Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Widoczność strony w Google ー jak poprawić?

Widoczność strony w google jak poprawić

Chcesz zwiększyć widoczność strony w Google? Chcesz, aby Twój e-sklep był lepiej wypozycjonowany? Wiele rzeczy możesz zrobić sam, by tak się stało. 

Jak poprawić widoczność strony w sieci?

Poprawienie widoczności w sieci to kluczowa sprawa, jeśli chodzi o funkcjonowanie firmy i sprzedaż produktów. Dlaczego? Bo jeśli nie plasujesz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki Google, to raczej nie możesz liczyć na dużą ilość zapytań ofertowych i związany z tym wysoki obrót. Chcesz poprawić te wyniki i znaleźć się w topowej dziesiątce? To zadanie, które wymaga zintegrowanych wysiłków, które mogą zająć wiele tygodni, miesięcy, a nawet lat. Jak zwiększyć widoczność strony w sieci?

 

Aby Twój sklep internetowy zaczął się lepiej pozycjonować, należy podjąć działania on-site i off-site. Te drugie są działaniami poza daną stroną, czyli np. pozyskiwaniem linków zewnętrznych, które dodadzą wartości Twojej WWW. To wymaga nieco czasu. Natomiast te pierwsze to wszelkie działania na stronie, dzięki którym szybciej możesz spodziewać się wyników. Wiele z nich możesz zrobić sam.

<title></title>, czyli co umieścić między znacznikami?

Title, czyli tytuł podstrony to ważny element procesu pozycjonowania. Jest widoczny w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google. Jeśli pracujesz na CMS-ie, to możesz i powinieneś go stworzyć tak, by pomagał w polepszeniu działania danej strony.

  1. Po pierwsze nie może być za długi. Jeśli napiszesz tytuł, który będzie miał powyżej 65 znaków ze spacjami, to zostanie on ucięty. Użytkownicy nie zobaczą w całości tego, co chciałbyś im przekazać.
  2. Czy każda Twoja podstrona ma swój unikalny tytuł? Czy też wszystkie nazywają się tak samo? Ta pierwsza opcja jest zdecydowanie lepsza i dodatnio wpływa na pozycjonowanie.
  3. Frazy czy słowa kluczowe staraj się umieszczać na początku tytułu. Nie wciskaj na siłę więcej niż trzech słów kluczowych, bo może to przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.
  4. W tytule możesz dodać także nazwę swojej firmy. 

Treść na stronie to podstawa, czyli jak pisać?

Jeśli chodzi o kontent, to możesz wiele zrobić, by był czytelny i czytalny. Wyróżnia się dwa rodzaje. Jeden to taki, który w dłuższym czasie nie będzie się zmieniać. Są to wszelkiego rodzaju opisy kategorii, towarów, informacje o firmie itp. Drugim rodzajem tekstów, jakie często bywają obecne na stronie, są treści, które się zmieniają. Na pewno wciąż dodajesz nowe wpisy blogowe, czy też aktualizujesz niektóre treści. To bardzo ważne, by umieszczać teksty, które będą zawierały konkretne informacje, przydatne dla czytelników. Oczywiście, plagiaty z innych stron o podobnym charakterze są wykluczone. Przed umieszczeniem tekstu lepiej go sprawdzić w jednym z programów antyplagiatowych.

Widoczność strony – więcej treści

Ponadto treści nie mogą być zbyt długie, bo nikt przez nie nie przebrnie. Za krótkie też nie odpowiedzą w wyczerpujący sposób na wątpliwości użytkowników. Umieść w nich słowa czy frazy kluczowe, ale rób to z sensem. Upchnięcie zbyt wielu z nich w jednym akapicie nie przyniesie dobrego efektu, podobnie jak wpisanie ich do tekstu bez zachowania reguł gramatycznych. Czy ktoś chciałby czytać zdanie Jeśli chcesz kupić najlepsze rośliny na balkon warszawa, to nie wahaj się i wybierz nasz sklep ogrodniczy? Wyszukiwarki są również coraz bardziej wyspecjalizowane i nie promują takich tekstów. Jeśli piszesz artykuł, związany z Twoimi produktami, linkuj je w tekście, jednak nie przesadzaj z ich ilością.

 

Pamiętaj o używaniu słów, związanych z call-to-action (CTA). Będą to wszystkie wyrazy i frazy aktywizujące użytkownika, np. sprawdź, zobacz, czytaj dalej…, a także np. linki, które przeniosą go na stronę zakupową. Klikalność w pożądanym przez Ciebie kierunku możesz w ten sposób zwiększyć o kilkadziesiąt procent. 

Nagłówek artykułu, czyli wiadomości idą do główki

Nie zapominaj o nagłówkach. Dzięki nim zwarte bloki tekstu, niestrawne dla większości czytelników, zmienią się w oazę łatwo przyswajalnej wiedzy. Są one jakby podtytułami, które kierują użytkownika prosto do fragmentów, które go szczególnie interesują. Zazwyczaj wykorzystuje się do tego format H2, a do mniej ważnych, jeszcze bardziej rozbijających tekst H3 itd. Możesz również pomyśleć nad tym, by w chociaż jednym z nich znalazła się fraza kluczowa lub fraza długiego ogona. Powinny być interesujące oraz jasno opisujące to, co znajdzie się w akapitach poniżej.

Meta description, czyli zmierzamy do mety

Meta opis (meta tekst) to również ważna, ale niestety, często pomijana część procesu optymalizacji. Czasami mówi się na niego również meta description i jest jakby podsumowaniem tego, co czytelnik może znaleźć w tekście na danej stronie. Dobrze jest umieścić tam frazy kluczowe. Będzie on widoczny pod tytułem np. artykułu blogowego na stronie wyszukiwarki. Jeśli go nie umieścisz, zrobi to za ciebie robot, (bazując na treści, którą napisałeś i opublikowałeś). Nie zawsze będzie to ten fragment, jaki chciałbyś wyeksponować. Pamiętaj jeszcze, by nie przekraczać 160 znaków, inaczej słowo czy zdanie może zostać ucięte w połowie.

Linki wewnętrzne na stronie, czyli wisienka na torcie

Linki wewnętrzne są wykończeniem, do którego, tak jak przy budowie domu, powinieneś przyłożyć dużą uwagę. Dzięki nim roboty będą mogły dotrzeć do podstron i odpowiednio je indeksować. Sam możesz w łatwy sposób dodawać linki w tekście, które przekierowują zainteresowanych np. do Twojej strony sprzedażowej. Do innych zadań, poprawiających funkcjonowanie strony i jej pozycjonowanie takich jak konstrukcja menu w panelu bocznym, elementy nawigacyjne (breadcrumbs, czyli okruszki), sekcje z polecanymi produktami itp. będziesz prawdopodobnie potrzebował specjalisty, chyba że znasz się na informatyce.

Jak poprawić widoczność strony w sieci ー podsumowanie

Opisane przeze mnie działania to ledwie początek (ale dobry początek) drogi do tego, byś mógł lepiej wypozycjonować swoją stronę. Nie spodziewaj się wyników z dnia na dzień, ale krok po kroku Twoja WWW będzie znajdowała się coraz wyżej. Jeśli natrafisz na szklany sufit, którego nie będziesz mógł przebić, zwróć się do fachowców, którzy takimi zagadnieniami zajmują się na co dzień. Zajrzyj tutaj.

Iwa E.

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.