Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 576 887 237

Strategie marketingowe przynoszące wysoki zwrot z inwestycji

Strategie marketingowe przynoszące wysoki zwrot z inwestycji

Jako marketer masz wiele możliwości dotarcia do nowych klientów. Ważne jest, aby skupić się na kanałach, które mogą zapewnić Twojej firmie wysoki zwrot z inwestycji. A jeśli chodzi o kampanię marketingową online, liczy się tylko to. Masz nowy pomysł na biznes? To świetnie, ale to dopiero początek. Co powiesz na skompletowanie kompetentnego zespołu? To sekret prowadzenia biznesu. Jeśli jednak chcesz podnieść swoje zyski i sprawić, by Twoja firma odniosła sukces, nie możesz pominąć „marketingu”.

 

Marketing to nie tylko jeden aspekt lub dział Twojej firmy. Marketing to biznes. 

 

W szybko zmieniającym się świecie, w którym konkurenci siedzą na szyi, nie masz innego wyjścia, jak tylko poznawać skuteczne metody marketingowe. Jest mnóstwo kanałów marketingowych, jednak każda firma musi wybrać te, które zapewnią najlepszy zwrot z każdego wydanego grosza. Dzięki marketingowi zautomatyzowanym zrobisz spersonalizowaną kampanię, znajdziesz najskuteczniejszy kanał komunikacji z grupa docelowa

Oto pięć strategii marketingowych, które mogą pomóc Ci uzyskać wyższe zwroty z każdej złotówki, którą wydasz.

 

Marketing wpływowy

Marketing treści

Marketing SMS

Marketing e-mailowy

Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO)

 

  1. Marketing wpływowy

Influencer marketing to rodzaj marketingu w mediach społecznościowych, który wykorzystuje znane osoby lub ekspertów z danej niszy, aby dotrzeć do docelowych odbiorców. Od Facebooka po Instagram, pojawienie się mediów społecznościowych zmieniło sposób, w jaki użytkownicy otrzymują informacje.

Oto kilka kroków do posiadania skutecznej strategii marketingowej dla influencerów:

 

Zdecyduj się na swoje cele i grupę docelową

Ustal budżet i strategię zarządzania influencerami

Zbadaj i wybierz wpływowego, który pomoże Ci osiągnąć Twoje cele

Skontaktuj się z influencer i uzgodnij warunki

 

Zespół projektowy posiada specjalistów z różnych zakresów o bogatym doświadczeniu których praca przy Twoim projekcie przełoży się na sukces przedsięwzięcia

 

  1. Marketing treści

Podczas gdy tradycyjne metody marketingowe koncentrują się na sprzedaży produktu lub świadczeniu usługi klientowi, marketing treści koncentruje się na pomocy klientowi. W ostatniej dekadzie zyskał na popularności – i słusznie. Duża część czołowych firm na całym świecie – jak Microsoft wskoczyła na modę content marketingu.

 

W przeciwieństwie do wielu innych form marketingu content marketing jest przeznaczony dla firm, które są gotowe na długoterminowe inwestycje i zwroty. Zacznij od zrozumienia swoich odbiorców i wypracuj osobowość kupującego. Następnie wyznacz cele i przeprowadź audyt treści. Gdy dowiesz się, czego brakuje, stwórz zespół, który będzie się koncentrował na opracowywaniu treści, które pomogą Twoim klientom. Wybierz rodzaj treści (posty na blogu, filmy, infografiki, podcasty itp.) I kanał, na którym będą publikowane.

 

  1. Marketing SMS 

Duży procent potencjalnych klientów sprawdza telefon zaraz po przebudzeniu. W rzeczywistości sprawdzamy nasze telefony średnio 85 razy dziennie. Chociaż niektórzy uważają że marketing e-mailowy, oferuje  wyższy współczynnik otwarć. E-maile mogą znajdować się w skrzynkach odbiorczych przez tak długi czas, ale na wiadomości tekstowe często odpowiadamy , gdy tylko się pojawią. Marketing tekstowy ma również większe prawdopodobieństwo, na reakcje.  Profesjonalnie napisany tekst reklamowy będzie skutecznym hasłem do kampanii reklamowej. Skorzystaj z narzędzi marketingu SMS. Z platform opartych  na sztucznej inteligencji, które umożliwiają zarządzanie kampaniami SMS. Dzięki marketingowi SMS wiadomości tekstowe są teraz bardziej interaktywne, bardziej intuicyjne i mają mniej błędów. Wiele firm zdecydowało się na korzystanie z chatbotów SMS, które angażują czytelników w bardziej spersonalizowany sposób.

 

  1. Marketing e-mailowy 

Marketing e-mailowy pozostaje głównym kanałem marketingowym, przewyższając nawet media społecznościowe. Prawie 95% internautów korzysta z poczty elektronicznej, podczas gdy tylko 61% korzysta z mediów społecznościowych. W rzeczywistości badania pokazują, że ludzie, którzy kupują produkty po wiadomościach e-mail, wydają o 138% więcej niż ci, którzy ich nie otrzymują.  Stopka mailowa będzie Twoja wizytówka w sieci zawiera wszystkie informacje pozwalające na szybki kontakt z Tobą

 

Oto, co możesz zrobić:

 

Twórz i rozwijaj własną listę e-mailową. O ile to możliwe, unikaj kupowania listy e-mailowej od innej organizacji

Przeprowadź czyszczenie danych lub wyczyść listę DCN. Zmniejsza to błędy i marnotrawstwo w marketingu

Zacznij od magnesu na potencjalnych klientów, czyli czegoś, co przyciąga klientów do Twojej listy mailingowej. Mogą to być bezpłatne ebooki, próbki próbne, seminaria internetowe, studia przypadków, podcasty, rabaty na produkty itp.

Zautomatyzuj marketing e-mailowy dzięki opcjom narzędzi.

Regularnie przeprowadzaj testy , aby dowiedzieć się, co działa najlepiej dla Twoich klientów

Konsekwentnie monitoruj i zweryfikuj swoją strategię marketingu e-mailowego

 

  1. Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO)

 

Dopóki pozycja Twojej wyszukiwarki jest niska, Twoja witryna nie będzie miejscem, do którego można się łatwo dostać. W SEO chodzi o zwiększenie ilości i jakości ruchu w Twojej witrynie. Średnio dobre SEO może generować zwrot z inwestycji w wysokości 200-300%. Dlatego budując swoją witrynę, upewnij się, że jest ona zoptymalizowana pod kątem wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Od tytułu po opis, każda tworzona przez Ciebie treść powinna mieć słowa kluczowe, które pozwolą jej łatwo rozpoznać podczas wyszukiwania. Wdrożenie SEO zwiększy ruch na stronie WWW. Śledź postępy w SEO i dostosuj się do nich. Na przykład pojawienie się technologii asystentów głosowych i wyszukiwania głosowego w ciągu ostatnich kilku lat zrewolucjonizowało świat wyszukiwania.

 

Reasumując:

 

Dopóki docelowi odbiorcy nie znają i nie doceniają Twojej firmy, Twój zwrot z inwestycji z pewnością będzie niski.  Powyżej wymienione są strategie marketingowe, które zostały przetestowane i sprawdzone i zapewniły zyski na przestrzeni lat. Od marketingu głosowego, konwersacyjnego SMS-a, możesz zmienić swój marketing, aby przynosił korzyści.

 

                                                                                                                        Maciej Felczak

 

 

Redakcja Tings Tworzymy, kreujemy, nadajemy rytm. Tings to agencja interaktywna inna niż wszystkie. My nie piszemy – my ubieramy w słowa. My nie projektujemy – nadajemy ideom,