Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

SEO. Czym jest optymalizacja strony?

Czym jest SEO i optymalizacja strony?  SEO to proces, polegający na budowaniu ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Opiera się na tworzeniu autorytetu oraz na optymalizacji stron pod kątem algorytmów Google.

 

Optymalizacja strony. Co to jest SEO?

 

SEO to skrót od angielskiej nazwy – Search Engine Optimization. Jest to proces, polegający na budowaniu ruchu z organicznych, czyli darmowych wyników wyszukiwania. Całość opiera się na tworzeniu autorytetu oraz w głównej mierze na optymalizacji stron pod kątem algorytmów Google. Co w efekcie ma doprowadzić do wysokiej pozycji w wyszukiwarce na hasło powiązane z tematyką strony. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie to nieustanna i długotrwała praca nad witryną. Na efekty trzeba czekać nawet kilka miesięcy.

 

Poniżej dowiesz się, jak działa SEO oraz z czego się składa. Artykuł przygotowany specjalnie dla osób rozpoczynających przygodę z marketingiem w sieci.

 

SEO a SEM, jakie są różnice?

 

Celem SEM (ang. Search Engine Marketing – marketing w wyszukiwarkach) jest zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google. W związku z tym przeprowadza się szereg działań takich jak: optymalizacja stron internetowych, pozycjonowanie czy kampania linków sponsorowanych wszystko po to, aby osiągnąć zamierzone na początku działania. Niektórzy niepoprawnie przyjmują, że SEO i SEM to te same określenia i używają ich zamiennie. Jest to błędne postępowanie, gdyż SEM to o wiele szersze pojęcie niż SEO. Najlepiej można zobrazować to za pomocą poniższego równania.

 

SEM= SEO + M= SEO + PPC

 

PPC (ang. Pay Per Click), czyli ścisłe powiązanie z płatnymi kliknięciami w link do strony.

Można, zatem powiedzieć, że SEM odpowiada za całość działań marketingowych w wyszukiwarkach. Z kolei SEO zawdzięcza się tylko optymalizację konkretnych stron internetowych pod roboty Google.

 

Optymalizacja strony. Na co składa się SEO?

 

Często zdarza się, że działania SEO ogranicza się jedynie do procesu optymalizacji kodu oraz do uzupełnienia meta tytułu i opisu. Jest to kardynalny błąd, gdyż optymalizacja strony pod SEO to tylko część kluczowych działań, jakie powinno się wykonywać.

 

Optymalizacja strony. Co może jej podlegać?

 

  • tekst – długie artykuły, odpowiednio skonstruowane tytuły i nagłówki, obecność słów kluczowych,
  • struktura witryny – poprawa elementów odpowiadających za nawigację, lepszy wygląd przekazywanych treści,
  • warstwa techniczna i wizualna, a także użyteczność wydajność strony, responsywność strony, odpowiedni dobór śródtytułów,
  • profil linków,

 

W praktyce mówi się, że jest ponad 200 elementów podlegających pozycjonowaniu. Nikomu jednak nigdy nie udało się ich wszystkich zebrać. Nic dziwnego, bowiem działania algorytmu Google nie są znane w szczegółach. Można się jedynie opierać na wytycznych Google, analizach, testach, konkurencji czy na własnym doświadczeniu i umiejętnościach.

 

Off-page SEO i On-page SEO – O co chodzi?

 

Czynniki SEO można podzielić na te bezpośrednio związane ze stroną – on-page oraz na te działające poza stroną – off-page. Czynniki te wywierają na siebie wzajemny wpływ. Warto, zatem łączyć je w różnych kombinacjach i sekwencjach. Dodatkowo mogą one mieć różną wagę i znaczenie, wszystko zależy od zastosowanych słów i fraz kluczowych.

Główne elementy on-page SEO: 

  • content (głównie treści tekstowe oraz te tworzone pod tym kątem działań SEO)
  • rozmieszczenie treści na stronie, linki pomiędzy zasobami
  • kod HTML (czyli budowa strony, oparta nie tylko HTML, ale także CSS, JS, PHP)

Główne grupy czynników off-page SEO: 

  • linki prowadzące do witryny,
  • media społecznościowe,
  • zaufanie do domeny np. związane z serwerem czy wiekiem domeny,

Audyt SEO co to jest?

 

To analiza zarówno strony technicznej, treści, struktury witryny, jak i linki pozycjonujące i widoczność witryny w czasie. Sprawdza się to pod kątem widoczności i pozyskiwania ruchu z wyszukiwarek. Audyt SEO stanowi podstawę podczas działań optymalizacyjnych i promocyjnych w marketingu w wyszukiwarce Google.

SEO to niezwykle szerokie kryjące wiele niespodzianek zagadnienie. W powyższym artykule przytoczyłam najważniejsze informacje dotyczące tematu. Jednak w rzeczywistości to tylko wierzchołek góry lodowej.

 

Natalia Kaleta

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.