Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Prowadzenie bloga – Jakie są wady i zalety prowadzenia bloga

Jakie są wady i zalety prowadzenia bloga

Czy wiesz jak rozpocząć prowadzenie bloga? Jakie są zalety prowadzenia bloga? Czy aby na pewno znasz wszystkie wady i zalety prowadzenia bloga?

Zarówno właściciele firm, jak i czytelnicy nieustannie zadają sobie pytanie: „po co prowadzić bloga” i jak rozpocząć prowadzenie bloga. Jedna z form promowania swojej marki czy strata czasu i pieniędzy? Regularne dodawanie wpisów wiąże się z wykorzystaniem dużych nakładów czasu, a odpowiednia promocja bloga z wysokimi kosztami.

Poniżej przestawię zalety, które z pewnością uświadomią Ci, jak ważne jest prowadzenie bloga. Liczba zalet zdecydowanie przewyższa wady.

 

Budowanie zaufania z odbiorcami na blogu 

W dzisiejszych czasach życie w dużej mierze przeniosło się do Internetu, w którym każdy może być anonimowym użytkownikiem. Autentyczność w wirtualnym świecie to bardzo pożądana cecha. Jest mnóstwo stron czy sklepów internetowych, na których zakładka, O nas’’ świeci pustkami – wygląda ubogo.

Przyziemne problemy, zdarzenia, ale przede wszystkim ludzkie podejście to forma karty przetargowej. Blog to miejsce, w którym możesz dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami z odbiorcami, poprzez dodawanie artykułów blogowych. Odpowiedni dobór tematów oraz ich interesujące przedstawienie wzbudza zaufanie i powoduje, że czytelnicy wracają. Chcą nas czytać i poznawać. Blog jest witryną, która pozwala na posługiwanie się nieco mniej formalnym językiem niż na oficjalnej stronie. Dzięki temu nawiązanie kontaktu z odbiorcą jest o wiele łatwiejsze.

 

Promocja swojej marki, czyli działanie marketingowe i prowadzenie bloga

Blog firmowy to świetna opcja rozszerzenia swojej oferty. Specjalistyczne artykuły blogowe powodują, że w oczach czytelników stajemy się ekspertami. Na swojej stronie lub sklepie internetowym należy ściśle trzymać się informacji na temat firmy. Z kolei na blogu tematyka jest całkowicie dowolna. Warto jednak pisać treści z użyciem języka korzyści. Poruszać na nim problemy, które Twój produkt czy usługa są w stanie rozwiązać.

Przykładowe wpisy: 

  • 10 sposobów na wiosenną stylizację (dla sklepu z odzieżą)
  • Jak samemu naprawić kran? (dla strony hydraulika)
  • Wnętrza, które pokochasz (dla architektów)
  • Wycieczka do Grecji – Jakie miejsca odwiedzić? (dla biura podróży)

Konstruując tematy artykułów blogowych w ten sposób, dajesz użytkownikowi nie tylko odpowiedź na jego problem, ale także wyciągasz pomocną dłoń – w końcu w swojej ofercie masz produkt lub usługę, która jest rozwiązaniem wszelkich rozterek czytelnika.

 

Wzrost zasięgów na stronie internetowej i prowadzenie bloga

Największą zaletą prowadzenie bloga jest zwiększenie ilości wejść na stronę internetową. Artykuły zawierają słowa kluczowe (np. profesjonalna strona internetowa, sklep internetowy oparty na szablonie, zbuduj skuteczny landing page), które zwiększają widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Idąc tym tropem, im więcej artykułów umieścisz na blogu, tym trafisz do większej liczby czytelników, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami. Warto, zatem skupić się na regularnym dodawaniu blogowaniu i zawieraniu w tekstach jak najwięcej fraz kluczowych.

 

Kontakt z czytelnikami – potencjalnymi klientami prowadzenie bloga

Teksty, które poruszają jakieś problemy i oferują pomoc w ich rozwiązaniu, przyciągają dużo odbiorców. Wśród nich mogą być potencjalni klienci. Podczas konstruowania wpisu dobrze jest zostawić w nim małą „lukę” – niedopowiedzenie coś, co, zmusi czytelnika do skontaktowania się z firmą. Takie zachowanie poprzez przeprowadzenie odpowiedniej rozmowy można zamienić w pozyskanie klienta.

Inny scenariusz zakłada, że swoimi treściami po prostu zainteresujesz czytelnika. W efekcie postanowi on skorzystać z oferty Twojej firmy. Oprócz tego warto pamiętać o komentarzach i różnych formularzach, za pomocą których można doprowadzić do nawiązania kontaktu z firmą.

 

Celem treści blogowych jest edukacja oraz dostarczenie wartościowych informacji. Pozwala to na zbudowanie autorytetu w danej branży. Jak widzisz, zalet prowadzenia bloga jest mnóstwo. Nie czekaj i stań się właścicielem bloga.

 

Natalia Kaleta

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.