Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych – wszystko, co musisz wiedzieć

Jeśli posiadasz własną stronę internetową, Twoim głównym zadaniem jest prowadzenie jej w taki sposób, aby była dobrze widoczna dla użytkowników internetu zatem pozycjonowanie stron internetowych. Niezależnie od tego czy Twoja strona ma charakter informacyjny, opiniotwórczy, jest formą sklepu czy bloga, ważne jest to, by była chętnie odwiedzana przez osoby o konkretnym profilu. Jak to zrobić? Dzięki pozycjonowaniu strony internetowej. Co to jest pozycjonowanie? Dowiesz się już za chwilę.

 

Tym, od czego powinieneś zacząć pracę nad pozycjonowaniem swojej strony (czego oczywiście nie musisz robić samodzielnie) jest określenie celu. Jakie zadania ma spełniać Twoja strona? Co chciałbyś dzięki niej osiągnąć? Więcej odwiedzin? Większą sprzedaż Twoich produktów? Zwiększony ruch na stronie i rzeszę wiernych odbiorców? Niezależnie od celu musisz pamiętać, że Twoja strona internetowa jest jednocześnie Twoją wizytówką. Powinna więc znajdować się w widocznym miejscu.

 

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie to działanie mające na celu poprawienie widoczności Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach. Głównym celem pozycjonowania jest doprowadzenie witryny do jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Niemniej ważne jest również to, aby na stronę trafiali użytkownicy, którzy będą faktycznie zainteresowani treściami na niej zawartymi – produktami, usługami, tematyką bloga, artykułami itd. Nie chodzi o to, aby na Twojej stronie był jak największy ruch. Pozycjonowanie ma na celu zwiększenie ruchu przede wszystkim tych użytkowników, którzy są zainteresowani tym, co masz do zaoferowania.

Pozycjonowanie stron internetowych to rozbudowany proces, który w praktycznie każdym przypadku będzie potrzebował wykonania innych działań. Nie istnieje jeden gotowy szablon skutecznego pozycjonowania, którego można się nauczyć i wykorzystywać w każdej sytuacji. Jest to w pełni zrozumiałe, witryny różnią się od siebie pełnioną funkcją, zawartością, formą i przeznaczeniem. Dlatego ważne jest przemyślane działanie, które pozwoli Twojej stronie osiągnąć sukces.

 

Od czego zależy pozycja strony w wyszukiwarce?

Musisz pamiętać, że za widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania odpowiada specjalny algorytm wyszukiwarek. Nie jest on podany do publicznej wiadomości, dlatego osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych toczą nieustanną walkę o dopasowanie swoich działań do wymogów nieznanego algorytmu, opracowanego na podstawie nieznanych czynników.

To co wiadomo na pewno to fakt, że algorytm analizuje treści zawarte na stronie internetowej. Na tej podstawie roboty indeksujące decydują o umieszczeniu jej wyżej lub niżej niż strona konkurencji wyszukiwana na te same frazy. Z tego powodu niezwykle ważne jest aby treści, którymi wypełniasz stronę były nie tylko atrakcyjne dla użytkowników, ale i dla wyszukiwarek. Opublikowanie bezsensownego bełkotu, który będzie próbował „wymuszać” lepszą pozycję, przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego i w skrajnym przypadku może nawet doprowadzić do degradacji Twojej strony nawet o kilkadziesiąt pozycji.

W pozycjonowaniu bardzo ważnym elementem są słowa kluczowe. To one decydują o tym, w którym miejscu pojawi się Twoja strona internetowa. Chodzi o to, aby wczuć się w Twojego potencjalnego odbiorcę. Należy zastanowić się, co w wyszukiwarce wpisują użytkownicy, którzy mogliby być zainteresowani Twoją ofertą. Wszystkie frazy, które wpisują w okno wyszukiwarki, nazywamy słowami kluczowymi. Pozycjonowanie ma na celu skonstruowanie ich w taki sposób, aby Twoja strona dotarła do jak największej liczby odbiorców, którzy poszukują treści tematycznie powiązanych z ofertą Twojej strony.

 

Czym są organiczne wyniki wyszukiwania?

Mówiąc o pozycjonowaniu, mamy na myśli tzw. organiczne wyniki wyszukiwania. Czyli działania bezpłatne. Wpisując jakąkolwiek frazę w okno wyszukiwarki z całą pewnością zauważyłeś, że pierwsze rezultaty wyszukiwania (najczęściej cztery) posiadają znacznik reklamy. Są to działania płatne – wiele osób decyduje się zapłacić nie za pozycjonowanie strony, lecz za reklamę swojej firmy tak, aby na konkretne frazy wyświetlały się w górnej części strony. 

O pozycjonowaniu mówimy w przypadku pozostałych wyników wyszukiwania. To, który sposób jest lepszy dla Ciebie pozostawiamy Twojej ocenie. Wydaje się jednak oczywiste, że systematyczna i regularna praca nad polepszaniem jakości strony i treści na niej zawartych to forma, która przyniesie dużo lepszy efekt końcowy. Pozycjonowanie broni się przede wszystkim, gdy spojrzysz na nie, jak na proces długofalowy, który ma przynosić korzyści w dłuższej perspektywie czasowej.

Tematyka pozycjonowania stron internetowych jest niezwykle szerokim zagadnieniem. Aby Twoja stron internetowa była dobrze widoczna w sieci, konieczne jest opracowanie spójnej strategii i podjęcia przemyślanych działań, które doprowadzą do poprawienia jej pozycji. Ogrom pracy jaką trzeba wykonać początkowo może przerażać. Dobra wiadomość jest jednak taka, że możesz zwrócić się do fachowców, którzy przeprowadzą dla Ciebie profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej.

Łukasz Majchrowski

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.