Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Co to jest optymalizacja strony

Co to jest optymalizacja strony

Co to jest optymalizacja strony? Jakie są sposoby jej zastosowania? Dużo się mówi o optymalizowaniu stron internetowych. Ale na czym konkretnie to polega i jak to zrobić samemu? Czy to w ogóle możliwe? Tak! Zobacz sposoby!

 

Optymalizacja strony — co to jest?

 

Jak się optymalizuje stronę internetową?

Na pewno słyszałeś o pozycjonowaniu stron internetowych. Są to takie działania, które pozwolą na umieszczenie Twojej strony wysoko w wynikach wyszukiwarek internetowych. Z tym pojęciem wiąże się także optymalizacja strony. Również ona może wpłynąć na wyższą pozycję WWW. Wielu osobom wydaje się, że takie oddziaływanie to „czarna magia”, czyli wiedza tylko dla wybranych. Wcale nie musi tak być. Przeczytaj poniższy poradnik i popraw swoje pozycjonowanie!

 

Czym jest optymalizacja ー definicja

 

Ogólna definicja optymalizacji strony mówi, że są to wszystkie ruchy, jakie wykonasz, by maksymalnie poprawić pozycjonowanie. Dzięki temu użytkownicy, czy Twoi potencjalni klienci będą mogli łatwo Cię znaleźć w ogromnym świecie internetu, w wynikach organicznych, tuż za płatnymi reklamami, jakie są na pierwszym, drugim czy trzecim miejscu. Na czym polega optymalizacja?

 

Optymalizacja strony internetowej ー jak to zrobić?

 

Zacznijmy od tego, że jeśli chcesz się porządnie do tego zabrać, musisz działać na wielu polach jednocześnie. Będą to działania polegające na optymalizacji kodu HTML, treści i słów kluczowych, a także grafiki. Ponadto trzeba będzie przyjrzeć się linkowaniu wewnętrznemu. Więc na czym polega optymalizacja?

  1. Zacznijmy od kodu źródłowego. HTML to kod, którego się używa do tworzenia struktury strony oraz zawartości. Widok strony może być uporządkowany przez akapity, numerowanie, tabele, obrazy itp. Jeśli masz problemy ze swoją witryną, np. wolno ładuje się na ekranie laptopa czy telefonu, będziesz musiał ją dostosować, sprawdzić jej objętość, połączenia, czy też zdjęcia. By polepszyć optymalizację strony, używaj nagłówków H1, H2, H3, umieszczaj metadane (opisujące konkretnie, co jest na stronie). Jeśli to poprawisz, wyszukiwarka poradzi sobie lepiej ze znalezieniem Twojej WWW.

Optymalizacja strony internetowej standardy

 

Ponadto strona musi trzymać standardy W3C (czyli organizacji zajmującej się układaniem standardów pisania i przesyłu stron WWW). Dzięki temu będzie się prawidłowo wyświetlać na każdym urządzeniu. Roboty nie mają wtedy problemu z poruszaniem się na stronach.

  1. O optymalizacji treści napisano już wiele. Nie mogą być kopią tego, co znajduje się na innej/innych stronach. Muszą być unikalne w przeważającym procencie, powinny zawierać słowa kluczowe oraz tzw. frazy długiego ogona. Nie może ich być też za dużo; zwykle nie więcej niż jedna fraza na akapit. Co więcej, tytuł i tekst pod nim muszą współgrać. Chwytliwy tytuł nie powinien przykrywać miałkiej treści. Nie zapominaj o pogrubieniach, wypunktowaniach. Dziel bloki tekstu (dłuższe niż 600-700 znaków ze spacjami) na połowę, rób odstępy. Przyjrzyj się tekstowi, który właśnie czytasz.

 

Jeśli mimo starań czujesz, że potrzebujesz pomocy specjalisty, nie wahaj się zajrzeć tutaj:

 

Optymalizacja strony i treści

 

  1. Słowa kluczowe są… kluczowe. Skąd algorytm ma „wiedzieć”, czy na Twojej stronie jest właśnie taki tekst, który chce przeczytać użytkownik internetu? Właśnie stąd, że użyłeś odpowiednich słów kluczowych przy optymalizacji strony pod SEO, które dodatkowo pogrubiłeś. W ten sposób określasz, jaki jest temat Twojego wpisu i co jest najważniejsze w treści. Niech nie będą one jednowyrazowe. Powinny wystarczająco dobrze definiować istotę wpisu.
  2. Nie zapominaj o grafice. Umieszczenie jej w tekście to dobry pomysł. Rozbija bloki treści na łatwiejsze do przełknięcia fragmenty. Poza tym pamiętaj, że „jeden obraz znaczy tyle, co tysiąc słów”. Poprawia czytelność strony. Zwróć uwagę na rozmiar obrazu, powinien być dostosowany do strony, tak by jej nie zdominował. Im większy, tym trudniej może być go wgrać, ale zbyt mały będzie nieczytelny.

Optymalizacja strony i obrazów

 

Kompresuj obrazy, dostosowuj formaty obrazów. Np. kolorowe fotografie o dużej ilości detali powinny zostać zapisane w formacie JPG. Natomiast,  jeśli Twoje zdjęcie to grafika, rysunek czy też komiks – użyj PNG. Możesz użyć opisów pod zdjęciami. Po pierwsze prosto tam będzie sprytnie umieścić słowa kluczowe, a ponadto roboty łatwiej sklasyfikują obraz.

  1. Linki wewnętrzne to kolejny aspekt, którym powinieneś się zająć. Odnośniki do podstron, które umieszczasz na danej stronie, są ważne, bo ułatwiają poruszanie się po Twoich zasobach nie tylko robotom, ale i czytelnikom. Powinny mieć formę hiperłączy, właśnie takich, jak to. Co ważne, zawsze sprawdzaj, czy linkowanie nie prowadzi „w las”, czyli do pustej strony. 

Jakie mogą być błędy przy optymalizacji?

 

Osobom rozpoczynającym drogę do optymalizacji strony zdarzają się błędy. Przeczytaj listę poniżej, a może Ty ich unikniesz.

  1. Nazwa domeny powinna być nazwą Twojej marki/firmy. Jeśli tak nie jest, to niedobrze. Ma to związek z brand signals, czyli tym, ile razy nazwa marki wystąpiła w internecie. A to już ma duże znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie.
  2. Nieczytelna nazwa domeny. Nie musisz na siłę wkładać tam słów kluczowych. Zastanów się nad nią, bo jej zmiana nie jest taka szybka i prosta, jak zmiana tytułu tekstu. Powinna być krótka i taka, żeby każdy mógł ją łatwo zapamiętać. Co prawda raczej nie wpływa na wyszukiwarki, ale rozszerzenie domeny, np. .szkola  określa, co można w znaleźć w witrynie.
  3. Kod weryfikujący GSC oraz Google Analytics dają możliwość monitorowania stanu strony. Co więcej, możesz dowiedzieć się interesujących informacji, takich jak poziom skuteczności strony. Jeśli z analityką nie jesteś za pan brat i nie stosujesz tych kodów, tracisz informacje, które pomagają w optymalizacji strony internetowej.
  4. Brak słów kluczowych, ich nadmiar (keyword stuffing) albo wybranie niewłaściwych. To częsty błąd początkujących twórców. Przemyśl, jakie słowa kluczowe będą najwłaściwsze. Mogą w tym pomóc takie aplikacje jak Semstorm itp.

 

Jeśli zrobiłeś wiele, by dokonać dobrej optymalizacji strony internetowej, ale nadal nie jesteś pewien, czy zrobiłeś to poprawnie, przeprowadź audyt.

Iwa E.

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.