Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Rodzaje stron www? Na jaką się zdecydować?

Rodzaje stron WWW

Jaką stronę internetową wybrać? –rodzaje stron www. Branża IT rozwija się bardzo szybko, dlatego dość ciężko sklasyfikować rodzaje stron internetowych w sposób jasny i przejrzysty. Software House nieustannie zaskakują coraz to ciekawszymi witrynami, proponując nieustannie nowe rozwiązania.

 

Podział Rodzaje stron www 

Kategoria podziału stron internetowych zależy od pełnionych przez nie funkcji. Dlatego bardzo ważne jest określenie celu witryny, aby móc odpowiednio dopasować elementy na stronie. Bardzo często spełniają one jednocześnie kilka funkcji, stąd też ciężko jest je zaklasyfikować do konkretnego rodzaju. Poniżej przedstawiamy rodzaje stron WWW, zapoznaj się z nimi i wybierz odpowiednią dla siebie! 

 

Rodzaje stron www – One page i Multi page

Strony One page składają się z jednej podstrony i nie wymagają przechodzenia do innych podstron. Poruszamy się po niej scrollując. Witryna ta może posiadać menu, które ułatwi znalezienie konkretnych informacji. Pomaga to w poruszaniu się po stronie i przenoszeniu do odpowiedniego miejsca. Ich główną zaletą jest dostosowanie się do urządzeń mobilnych.

Czytaj więcej: 5 powodów, dla których warto mieć responsywną stronę

Strony One page są idealne dla osób, które chcą w prosty i przejrzysty sposób zaprezentować małą ilość informacji. Ten typ stron świetnie się sprawdzi jako wizytówka strony, strona produktowa, portfolio czy strona przygotowana np.  na potrzeby konkursu albo akcji dedykowanej – Landing Page.

Z kolei Multi page charakteryzuje się, posiadaniem nie tylko strony głównej, ale także innych podstron. Ta wersja jest bardziej znana niż one page, ponieważ za jej pomocą można przedstawić dużo informacji. Wszystko w spójny i przejrzysty sposób. Dzięki obecności menu można dostać się na podstronę z interesującymi nas informacjami.  Oczywiście ten rodzaj strony, także może być dostosowany do urządzeń mobilnych. Proces tworzenia jest wtedy bardziej skomplikowany. Największą korzyścią Multi page jest wspomaganie pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Dzięki dużej zawartości tekstu, zagęszczenie fraz kluczowych powiązanych z daną branżą jest większe. Robotom Google łatwiej odnaleźć witrynę co przekłada się wyższą pozycję w wyszukiwarce.

 

Strona firmowa – główny rodzaj stron internetowych 

Obecnie marketing w głównej mierze przeniósł się do Internetu, dlatego istotne jest  posiadanie strony firmowej. Jej głównym celem jest prezentacja firmy: historia powstania, pracownicy, oferta, cel czy bieżące sprawy przedsiębiorstwa. Pozwala to, na przyciągniecie większej liczby klientów, co przekłada się na wyższą sprzedaż.

Odrębne podstrony na stronie firmowej, które stanowią oddzielny rodzaj stron:

  • Blog – wspomaga pozycjonowanie i zwiększa autorytet wśród czytelników.
  • portfolio,
  • • strony produktowe,
  • moduły umożliwiające dokonanie zakupów (e-commerce),
  • rejestracja.

Strona produktowa a korporacyjna

Strona korporacyjna skupia się w głównej mierze na promocji marki. Opowiada historię powstania firmy, jej cele, sposób działania oraz funkcjonowanie. Z kolei celem strony produktowej jest wyróżnienie i poświęcenie uwagi usługom oraz produktom oferowanym przez firmę. Jej założeniem jest nieustanne zdobywanie klientów oraz wysoka sprzedaż.

 

Sklep internetowy

Ten rodzaj strony skupia się tylko i wyłącznie na sprzedaży produktów. Charakterystycznym elementem jest ikonka koszyka najczęściej w prawym górnym roku, lista produktów wraz z cenami i opisami.  Całość przypomina katalog, w którym bez końca można przeglądać, co dana firma oferuje. Sklep internetowy zawiera też elementy podobne do klasycznej strony internetowej takie jak: informacje o firmie i dane kontaktowe.

Przy projektowaniu sklepu internetowego trzeba zwrócić uwagę na przejrzystość, atrakcyjny wygląd oraz przede wszystkim na etap zakupu przez klienta. Zbyt skomplikowany proces sprzedaży mógłby go zniechęcić.

 

Landing Page

Inaczej strona docelowa, która wykorzystywana jest w konkursach lub przy zapisie do newslettera. Stworzenie jej powoduje uzyskanie większej konwersji na stronie z płatnych reklam. Celem reklamy jest skierowanie użytkownika na Landing Page, który jest odpowiednio przygotowany, aby zachęcić go do konkretnego działania – zebranie leadu, udział w konkursie czy rejestracja.

Strona ta charakteryzuje się prostotą i przejrzystością. Mała ilość  informacji, wszystko na temat, bez zbędnego lania wody. Liczy się osiągnięcie początkowo zamierzonego celu.

 

Portal internetowy

Serwis ten oferuje  różnego rodzaju informacje oraz dodatkowe funkcje: czaty, fora dyskusyjne, katalogi, a nawet opcja założenia skrzynki mailowej. Dobrym przykładem portalu internetowego jest Interia, która posiada newsy z kraju oraz ze świata, prognoza pogody, filmy, ciekawostki tematyczne, a nawet przepisy. Ponadto ma wiele dodatkowych funkcji np. poczta, czaty.

Problemem w tego typu stronach jest udźwignięcie ogromnego ruchu, kolosalnej liczny informacji i multimediów. Zalicza się do tego również pojemność skrzynek mailowych użytkowników.

 

Jaką stronę internetową wybrać? Rodzaj strony, jaką dla siebie wybierzesz, uzależniony jest od potrzeb i celów Twojej firmy. Warto, zatem współpracować z profesjonalistami, którzy z przyjemnością pomogę Ci wybrać coś, co, spełni oczekiwania.

Natalia Kaleta

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.