Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Nazwa domeny internetowej Jak wybrać

Nazwa domeny internetowej. 7 kluczowych zasad na sukces!

Nazwa domeny internetowej to bardzo istotna rzecz w trakcie pracy nad tworzeniem strony www. Poznaj kluczowych 7 zasad, którymi warto się kierować i stwórz swoją własną, niepowtarzalną nazwę!

 

Nazwa domeny internetowej – Jak wybrać?

 

Postanowiłeś przenieść swój biznes do sieci? Dobry wybór! Na pewno masz wiele pomysłów na to, jak będzie wyglądać Twoja strona internetowa. Jednak zanim ona powstanie, musisz wybrać dla niej nazwę! Nie jest to proste zadanie, ponieważ w sieci istnieją już miliony używanych domen, co trochę utrudnia sprawę. Nie martw się jednak, bo zaraz poznasz 7 fundamentalnych zasad, które pomogą Ci stworzyć unikalną i łatwą do zapamiętania nazwę domeny. Dzięki temu przyciągniesz, a później zatrzymasz swoich klientów oraz szybko pozyskasz nowych!

 

Jak wybrać dobrą nazwę domeny internetowej? Poznaj 7 kluczowych zasad!

Zasada #1 – Kreatywność nazwy domeny łatwo zapamiętać

Najlepsza nazwa domeny to oczywiście taka, którą łatwo przyswoić i nie umyka z pamięci, kiedy jest potrzebna. Postaw na kreatywność, coś co kojarzy się z Twoją firmą i przy okazji zostanie Twoją nieformalną wizytówką. Możesz zatem wykorzystać walory swojego biznesu i coś, co wyróżnia Cię z grona innych, podobnych przedsiębiorców. Na przykład, dodając do domeny takie słówka jak: najlepsze, jakościowe, niepowtarzalne – nie tylko wyróżnisz się na tle konkurencji, to jeszcze zaszczepisz w swoich klientach przeświadczenie, że to Twoje produkty lub usługi mają najlepszą jakość i są gwarantem zadowolenia. 

 

Nazwa domeny, którą łatwo zapamiętać posiada tę podwójną korzyść, ponieważ klientom będzie także o wiele łatwiej wpisywać ją w wyszukiwarkę. Aby oba czynniki zostały spełnione musisz także pamiętać o jej długości, która jest drugą zasadą naszego przewodnika.

 

Zasada #2 – Mniej znaczy więcej

 

W czasie wymyślania swojej nazwy domeny zastanów się, czy Twój pomysł nie jest za długi. Po pierwsze – im dłuższy tytuł, tym trudniej będzie go zapamiętać. Po drugie – zbyt duża ilość znaków może utrudniać klientowi poprawne wpisanie Twojej domeny. W rezultacie istnieje ryzyko, że osoba kupująca zostanie przeniesiona do innego sklepu internetowego i dokona transakcji u konkurencji. Jeśli już decydujesz się na długą nazwę domeny, bądź ostrożny. Przede wszystkim upewnij się, że wpada ona w ucho, a wpisywanie w wyszukiwarkę www nie zajmuje zbyt wiele czasu.

 

Z drugiej strony nadmierne skracanie nazwy domeny również nie jest dobrą taktyką. Przykładem nadmiernej oszczędności słów są powstałe później skrótowce, np. AAB czy TZT, które bardzo trudno klientowi rozszyfrować, a co za tym idzie nie wie, z jakim typem strony internetowej ma do czynienia, co szybko może go zniechęcić do korzystania z Twoich usług czy pozostanie w witrynie na dłużej.

 

Dlatego warto wiedzieć, że dobrą średnią jest wymyślenie nazwy, która składa się od 5 do 12 znaków. Jak widać po najbardziej znanych markach, takich jak Google czy Twitter, większość nazw zawiera ich maksymalnie 8.

 

Zasada #3 – Słowa kluczowe są ważne

 

Twoja firma zapewne specjalizuje się w konkretnej usłudze lub sprzedaje jakiś produkt. To również może być wskazówką, co do wyboru nazwy Twojej domeny internetowej i Twoja profesja może stać się jej częścią! Na przykład, jeśli zajmujesz się sprzedażą okien, możesz umieścić to słowo w nazwie. Tak samo sprawa ma się z miejscowością, w której mieści się Twój sklep stacjonarny, o ile go posiadasz. 

 

Dzięki zawarciu w nazwie domeny określonych słów kluczowych ułatwiasz klientom znalezienie swojego sklepu internetowego za pomocą wyszukiwarki internetowej, a dodatkowo zwiększysz swoje szanse w miejscowości, w której zarządzasz swoim biznesem. Użycie słów kluczowych pozwala przede wszystkim na zwiększenie oceny SEO oraz bardziej intensywny ruch w witrynie, który możliwy jest dzięki wpasowaniu się w najczęściej wyszukiwane frazy związane z Twoim biznesem.

 

Zasada #4 – Pomyśl o rozszerzeniach 

 

Rozszerzenia to inaczej dodanie czegoś wyjątkowego do nazwy Twojej domeny. Poza rozszerzeniami krajowymi i globalnymi, możesz korzystać z rozszerzeń regionalnych i funkcjonalnych. Dzięki rozszerzeniom regionalnym podpowiadasz swoim klientom o obszarze swojej działalności, a te funkcjonalne dokładnie wskażą jaki charakter ma Twój sklep internetowy www. 

 

Dobrym i kreatywnym przykładem na nietuzinkowe wykorzystanie rozszerzenia jest strona internetowa www.rmf.fm, gdzie rozszerzenie zostało integralną częścią nazwy stacji. Oczywiście można także wykorzystać standardowe rozszerzenia jak .pl i .com, co również ma swoje zalety, ponieważ klienci nie będą mieć problemu, żeby je zapamiętać, co jak widać łączy się z zasadami #1 i #2.

 

Wybierając rozszerzenie musisz jednak pamiętać, że krajowe, globalne czy funkcjonalne różnią się od siebie cenami. Jeśli nie jesteś pewien, które z nich będzie dla Ciebie najbardziej korzystne, zgłoś się do odpowiedniej firmy, która pomoże rozwiać Twoje wątpliwości i doradzi najlepsze rozwiązanie. 

 

Zasada #5 Trwała nazwa domeny to przyszłość

 

Jeśli inwestujesz w stworzenie strony internetowej i korzystasz z pomocy profesjonalnej firmy, zapewne planujesz cały czas rozszerzać swoją działalność oraz oferować coraz więcej usług w przyszłości. W związku z tym już na etapie tworzenia nazwy domeny, powinieneś to mieć to na uwadze.  

 

W czasie wybierania nazwy domeny swojej strony www nie skupiaj się jedynie na jednej oferowanej przez siebie usłudze. W przyszłości możesz być ograniczony do oferowanie tylko jej, mimo że będziesz miał kapitał oraz potencjał do sprzedaży czegoś więcej. 

 

Staraj się zatem używać jak najbardziej ogólnego słownictwa związanego z tym, co oferujesz swoim klientom. Pozwoli Ci to na bezpieczne rozszerzanie działalności bez konieczności zmiany domeny i ponoszenia nowych kosztów. Bądź świadomy, że częste zmiany domeny mogą niekorzystnie wpływać na ogólny ranking wyszukiwania i generować dodatkowe wydatki. 

 

Zasada #6 Wystrzegaj się cyfr

 

Ta zasada związana jest z zasadą #2, która w skrócie głosi, że mniej znaczy więcej. Tutaj znajdziesz potwierdzenie tych słów. W czasie wybierania nazwy swojej domeny, staraj się unikać cyfr. Jeśli klient zna Twoją domenę tylko ze słuchu, może nie widzieć czy w wyszukiwarce wpisać fragment adresu za pomocą cyfr czy słownie, co może po raz kolejny sprawić, że zamiast na Twoją stronę, trafi do Twojego konkurenta. To samo tyczy się dyktowania adresu strony www przez telefon. Znajdujące się cyfry są dość kłopotliwe do podyktowania, a co za tym idzie również do rozumienia. 

 

Zasada #7 Uważaj na znaki interpunkcyjne

 

Jeśli to możliwe, tak samo jak w przypadku cyfr, staraj się nie stosować wielkich liter oraz myślników przy tworzeniu nazwy Twojej domeny. Myślniki i wielkie litery podlegają tej samej zasadzie, co użycie cyfr w adresie strony www. W większości przypadków nie są one zapamiętywane przez klientów. W konsekwencji wpisują oni nazwę strony bez myślników lub zapominając o wielkich literach, co znacznie zmniejsza szanse na to, że trafią właśnie na Twoją stronę internetową. 

 

Staraj się unikać także podwójnych liter. Zakładając, że Twoja strona dedykowana jest głównie dla polskich użytkowników internetu, nie każdy z nich będzie miał wiedzę na temat tego, czy w danym słowie obcojęzycznym powinien podwoić którąś z liter.

 

Mimo że myślniki, wielkie litery czy cyfry, wspomniane w zasadzie #6 na pierwszy rzut oka wydają się być kuszące, staraj się nie nadużywać ich w czasie tworzenia nazwy domeny www. Miej na uwadze, że internautom zależy na prostych rozwiązaniach, które nie będą dla nich problematyczne już na początku. 

 

Nazwa domeny www – Twoja wizytówka

 

Nazwa strony internetowej to Twoja marka w internecie. To, jak nazwiesz swoją witrynę będzie się klientom nieodłącznie kojarzyło z tym, co im oferujesz. Nie oszczędzaj więc czasu na to, aby wymyślić kreatywną nazwę, która stanie się Twoim znakiem rozpoznawczym w sieci i pozwoli Ci rozwijać swoją ofertę. Pamiętaj, że oryginalność i trafność to dwa najważniejsze czynniki, które wpływają na sukces nazewnictwa strony www. 

 

Teraz, kiedy znasz 7 złotych zasad, dzięki którym wiesz jak skuteczniej wybrać nazwę swojej strony www, daj się ponieść wyobraźni i stwórz swoją własną niepowtarzalną nazwę domeny internetowej, która będzie reprezentować Cię w sieci i zapewni wysokie zyski. Jeśli jednak czujesz, że to Cię przerasta, nie bój się skorzystać z pomocy profesjonalistów, z którymi wspólnie stworzycie coś, o czym klienci będą długo pamiętać 😉

 

Agnieszka Żurek

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.