Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Najpopularniejsze błędy copywriterów na stronach WWW

Błędy copywriterów

Można wymienić kilka rodzajów błędów copywriterskich i Błędy copywriterów Nie wszystkie mają ten sam stopień ważności, jednak dobrze jest zawsze sprawdzić swój tekst kilka razy. Każdy ma swoje słabsze strony. Jednemu trudność sprawia ciągłe pisanie o tym samym, innemu — zauważenie błędów gramatycznych, stylistycznych czy ortograficznych. Niektórzy lubią z kolei używać zawiłych konstrukcji myślowych. Jeśli jednak masz chęć i naprawdę lubisz to robić, to nie zniechęcaj się. Trening czyni profesjonalnego copywritera! Błędy natomiast mogą zdarzyć się każdemu!

Błędy copywriterów — kopiowanie treści

Pierwszy i najważniejszy błąd copywritera to kopiowanie treści z innych stron WWW. Niektórym copywriterom wydaje się, że przeniesienie kilku zdań do własnego tekstu pozostanie niezauważone. Ważne przecież, żeby tekst został oddany w terminie. Nic bardziej mylnego. Po pierwsze w internecie jest wiele programów antyplagiatowych i korektor z pewnością  skorzysta z któregoś z nich. Po drugie, nawet jeśli tak się nie stanie, copywriter, oddając tekst nieunikalny, pogarsza jego pozycjonowanie (uplasuje się on na niższym wyniku w wyszukiwarce). Co więcej, będzie to łamaniem prawa. Oczywiście, dopuszcza się minimalny stopień podobieństwa do innego tekstu, ale dobrze jest zmienić zdania będące inspiracją, choćby nieznacznie.

Błędy copywriterów  — słowa kluczowe

Słowa kluczowe to częsta bolączka copywriterów. Albo muszą oni sami je wyszukiwać, albo dostają gotowce, zwykle z poleceniem, aby te frazy były użyte w mianowniku. Nie zawsze łatwo jest to zrobić. Każdy z copywriterów musi mieć swoje sposoby, na umieszczenie takich wyrażeń, jak „żarówka jak wkręcić”, czy „chorągiewka giełda”. Ponadto klienci często wymagają, żeby niektóre słowa kluczowe były wymienione po kilka razy w ściśle określonych miejscach tekstu. 

 

Przy dłuższych artykułach można się spotkać nawet z kilkudziesięcioma frazami kluczowymi i pomocniczymi. Koniecznie wszystkie z nich muszą znaleźć swoje miejsce w treści. Copywriter, który tego nie zrobi, naraża się na uwagi od korekty. Ważne jest ich rozmieszczenie. Nie można umieszczać zbyt wiele pogrubionych słów w jednym miejscu. Powinny być naturalnie wplecione w tekst i nie sprawiać wrażenia, że zostały upchnięte na siłę albo bez sensu, np. Jeśli szukasz lekarz krakow prywatnie, to sprawdź… Tak wygląda jeden z największych błędów copywritera. Pamiętaj, że teksty czytają ludzie, a nie roboty.

Błędy copywriterów — merytoryka

Jeśli bierzesz „na tapetę” jakiś temat, to upewnij się, że go rozumiesz. Albo przynajmniej poświęcisz trochę czasu na przeczytanie materiałów, najlepiej z kilku źródeł. Ważny jest tutaj pogłębiony research. Dość łatwo się pisze na temat Jaki prezent dla dziewczyny na urodziny (tutaj możesz polegać np. na własnym doświadczeniu). 

 

Natomiast zadanie o tytule Jak czytać świece japońskie? będzie wymagało wyszukania danych, zrozumienia tego tematu, przetworzenia go i dopiero można się zabierać za pisanie (jeśli oczywiście nie jesteś specem od inwestowania). Ewidentne usterki merytoryczne to jedne z najgorszych błędów copywriterskich. Sprawdzaj kilka razy wszystkie zagadnienia, które nie są Ci znane.

Błędy copywriterów  — niedopasowanie stylu

Każdy copywriter wie, że charakter tekstów bywa różny. Od tych najmniej płatnych typu zapleczówki przez artykuły sponsorowane, definicje, treści na blogi, opisy produktów, aż po specjalistyczne artykuły czy nawet tzw. wzory prac magisterskich. Powinien on umieć szybko się przerzucić z jednego stylu pisania na drugi.

 

Często bowiem bywa tak, że rano jest do napisania tekst o arcydzięglu, w południe o walutach, a wieczorem, żeby więcej zarobić, autor jeszcze przysiada nad Ospą u małego dziecka. Gorzej, kiedy wszystkie teksty są tworzone w jednym stylu. Niska jakość treści, która miała być specjalistyczna to jeden z tych błędów copywriterskich, które nie powinny się nigdy zdarzać. Cierpi na tym bowiem renoma autora i marka firmy.

Błędy copywriterów — lanie wody i owijanie w bawełnę

Wielu copywriterów osiąga wielką biegłość w pisaniu. Jednak wiąże się z tym niebezpieczeństwo tworzenia tekstów, które mają mało treści. U nas spotkasz miłą i fachową obsługę to przykład. Takich tekstów można znaleźć w e-sklepach na pęczki, ale nie przekazują one żadnych konkretów. Dostaliśmy nagrodę konsumentów za obsługę brzmi całkiem inaczej.

 

Wyobraź sobie, że szukasz informacji o rodzajach truskawek. Znajdujesz artykuł o tytule Które odmiany truskawek są najsmaczniejsze? A Ty właśnie chcesz posadzić na swoim balkonie kilka krzaczków. Więc szukasz w treści, tego, co cię interesuje. A tu najpierw historia truskawki, scroll, potem długa wyliczanka, ile mają one różnych witamin, scroll, cytat z wypowiedzi właściciela warzywniaka na temat cen, scroll, informacje o tym, że o dziwo, zagraniczne są tańsze, niż nasze, scroll… Dopiero na końcu znajdujesz dwa zdania o tym, że istnieje 2000 odmian i trudno jest zdecydować, którą wybrać. Jak sądzisz, czy to był najlepszy sposób przyciągnięcia czytelnika? Czy wróci on na tę stronę w przyszłości?

Błędy copywriterów — ortografia, styl i inne

Niechęć do poprawiania literówek, błędów ortograficznych, gramatycznych to kolejne z dużych błędów copywriterów. Te kwestie zajmują sporo czasu (który mógłby być przecież wykorzystany na napisanie kolejnego tekstu). Ponadto pisząc szybko, (żeby zdążyć oddać pracę w terminie), można nie zauważyć niektórych błędów, np. stylistycznych, interpunkcyjnych. Niestety, to konieczność. Pracę można sobie ułatwić, instalując wtyczki, np. Language Tool, przepuszczając tekst przez takie programy jak Ortograf.pl czy Jasnopis.pl. Są one pomocne, ale nic nie zastąpi doświadczenia i wyczucia copywritera.

 

Nikt nie jest dobry we wszystkim. Ale każdy jest dobry w czymś. To samo dotyczy copywriterów. Jeśli potrzebujesz profesjonalnie wyglądającego bloga czy strony WWW, a czujesz, że tworzenie tekstów to nie Twoja bajka, zgłoś się do profesjonalistów, zamiast w pocie czoła produkować kolejne zdania (lepiej zajmij się tym, co Ci naprawdę wychodzi).

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.