Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

TikTok vs Pinterest. Gdzie zareklamować swoją firmę?

TikTok vs Pinterest. Gdzie zareklamować swoją firmę? Miejsce reklamy nie ogranicza się jedynie do Facebooka czy Instagrama. Teraz możesz reklamować swoją firmę nawet na TikToku lub Pintereście. Sprawdź, która z tych opcji bardziej opłaca się Twojej firmie.

 

Tik Tok czy Pinterest? Co bardziej opłaca się firmie?

 

Instagram, Facebook czy Twitter to platformy, które znane są praktycznie wszystkim użytkownikom internetu. Nie dziwi więc fakt, że na przestrzeni lat powstają nowe media społecznościowe, które przyciągają kolejnych odbiorców. Wśród nich można wyróżnić Tik Toka oraz Pinteresta. Obie aplikacje równie dobrze nadają się do wykorzystania ich w formie promocji Twojej firmy. Sprawdź, która z nich jest korzystniejszą opcją i czy w ogóle opłaca inwestować się w te kanały komunikacji. 

 

TikTok vs Pinterest  Z czym to się je?

 

Jeśli jeszcze nie wiesz, czym się Tik Tok oraz Pinterest pozwól, że pokrótce przedstawię Ci te serwisy. Tik Tok to serwis społecznościowy, który umożliwia użytkownikom tworzenie krótkich filmów, animacji i transmisji na żywo. Każde wideo może być modyfikowane poprzez dodanie odpowiedniego efektu wizualnego lub dźwiękowego. Wszystko dzieje się za pomocą telefonu komórkowego zarówno ze strony twórcy, jak i odbiorcy. Głównymi użytkownikami Tik Toka są osoby z pokolenia X oraz Y, a z badań wynika, że ponad 66% wszystkich użytkowników tej aplikacji stanowią Ci, którzy nie ukończyli jeszcze 30 roku życia.

 

Z kolei Pinterest to serwis społecznościowy oparty na zdjęciach i obrazach. Jego założeniem jest przeniesienie tablicy korkowej ze świata realnego do wirtualnego. W założeniu miało być to miejsce-katalog, w którym można gromadzić wizualne inspiracje oraz zapisywać na wirtualnych “tablicach”. Dodatkowo platforma zawiera elementy portalu społecznościowego, ponieważ można śledzić działalność innych użytkowników i śledzić ich tablice. W 2018 roku dodano również możliwość zapisywania wideo o dowolnej długości.

 

Reklama na Tik Toku 

 

Tik Tok to platforma, która przyciąga przede wszystkim młode osoby. Szacuje się, że największy odsetek użytkowników ma od 24 do 30 lat. Dlatego jeśli Twój produkt skierowany jest przede wszystkim do osób młodych, ten kanał to jedna z najlepszych opcji. Dodatkowo siła nabywcza młodych ludzi jest większa niż kilkanaście lat temu, dzięki czemu dysponują oni kapitałem finansowym i podejmują świadome decyzje zakupowe. 

 

Warto również mieć na uwadze, że Tik Tok to przestrzeń, która nie jest jeszcze przesycona wieloma markami. Stąd może się okazać, że Twoja firma będzie pionierem w reklamowaniu się na Tik Toku, co może wyróżnić Cię na tle konkurencji. Przez brak podobnych firm, Twoja aktywność zostanie szybko zauważona. 

 

Reklama na Tik Toku pozwoli Ci także na budowanie świadomości marki. Korzystanie z tej aplikacji pozwoli Ci również na zaangażowanie odbiorców w opowieść o marce. Dzięki formie krótkich filmów możesz w bardziej luźny sposób podejść do promocji swojej firmy – przedstawić pracowników, pokazać miejsce pracy, w jaki sposób realizujecie projekty i co was inspiruje. 

 

Marketing na Pintereście TikTok vs Pinterest

 

Strategia, którą należy kierować się na Pintereście to oczywiście często aktualizowane zdjęcia o dobrej jakości. Może to przynieść Twojej firmie więcej korzyści niż tradycyjna reklama. 

 

Zgodnie ze statystykami, Pintrest jest platformą, którą odwiedzają głównie kobiety, więc marketingiem na tej stronie powinny zainteresować się firmy, które oferują produkty właśnie tej grupie odbiorczej. Szczególnie dobrą grupą docelową będą młode kobiety oraz mamy.

 

Siłą Pinteresta jest oczywiście jego główne zastosowanie, czyli wstawianie obrazów. Jednak, żeby reklama przyniosła spodziewane rezultaty trzeba podejść do sprawy w sposób profesjonalny. Przede wszystkim ważne jest, żeby stworzyć odpowiednią ilość tablic, gdzie treści będą posegregowane w sposób logiczny i przejrzysty. Na Pintereście liczy się, aby być konkretnym i zwięzłym, podawać ceny oraz umieszczać opisy, w których znajdują się słowa kluczowe. Nie należy zapominać także o dodawaniu linków do zdjęć, aby odwiedzający mogli szybko dostać się na Twoją stronę www. 

 

Warto również rozważyć utworzenie konta biznesowego, które pozwala na uzupełnienie tablicy o zdjęcia związane z firmą oraz aktualizację informacji o przedsiębiorstwie oraz nowych produktach.  Warto również uzupełnić zakładkę “O nas” oraz skorzystać z funkcji weryfikacji konta.

 

Tik Tok czy Pinterest?

 

Nowe i kreatywne kanały społecznościowe otwierają zupełnie inną drogę dla marketingu Twojej firmy. Dzięki nim można pozyskać szersze grono odbiorców i wybić się na tle konkurencji. Jeśli zastanawiasz się, która aplikacja będzie lepsza dla Twojej firmy, musisz zastanowić się nad kilkoma aspektami. 

 

Jeśli kierujesz swoją ofertę do ludzi młodych (16-24 lata), którzy dużą część wolnego czasu spędzają w internecie – zainteresuj się kontem na Tik Toku. Ta platforma nie jest jeszcze tak bardzo wyeksploatowana jak chociażby Facebook czy Instagram. Możesz więc łatwo się wybić i wyróżnić na tle konkurencji. Twoją mocną stroną muszą być kreatywność oraz znajomość najnowszych trendów, które przyciągają świadomych konsumentów.

 

TikTok vs Pinterest 

 

Z kolei Pinterest to platforma dla ludzi kreatywnych, nastawionych na przekaz zarówno wizualny jak i tekstowy. To dobre miejsce do promowania produktów, które przeznaczone są w głównej mierze dla kobiet oraz matek. To także miejsce, które zapewni Ci wiadomości zwrotne w postaci opinii. Ważne są także interakcje z innymi użytkownikami oraz ciągła aktywność, która polega nie tylko na dodawaniu swojego contentu, ale także linkowaniu postów innych marek. 

 

Podstawą jest kreatywność

 

Konta firmowe na Tik Toku oraz Pintereście to zupełnie inne podejście do reklamy niż znane do tej pory standardowe kampanie marketingowe. Co więcej zmiana miejsca reklamy ze salinarnych stron www na aplikacje mobilne może okazać się dużo bardziej korzystne. Z badań wynika, że 75% użytkowników korzysta z mobilnych wersji znanych aplikacji. 

 

Jeśli zastanawiasz się, która z nich będzie lepsza dla Twojej firmy, ciężko odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Wszystko zależy od wielu czynników, które składają się na Twoją ofertę oraz odbiorców. 

TikTok vs Pinterest podsumowanie

 

Jeśli chcesz zainwestować w jednej z tych kanałów (lub może oba) zgłoś się do zespołu kreatywnego, który nie tylko pomoże Ci zdecydować, która ścieżka marketingowa będzie dla Ciebie bardziej korzystna, ale także pomoże ułożyć konkretny plan działania. 

 

Agnieszka Żurek

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.