Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Trendy w e-commerce 2021 – na co warto stawiać?

Trendy w e-commerce 2021

Świat e-commerce stale się rozwija i w tym roku nie będzie inaczej Trendy w e-commerce 2021. W wyniku pandemii wielu sprzedawców przeniosło swoje biznesy do sieci. W związku z rosnącą konkurencją – w celu zapewnienia klientom jak najatrakcyjniejszej przestrzeni do robienia zakupów – istotne jest podążanie za najnowszymi trendami. Zatem na co warto stawiać w 2021 roku? 

 

#1 Trendy w e-commerce 2021 – Omnichannel 

Sprzedaż wielokanałowa, czyli omnichannel, polega na zapewnieniu klientom wygody poprzez umożliwienie dokonywania zakupów na różnych urządzeniach. Rozglądając się za konkretnym produktem w aplikacji na telefonie, użytkownik może preferować dokonanie płatności korzystając z komputera stacjonarnego lub laptopa. Świetnie, jeśli na każdym z tych urządzeń jego doświadczenie ze sklepem będzie równie satysfakcjonujące. Nowoczesny konsument stawia na komfort i oszczędność czasu. Jeśli więc witryna Twojego sklepu nie jest responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych, ryzykujesz utratą klienta

 

#2 Trendy w e-commerce 2021 Sztuczna inteligencja (SI) i rzeczywistość rozszerzona (AR)

Sztuczna inteligencja (SI) to swego rodzaju partner w sklepie internetowym, oferujący klientom spersonalizowane rekomendacje produktów. Wykorzystując historie zakupów i zachowanie kupujących w przeszłości, pokazuje im takie produkty, jakie najprawdopodobniej będą chcieli kupić. Personalizacja polega także na dostosowywaniu treści, materiałów oraz wyglądu strony pod użytkowników i ich zainteresowania, bazując na algorytmach. 

 

Z kolei rzeczywistość rozszerzona (AR) całkowicie zmieniła zasady gry w świecie e-commerce. Dzięki tej technologii kupujący mogą naprawdę zobaczyć produkt, który planują nabyć, co pomaga im w podjęciu decyzji zakupowej. AR znacznie wpłynęła na takie branże jak moda czy wystrój wnętrz, umożliwiając konsumentom przykładowo wirtualne przymierzenie sukienki czy próbę aranżacji pokoju dziecięcego.

 

#3 Metody płatności 

Opcje płatności to jeden z głównych powodów, dla których klienci wybierają konkretną markę. Jeśli nie zaoferujesz użytkownikom witryny preferowanej przez nich metody płatności, z dużym prawdopodobieństwem zrezygnują oni z dokonania zakupu w Twoim sklepie internetowym. Obecnie większość firm zajmujących się handlem elektronicznym akceptuje portfele cyfrowe tj. Google Pay, Samsung lub Apple Pay oraz PayPal poza oczywiście kartami debetowymi czy kredytowymi oraz płatnością BLIK. Coraz bardziej popularne staje się także korzystanie z Bitcoina jako metody płatności.

 

#4 Trendy w e-commerce 2021 Elementy 3D i animacja

Elementy wizualne oraz treści prezentowane w formie 2D powoli odchodzą do lamusa. Projektując sklep internetowy, trzeba kierować się tzw. user experience, czyli doświadczeniem klienta. By zdobyć zainteresowanie klienta, musisz zaoferować mu coś naprawdę niezwykłego. Wzrok podąża za ruchem, dlatego nic dziwnego, że także świat animacji powoli wkracza do świata e-commerce. Dzięki wprowadzeniu tych efektów można na dłużej przyciągnąć uwagę odbiorcy. Takie wizualne i – oczywiście – estetycznie wyglądające rozwiązania pomagają także w zaprezentowaniu historii marki oraz jej misji i wartości. 

 

#5 Trendy w e-commerce 2021 Chatbot 

Chatboty wchodzą w interakcję z kupującymi online na każdym etapie ścieżki zakupowej, podobnie jak robiłby to sprzedawca w sklepie. Dzisiejszy konsument chce mieć możliwość znalezienia produktu przy pomocy zaledwie kilku kliknięć. Jeśli tak się nie dzieje, poziom jego frustracji rośnie, co negatywnie wpływa na sprzedaż w sklepie. W tym momencie chat bot może wkroczyć do akcji i uratować sytuację. 

 

Jedyną stałą rzeczą w e-commerce jest zmiana

 

Technologia, tak samo jak ludzie, nieustannie się zmienia i rozwija, a e-commerce łączy to wszystko w całość. Dlatego cały czas warto myśleć do przodu, planując nowe rozwiązania dla swojej platformy do sprzedaży online. Nigdy nie jest za późno na wdrożenie najnowszych trendów i przyciągnięcie większej ilości klientów. Skorzystaj z naszych usług i przestań martwić się o przyszłość swojego biznesu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.