pory sklep z wtyczkami WooCommerce posiadał ponad 400 rozszerzeń. Dodatkowo, WooCommerce można łatwo zintegrować z wtyczkami WordPress, co oznacza, że użytkownicy WooCommerce mogą również skorzystać z ogromnego sklepu wtyczek WordPress, gdzie znajduje się ich ok. 58 000. Tymczasem liczba modułów oferowanych przez PrestaShop to ok. 4000. 

 

4. Szablony i rozszerzenia WooCommerce czy PrestaShop

Dzięki specyfice oprogramowania typu open-source zarówno WooCommerce, jak i PrestaShop zapewniają użytkownikom nieograniczone możliwości dostosowywania. Sprzedawcy mogą tworzyć i projektować swoje sklepy tak, jak chcą. Im lepsze umiejętności techniczne posiadają, tym lepsze projektowanie i wydajność będą miały ich sklepy.

WooCommerce oferuje właścicielom sklepów tylko 19 motywów. Jednak użytkownicy mogą również skorzystać z motywów WordPress, aby wybrać najbardziej odpowiedni dla swojego sklepu internetowego spośród 48 000 opcji (zarówno bezpłatnych, jak i płatnych). Cena płatnych szablonów WooCommerce zwykle zaczyna się od 30$. Z kolei PrestaShop to wybór spośród 3200 płatnych szablonów, których ceny oscylują w okolicach 60$. 

 

5. Bezpieczeństwo WooCommerce czy PrestaShop

Użytkownicy WooCommerce i PrestaShop muszą samodzielnie zapewnić bezpieczeństwo danych w swoim sklepie internetowym. Na przykład mogą kupić certyfikat SSL, wybrać niezawodnego dostawcę usług hostingowych lub na bieżąco aktualizować swój sklep do najnowszej wersji.

WooCommerce zapewnia swoim użytkownikom możliwość dwuetapowego uwierzytelniania danych, dzięki weryfikacji tożsamości poprzez SMS lub wiadomość e-mial. Z kolei to właściciele sklepów muszą zadbać o zgodność z PCI DSS (Standard Bezpieczeństwa w Branży Kart Płatniczych), czyli zbiorem wymogów związanych z ochroną danych płatniczych. Tymczasem plik instalacyjny PrestaShop jest już zgodny z tym dokumentem.

 

6. SEO WooCommerce czy PrestaShop

Wybierając platformę dla swojego sklepu internetowego, trzeba wziąć pod uwagę pozycjonowanie jako jeden z najważniejszych kryteriów. Zapewniając prawidłowe SEO, Twoja witryna lub produkty będą pojawiać się na górze wyników w wyszukiwarce Google, a to wpływa na budowanie rozpoznawalności marki. Zarówno WooCommerce jak i PrestaShop w równym stopniu oferują możliwość optymalizacji SEO Twojej witryny.

 

7. Bramki płatności  WooCommerce czy PrestaShop

Elastyczność i różnorodność bramek płatniczych może być ogromną zaletą dla każdego sklepu internetowego. Dobra wiadomość jest taka, że ​​użytkownicy dwóch platform mogą domyślnie zintegrować swój sklep z popularnymi bramkami, takimi jak PayPal.

WooCommerce oferuje nie tylko ponad 100 bramek płatniczych (darmowe i płatne wtyczki), ale także bramkę płatności, którą można zainstalować za darmo. Dzięki WooCommerce Payments można bezpiecznie akceptować główne karty kredytowe i debetowe. Dodatkowo, umożliwi Ci zwiększenie liczby konwersji, pozwalając klientom na przejście do kasy bez opuszczania Twojej witryny.

Korzystając z PrestaShop, użytkownicy mogą wybierać między zewnętrznym systemem płatności spośród 250 opcji na rynku lub rozwiązanie PrestaShop Checkout. I tutaj, podobnie jak w przypadku płatności WooCommerce, Twoi klienci nie zostaną przekierowani do innej witryny podczas przetwarzania płatności. Ponadto, jest ono w pełni zgodne ze wszystkimi przepisami, w szczególności RODO.

 

8. Wsparcie WooCommerce czy PrestaShop

WooCommerce nie oferuje bezpośredniego wsparcia dla użytkowników w przypadku problemów. W rzeczywistości sprzedawcy mogą jedynie zwrócić się o pomoc do dużej społeczności zgromadzonej w przestrzeni internetowej. Oprócz tego dostępne są również zasoby, takie jak FAQ, samouczki i dokumentacja, które służą użytkownikom i pomagają w rozwiązywaniu problemów.

Z drugiej strony PrestaShop oferuje dwa główne nurty wsparcia: PrestaShop Online Assistance i PrestaShop Technical Assistance. Pierwsza opcja zapewnia użytkownikom wiele bezpłatnych zasobów, z których mogą skorzystać: przewodniki, samouczki, FAQ i kursy szkoleniowe (dla sprzedawców i programistów). Jeśli to Cię nie usatysfakcjonuje, odwiedź forum PrestaShop i porozmawiaj z ich członkami. Druga opcja to usługa, dzięki której sprzedawcy internetowi prowadzą rozmowę telefoniczną z ekspertem PrestaShop, aby rozwiązać problem w 15 minut. Jednak za tę usługę trzeba zapłacić. W zależności od poziomu wsparcia waha się od 249 do 1399$.

 

Wybór nie należy do łatwych WooCommerce czy PrestaShop

Mimo zestawienia ze sobą wielu cech obydwu platform, wybór odpowiedniej wciąż nie jest jednoznaczny. Zalety WooCommerce są niezaprzeczalne. Platforma ma do zaoferowania wiele korzyści, wbudowanych funkcjonalności i idealne środowisko pod SEO. Jeśli masz już witrynę na WordPress, a do tego Twoja firma jest niewielkich rozmiarów i ma stosunkowo niewielkie przychody,  wybierz WooCommerce. Natomiast wybór PrestaShop będzie bardziej odpowiedni dla działań na szeroką skalę. 

Jeśli chcesz oddać swój sklep internetowy w ręce profesjonalistów – nie wahaj się. Zwróć się do nas po pomoc, a otrzymasz w pełni funkcjonalny, estetyczny i intuicyjny sklep, który od startu będzie Tobie przynosił zysk. 

Anna Mikońska

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708