Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Opis sklepu internetowego

Opis sklepu internetowego – Po co je mieć i jak je tworzyć?

Po co opisy kategorii w sklepie internetowym i Opis sklepu internetowego? 

Opisy kategorii w sklepie internetowym są bardzo istotne w działaniach SEO. Warto, zatem w sklepie internetowym oprócz opisów produktów umieścić opisy kategorii. 

 

Opis sklepu internetowego  i opisy kategorii w sklepie internetowym. – Po co je mieć i jak je tworzyć?

 

Założyłeś sklep internetowy, wrzuciłeś wszystkie produkty na stronę i uzupełniłeś ich opisy. Zastanawiasz się, czy jest sens dodawać opisy kategorii w swoim e-sklepie? Odpowiedź jest prosta. Są one bardzo ważne. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, po co opisy kategorii w sklepie internetowym oraz jak pisać opisy kategorii.

 

Po co pisać opis sklepu internetowego ?

 

Wielu właścicieli sklepów internetowych w ogóle nie skupia się na opisach kategorii. Całą swoją uwagę poświęcają opisom produktów, no bo przecież to one są istotne dla użytkowników. Jak myślisz, czy ktokolwiek, przeglądający Twoją stronę czyta opisy kategorii? Myślę, że jest to nieliczny odsetek wszystkich osób, odwiedzających e-sklep. W takim razie, po co je tworzyć. Otóż dlatego, że jest ktoś, kto niezwykle uwielbia tego typu treści. Mowa tutaj oczywiście o robotach Google. Opisy kategorii mają istotne znaczenie dla SEO, zatem naprawdę warto skupić się podczas ich tworzenia.

Mówi się, że strony kategorii w e-commerce są najważniejsze, gdyż dzięki wykorzystaniu w nich dużej ilości słów kluczowych mogą generować wysoką sprzedaż i przychody.

 

Załóżmy, że chcesz kupić spódnicę. W wyszukiwarkę wpiszesz długa, zwiewna spódnica w kwiatki, czy może użyjesz sformułowania – spódnica na plażę? Będąc właścicielem sklepu internetowego, chcesz pozycjonować go właśnie na taką frazę. Pomogą Ci w tym właśnie opisy kategorii. Google chce dać swoim użytkownikom wartościowe wyniki wyszukiwania, czyli takie, które spełniają oczekiwania internautów. W przypadku sklepów internetowych jest wiele produktów, które będą pasować do danej frazy. Wpisując buty sportowe cenną stroną, będzie miejsce z dużą ilością właśnie takiego obuwia. A co umożliwia grupowanie podobnych produktów w e-sklepie? No właśnie kategorie!

 

Opisy kategorii i opis sklepu internetowego to często zbiór odpowiedzi na pytania, które są najczęściej zadawane przez internautów. Dlatego Google zawsze pozycjonuje wyżej te sklepy, które je posiadają.

 

Jak zoptymalizować stronę kategorii pod SEO i opis sklepu internetowego – kilka wskazówek

 

Skoro już udało się ustalić, że opisy kategorii są niezwykle istotne w pozycjonowaniu, warto poświęcić trochę więcej czasu na ich przygotowanie. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które z pewnością pomogę Ci przygotować dobry opis kategorii do e-sklepu.

1.Zoptymalizuj adresy URL kategorii

Na początku należy skupić się na adresie URL. Ważne jest, aby opisywał on krótko i zwięźle to, co znajduje się w danej kategorii. Zakładając, że sklep sprzedaje buty, adres URL mógłby wyglądać następująco: https: //przykładowysklep. pl/buty-sportowe.

2.Zoptymalizuj tytuły kategorii

Istotne jest, aby tytuły kategorii zawierały dokładnie takie informacje, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Tworząc taki tytuł, skup się na wybraniu odpowiednich słów kluczowych. W tym celu skorzystaj np. z Ubersugest i sprawdź, jakie są najpopularniejsze frazy kluczowe wyszukiwane przez internautów. W czasie konstrukcji tytułu zacznij od najmocniejszych fraz kluczowych oraz użyj cech produktów np. najmodniejsze buty sportowe na lato.

3.Sprawdź opis meta kategorii

Opis meta kategorii musi zainteresować klienta i przyciągnąć jego uwagę. Pomoże to w uzyskaniu wyższego współczynnika klikalności.

  1. Wysokiej jakości treść

Pisząc treść opisu kategorii, nie skupiaj się tylko na użyciu słów kluczowych. Pamiętaj, że użycie ich w zbyt dużej ilości odrzuci czytelnika. Przekaż użytkownikowi konkretne informacje, związane z daną kategorią. Pomoże to również robotom Google lepiej poznać Twój sklep.

5.Formatowanie tekstu

Nie zapominaj o podziale tekstu na nagłówki, pogrubieniu fraz kluczowych i wstawieniu linków. Formatowanie powoduje, że tekst staje się przyjazny dla oka i czytelny. Ponadto algorytmy wyszukiwarki o wiele bardziej wolą uporządkowane treści niż ścianę tekstu.

 

Długość opisów kategorii i Opis sklepu internetowego  ma znaczenie?

 

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na krótkie nieprzekraczające 1000 zzs opisy. Wystarcza im to do przemycenia kilku słów kluczowych. Niektórzy umieszczają w sklepie internetowym opisy kategorii, które mają od 1000 zzs do 1500zzs.

Zastanawiasz się, jaka jest optymalna długość opisów kategorii? Idealne będzie od 2000 do 3000 zzs. Są to dość długie treści, ale dzięki temu można umieścić wszystkie cenne informacje, których klient potrzebuje. Pamiętaj jednak – KONKRETY. Wystrzegaj się lania wody. Jeśli udało Ci się wyczerpać temat mając 1800 zzs na tym zakończ. Nie twórz na siłę treści, które tylko zniechęcą użytkownika.

 

Opisów kategorii nie wolno lekceważyć. Mimo, że odgrywają one trochę mniejszą rolę niż opisy produktów. W szczególności jeśli zależy Ci na poprawie pozycji w wynikach wyszukiwania opisy kategorii to must have w takiej sytuacji!

Natalia Kaleta

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.