Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
E-Commerce - Prestashop czy WooCommerce

Platformy e-Commerce – prestashop czy woocommerce

E-commerce to niewątpliwie internetowa potęga. To nie tylko sklepy internetowe, ale cała gospodarka online. To wszystkie transakcje wykonywane w sposób elektroniczny. E-commerce daje bardzo wiele możliwości biznesowych, których liczba wciąż rośnie. Prędkość rozwoju handlu elektronicznego zależy nie tylko od faktu, że coraz więcej ludzi chce kupować szybciej, taniej i prościej, ale także ze względu na sytuację, taką, jak lockdown spowodowany epidemią koronawirusa. 

Platformy e-Commerce – prestashop czy woocommerce 

Dziś skupimy się na możliwościach e-commerce w postaci sklepów internetowych (jeśli jesteś zainteresowany posiadaniem własnego, dedykowanego sklepu internetowego, zajrzyj TUTAJ). Sklepy internetowe korzystają z oprogramowania zwanego platformą e-commerce. Do czego ono służy? Jaka jest jego rola? Chcę Cię dziś zapoznać z dwoma platformami e-commerce i podpowiedzieć, którą warto wybrać. 

Zacznijmy jednak od początku.  

 

E-commerce – co to jest?

E-commerce (electronic commerce) w dosłownym tłumaczeniu oznacza handel elektroniczny. E-handel to szereg działań wykonywanych w celu dokonania transakcji za pomocą środków elektronicznych, czyli wszelkie zakupy usług i towarów, których płatność i dostawa odbywa się poza placówką stacjonarną. 

 

E-commerce znany jest głównie pod postacią sklepów internetowych. Jednak warto wiedzieć, że e-handel to również wymiana walut, bankowość elektroniczna, aukcje internetowe i inne formy biznesu online. 

Rodzaje e-commerce 

Zanim zapoznam Cię z pojęciem platform e-commerce, poznaj rodzaje e-handlu, które uporządkują wiedzę na ten temat. E-commerce dzielimy pod względem podmiotów zawierających transakcje. Wyodrębniamy tu trzy główne typy, które definiujemy jako B2C, B2B i C2C. 

 

Typ B2C (business-to-consumer) 

To wszystkie transakcje odbywające się pomiędzy firmą a indywidualnym konsumentem. Sprzedaż odbywa się tu bezobsługowo, zazwyczaj poprzez sklep internetowy. 

 

Typ B2B (business-to-business)

To wszystkie transakcje biznesowe odbywające się pomiędzy dwoma firmami. Najważniejsze są tu relacje z kontrahentami. Sprzedaż odbywa się poprzez specjalny system B2B i za pośrednictwem handlowców. 

 

Typ C2C (consumer-to-consumer) 

To jeden z najwygodniejszych i coraz popularniejszych typów e-handlu. Odbywa się on pomiędzy osobami prywatnymi za pomocą przykładowo serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych, takich jak Allegro, Vinted czy OLX. W tym przypadku jedna z tych osób jest sprzedawcą, a druga konsumentem. 

 

Platforma e-commerce – co to jest i do czego służy 

Co to jest platforma e-commerce? To oprogramowanie, które umożliwia zarządzanie sklepem internetowym. W skład funkcji platformy e-commerce wchodzi tu, między innymi zarządzanie produktami i sprzedażą, kontakt z Klientem, bezpieczne zarządzanie danymi, integracje z programami zewnętrznymi i oczywiście e-marketing (SEO, blog, rekomendacje itp.).

 

Rodzaje platform e-commerce 

Wiem, to wszystko może wydawać się skomplikowane. Wszystko ma swoje typy i rodzaje, tak jakby nie można było uprościć sobie życia do tylko jednego… Korzystanie z Internetu byłoby wtedy zdecydowanie łatwiejsze. Niestety…

 

Właśnie dlatego chcę przedstawić Ci rodzaje platform e-commerce w jak najprostszy sposób. Wyróżniamy dwa podstawowe – platformy otwarte i zamknięte.

 

  1. Platformy OTWARTE

To te bardziej skomplikowane w obsłudze. Tworzone są dla bardzo zróżnicowanych rozwiązań e-handlu. Są elastyczne i umożliwiają dostosowanie do wielu funkcji, takich jak subskrypcje, rezerwacje czy sklep. 

 

  1. Platformy ZAMKNIĘTE 

Platformy zamknięte powstają dla prostych rozwiązań e-commerce. Są łatwe w obsłudze, ale mają ograniczone możliwości na rozwój obecnie i w przyszłości. 

 

Skoro posiadasz już podstawową wiedzę na temat platform e-commerce, to przejdźmy do clue tego artykułu. Przedstawiam Ci dwie użyteczne platformy e-commerce: WooCommerce i Prestashop. Którą z nich wybrać? Przeanalizujmy to! 

 

WooCommerce – co to jest?

Wtyczka WooCommerce umożliwia stworzenie pełnoprawnego sklepu internetowego za pomocą WordPressa. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, czym jest WordPress i jakie posiada zalety, to przeczytasz o nim TUTAJ

 

Głównym zadaniem WooCommerce jest przekształcenie strony w sklep internetowy. Wtyczka ta jest stosunkowo prosta w obsłudze. Wykorzystuje się ją nie tylko do tworzenia prostych sklepów, które stanowią dodatek do istniejącej strony WordPress, ale także do większych, samodzielnych sklepów, które zapewniają pełną dogodność transakcji zarówno właścicielom, jak i Klientom. 


Wady i zalety WooCommerce 

Zalety WooCommerce:

  1. Doskonały wybór, jeśli poza sklepem chcesz posiadać także stronę do zarządzania treścią (WordPress) 
  2. Oprogramowanie WooCommerce jest darmowe i otwarte 
  3. WooCommerce jest proste w instalacji i konfiguracji 
  4. Częste i regularne aktualizacje pozwalają być na bieżąco z najnowszymi wymogami technologicznymi 
  5. Dostępne są liczne rozszerzenia i wtyczki dla WooCommerce i WordPress, które dopasują najlepsze rozwiązania dla Twojego sklepu internetowego 
  6. Z WooCommerce możesz prowadzić swój sklep internetowy w wielu językach, wykorzystując wiele walut 
  7. Różnorodna grafika i szeroki wybór szablonów umożliwi Ci zaprojektowanie oryginalnego designu sklepu lub wdrożenie projektu własnego 
  8. Funkcjonalność WooCommerce zapewni Ci możliwość dowolnej modyfikacji platformy 
  9. Możesz sprzedawać dowolny typ produktów i usług 
  10. Dokładne statystyki pozwolą Ci na monitorowanie na bieżąco raportów sprzedaży, zamówień, informacji dotyczących klientów i stanów magazynowych 

Wady WooCommerce:

  1. Wysoki koszt niektórych wtyczek i dodatków w wersji “pro” 
  2. W porównaniu do zaawansowanych systemów sklepowych, WooCommerce ma małą ilość funkcjonalności 
  3. WooCommerce wymaga wykupienia miejsca hostingowego na serwerze 
  4. Brak zaawansowanych mechanizmów ułatwiających skalowanie, co uniemożliwia np. uruchomienie na kilku serwerach 
  5. Aktualizacje mogą stanowić również wadę systemu, gdyż trzeba je robić ręcznie, tak samo, jak optymalizować system sklepowy 

Prestashop – co to jest?

Poznałeś już platformę WooCommerce oraz jej zalety i wady. Zarówno jednych, jak i drugich może być oczywiście zdecydowanie więcej. To zależy od indywidualnych preferencji i potrzeb naszych i sklepu. 

Prestashop to kolejne darmowe oprogramowanie typu Open Source dla sklepu internetowego. Pozwala nam stworzyć pełnowartościowy i funkcjonalny sklep internetowy. Tak jak WooCommerce, instalacja tutaj jest łatwa i instynktowna. Poznajmy, jakie jeszcze zalety oraz wady posiada Prestashop

Zalety Prestashop:

  1. Posiada zdecydowanie więcej funkcji niż wcześniej opisana platforma WooCommerce, których nie trzeba dodatkowo instalować
  2. Bardzo duży wybór szablonów, motywów i rodzajów grafiki 
  3.  Dostępna funkcja cross-selling, która pozwala spersonalizować proces zakupu (dostępna także w WooCommerce)
  4. Posiada możliwość dostosowania kosztów przesyłki 
  5. Dostępne liczne funkcje wspierające pozycjonowanie i SEO 
  6. Ciągły rozwój oprogramowania poprzez aktualizacje
  7. Użyteczne funkcje dla marketingu, takie jak analityka, newsletter czy obsługa formularzy kontaktowych 
  8. Wsparcie wielojęzyczności i lokalizacji 
  9. Oferuje możliwość działania na wielu serwerach 
  10. Posiada możliwość tworzenia kont o różnych uprawnieniach (administrator, sprzedawca, spedytor) 

Wady Prestashop:

  1. Zbyt duża ilość dostępnych szablonów wpływa na prędkość działania strony – Prestashop postrzegana jest za dość wolną 
  2. Szablony są trudne w edycji 
  3. Budowa PrestaShop jest dużo bardziej złożona i skomplikowana niż WooCommerce
  4. Brak automatycznych aktualizacji – wszystkie trzeba wykonywać ręcznie, a są one dość częste 
  5. Jeśli chcesz poprawić SEO i rozbudować swój blog, konieczne będzie zainstalowanie WordPressa

E-commerce  WooCommerce czy Prestashop?

Znasz już wady i zalety obu platform e-commerce. Z mojej perspektywy mogę powiedzieć Ci z zupełną szczerością, że zdecydowanie trudniej było mi znaleźć wady oprogramowania Prestashop. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że wszystko zależy od indywidualnych preferencji i potrzeb. Oba oprogramowania cechuje ciągły rozwój i typ Open Source, czyli taki, z którego możemy korzystać bez ponoszenia kosztów. Pomimo pogłosek, że systemy Open Source łatwo zhakować, to regularne aktualizacje pozwolą temu skutecznie zapobiec. 

Wybór odpowiedniego systemu e-commerce zależy zarówno od wielkości i złożoności sklepu, jak i od ilości funkcji, których w nim potrzebujemy. Prestashop oferuje ich więcej, ale jest trudniejsza w obsłudze niż WooCommerce. Zastanów się więc i wybierz mądrze! 

PAMIĘTAJ! Zawsze możesz zasięgnąć profesjonalnej pomocy podczas tworzenia zarówno strony internetowej, jak i sklepu internetowego. Będziesz mieć 100% pewności, że Twoja inwestycja będzie udana oraz unikniesz niepotrzebnych komplikacji. Zajrzyj TUTAJ. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.