Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania logo firmy?

Projektowanie logo firmy

Projektując logo firmy należy zwrócić uwagę na wiele istotnych szczegółów jak projektowanie logo firmy. Od nich zależy jak odebrane będą nasze usługi zanim jeszcze ktoś zdecyduje się z nich skorzystać.

 

Projektowanie logo firmy – Logo firmy – w jaki sposób je tworzyć?

Dobre pierwsze wrażenie jest szalenie ważne. W przypadku jakiejkolwiek firmy, elementem mającym wpływ na owe pierwsze wrażenie jest właśnie logo – grafika w pewien sposób reprezentująca dane przedsiębiorstwo. I właśnie, słowo „reprezentująca” ma tu ogromne znaczenie. Ponieważ to właśnie logo ma nam utkwić w pamięci i przychodzić na myśl za każdym razem kiedy myślimy o konkretnej firmie. Wobec tego, należy zadbać o to aby było ono godne uwagi. Ponieważ bylejakie logo będzie oznaczało, że twoja firma również jest bylejaka.

 

Zdając sobie sprawę z tego jak bardzo ważny jest wygląd logo w kreowaniu marki naszej firmy możemy dojść do wniosku, że nigdy nie powinniśmy na takim projekcie oszczędzać. Budżetowe, amatorskie logo prędzej wprawi ludzi w dyskomfort niż przyciągnie potencjalnych konsumentów. 

 

Jak właściwie zdefiniować dobre logo? Trudno powiedzieć, zresztą każdy ma inny gust. Jednakże stylem, który doskonale sprawdził się w przypadku niejednej wielkiej marki jest minimalizm – przemyślana prostota. Minimalistyczne logo nie wyróżnia się poprzez zastosowanie wielu różnych barw czy rozbudowanej grafiki. Wystarczy oryginalny kształt i jeden skromny kolor (np. logo Nike). Musi być ono jasne, klarowne ale nie zmuszające nas do zbytniego wysiłku. Jednak nie należy lekceważyć prostoty. Stworzenie prostego logo często wymagać może większego doświadczenia i wiedzy oraz może być bardziej czasochłonne niż design logo efekciarskiego, pełnego przepychu. 

 

Warto również pamiętać o bardzo ważnej zasadzie – staraj się myśleć inaczej. Nie podążaj za tym co aktualnie modne. Tym sposobem mamy szansę stworzyć logo ponadczasowe. Nie wspominając o plagiacie. Są agencje reklamowe, które chcąc iść na skróty postanawia kopiować dobre znaki. Kończy się to źle a konsekwencje są nieuniknione.

 

Projektowanie logo firmy projektowanie komunikacji

Należy wiedzieć, że logo nie jest dekoracją dla firmy. Jest ono środkiem komunikacji. Pewnie nie zawiesiłbyś sobie na ścianie logo Apple niczym obrazu. Chodzi o to, że widząc logo podświadomie odczuwasz pewnego rodzaju sympatię lub odrzucenie wobec danej marki.

 

Projektowanie logo firmy czego unikać?

Czego należy unikać podczas projektowania logo? Tutaj powraca temat obrazu na ścianie. Logo nim nie jest. Logo to nie wiszące w muzeum dzieło w ramce. Ponieważ nikt nie ma czasu na interpretacje tego co autor miał na myśli. Logo firmy otrzymuje tylko kilka sekund uwagi, dlatego powinno być proste. Nie możemy przekombinować. Co więcej? Logo nie ma za zadanie tłumaczyć tego czym zajmuje się dana firma. Właśnie dlatego Microsoft nie ma w logo komputera. Nie chodzi o dosłowność.

 

Jak zabrać się za przygotowywanie logotypu? Trzeba zadać sobie kilka istotnych pytań. Kto ma być naszym klientem? W jaki sposób taka osoba dokonuje wyboru? Jak chcemy żeby się u nas czuli? Jaka jest nasza konkurencja i przede wszystkim jak zdobyć nad nią przewagę? Tworząc pierwsze szkice naszego logo należy zastanowić się nad tym z czym ma kojarzyć się nasza marka. Z resztą przy następnych etapach również, np. przy doborze kolorów.

 

Warto przejść do szczegółów. W biznesie rozróżniamy 3 typy znaków: Symbol (np. Nike), Typografia (np. Sony) oraz kombinacja jednego i drugiego (np. Adidas). Na użycie symbolu i zrezygnowanie z typografi mogą sobie jednak pozwolić jedynie najsłynniejsze marki świata. Taka zmiana jest dużą zaletą ponieważ symbol daje dużą rozpoznawalność nawet w niewielkiej formie.

Jeśli chodzi o samą typografię, należy być świadomym tego, że kształtom naszych liter zawsze przypisuje się pewne cechy charakteru. Łatwo jest to zrozumieć, kiedy porównamy sobie np. logo Disney z logiem Hugo Boss. 

 

Projektowanie logo firmy – typografia

Typografia mocno sugeruje jakie wartości reprezentuje firma. Wiele z nich decyduje się na liternictwo indywidualne, co jest bardzo dobrym krokiem, ponieważ budują wokół siebie aurę autentyczności, dzięki czemu są rozpoznawane właśnie dzięki typografii (np. Netflix czy E.Wedel). Z kwestią tego jak będą wyglądać jest podobnie jak w przypadku psychologi kolorów. Czcionka pochylona będzie korelować z szybkością. Skondensowane litery sugerują precyzję, z kolei poszerzenie relaksuje. Grubość wspiera moc, krągłość sugeruje kobiecą łagodność, natomiast litery kanciaste są formalne, męskie.

 

Czas przyjrzeć się kształtom, ponieważ one również odgrywają bardzo istotną rolę. Prostokąty (np. Jeep) sugerują stabilność, praktyczność i balans. Trójkąty (np. Nike) będą kojarzone z siłą oraz wiedzą, natomiast okręgi łączy się z pozytywnymi emocjonalnie komunikatami (np. Apple). A co możemy powiedzieć na temat kolorów? Mają one trzy podstawowe cechy:

 

  • Odcień, czyli główna cecha (zielony, żółty, czerwony)
  • Jasność, czyli ilość odbitego światła
  • Saturacja, czyli nasycenie, określa to jak bardzo kolor jest „żywy” (Od wyblakłego po jaskrawy

Jak ważne są kolory podczas projektowania 

Co ciekawe, to nie odcień ma największy wpływ na odbiór koloru a jasność i saturacja. Więcej na temat psychologi kolorów można dowiedzieć się w poświęconym temu tematowi artykule (https://tings.pl/jak-dobierac-kolory-podczas-projektowania-stron-internetowych/). Jednakże, mimo wszystko najważniejsza jest adekwatność użytych barw. Kolor brązowy nie należy do ulubionych barw zarówno wśród mężczyzn jak i kobiet, jednakże duża część z nas wybierze brązowy stół. Wszystko zależy od kontekstu.

Powyższa wiedza może być receptą do zapewnienia swojej firmie naprawdę dobrego startu. Do projektowania logo naszej firmy należy podejść z dużą starannością i dbałością o szczegóły. Przede wszystkim musimy wiedzieć co robimy. A jeśli nie wiemy, zwróćmy się do kogoś kto na pewno wie.

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.