Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 576 887 237

Najważniejsze wartości w firmie

Najważniejsze wartości w firmie

          Najważniejsze wartości w firmie

 

Jaka jest wartość biznesowa Twojej firmy?

 

Podczas tworzenia nowej firmy często uważa się, że wartość firmy oznacza zwiększenie marży i obrotów firmy. Jednak wartość biznesowa jest generowana przez stworzenie silnego, zrównoważonego i skalowalnego biznesu. Często zależy to od sposobu obsługi systemów, prowadzenia firmy i personelu zaangażowanego w działalność. Często dzięki prostym zmianom w firmie można zasadniczo zwiększyć tę wartość.

 

Co to jest wartościowy biznes?

 

Cenny biznes może być albo:

 

Firmą, która według osoby która zechce ja kupić osiągnie zysk na swojej inwestycji.

 

LUB

 

Firmą, od której nowy właściciel może oczekiwać, że przyniesie im długoterminowy dochód.

 

Co sprawia, że ​​firma jest wartościowa?

 

To, co sprawia, że ​​firma jest wartościowa dla kupującego, jest zwykle tym samym, co czyni ją wartościową dla właściciela firmy. Dlatego, gdy cenisz swoją firmę, najlepiej wyobrazić sobie, że próbujesz być osobą która jest zainteresowana jej kupnem.

Zainwestuj w profesjonalny branding firmy co sprawi że wizerunek Twojej firmy będzie unikatowy i zwiększy jej atrakcyjność.

To, co sprawia, że ​​Twoja firma jest cenna, to wymagania, jakich potencjalny kupiec będzie szukał w Twojej firmie. Te wymagania wiąże się z zagadnieniami:

 

-Czy Twoja firma jest dochodowa.

-Czy firma ma powtarzające się przychody lub przewidywany poziom zarobków.

-Czy firma jest skalowalna (zwiększenie przychodów ze sprzedaży)

-Czy firmę można obronić, tzn. Czy ktoś może wziąć Twój pomysł i powtórzyć go?

-Niezależność firmy od codziennego zaangażowania właściciela.

 

Dlaczego niezależność firmy od właściciela jest ważna?

 

Unikaj pułapki właściciela. Jeśli firma jest zbyt zależna wobec swojego właściciela, może łatwo upaść, gdy właściciel odejdzie. Kupujący będzie unikać firm, które w dużym stopniu polegają na właścicielu, ponieważ jest to duże ryzyko. Natomiast działalność niezależna od właściciela zmniejsza ryzyko, a tym samym zwiększa wartość. Podejmij współpracę z Zespołem Projektowym który przejmie większą część obowiązków co przełoży się na sukces Twojego przedsięwzięcia

 

Co nie tworzy wartości?

 

Najczęstszymi elementami, które obniżą wartość firmy dla kupującego, są;

 

Jednorazowy  zysk.  Jeśli firma jest zbyt zależna od dostawcy, klienta, pracownika lub właściciela. Może to zwiększyć podatność firmy i nie zwiększy jej wartości. Właściciel jest mocno zaangażowany w codzienne prowadzenie firmy. To co natomiast może zwiększyć wartość Twojej firmy to zainwestowanie w profesjonalną kampanię marketingową dzięki której poznasz swoich klientów i to czego potrzebują

Kolejnym doskonałym narzędziem jest system StartCRM pomoże Ci zorganizować pracę ustawić priorytety wykonywanych zadań analizować przebieg ich realizacji

Finalnie możesz przeprowadzić audyt strony internetowej jeśli Twój biznes osadzony jest w sieci to Ci da obraz na kontekst finansowy Twojej sprzedaży.

 

Jak mogę wycenić swoją firmę?

 

Aby uzyskać prostą wycenę swojej firmy, zadaj sobie następujące pytania;

 

W czym jesteś naprawdę dobry?

Jaki jest unikalny punkt sprzedaży Twojej firmy i jak możesz to wykorzystać?

Czy możesz sprzedać więcej?

Czy istnieją hamulce,, które mogą spowolnić sprzedaż? Czy potrzebujesz pracowników o określonych umiejętnościach, aby sprzedawać więcej?

Czy możesz to zmienić w powtarzalny proces?

Czy biznes jest skalowalny? Czy istnieją perspektywy wzrostu?

Czy możesz polegać na pewnych aspektach swojej firmy, aby każdego miesiąca przynosić zyski?

Czy Twoja firma może stworzyć nowy produkt / usługę / plan, aby zwiększyć rentowność i przewidywalność?

Po udzieleniu odpowiedzi na te pytania i zrozumieniu wartości firmy, możesz przystąpić do wyceny swojej firmy.

 

Aby to zrobić, musisz najpierw poznać swoje dochody przed amortyzacją, odsetki, podatki i amortyzację. Dotyczy to płatności, które zostały rozłożone na wiele okresów.

 

Powyższy artykuł pokazuje nam, jak skupiając się na robieniu tego, w czym jesteśmy najlepsi (lub na tym, co jest najbardziej dochodowe) i pomnażając ten czynnik, możemy zwiększyć wartość naszej firmy.

 

                                                                                                       Maciej Felczak

Redakcja Tings Tworzymy, kreujemy, nadajemy rytm. Tings to agencja interaktywna inna niż wszystkie. My nie piszemy – my ubieramy w słowa. My nie projektujemy – nadajemy ideom,