Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Trendy w wyborze fontów – fonty 2021

Najczęściej wybierane fonty 2021

Wybór fontu jest szalenie istotnym aspektem przy projektowaniu np. strony internetowej Trendy w wyborze fontów w 2021. Które fonty cieszą się największą popularnością w obecnym czasie?

Fonty 2021 – które czcionki cieszą się największą popularnością w 2021?

 

Fonty to to samo co czcionki, tylko że fajniej brzmi. A jak coś fajnie brzmi to musi też fajnie wyglądać. Każdy, kto postanowił zainteresować się wpływem strony wizualnej np. naszej strony internetowej czy baneru zdaje sobie sprawę z tego, że wybór fontu powinien być przemyślany. Źle dobrany font może sprawić, że twoja firma nie będzie brana na poważnie. Z kolei dobrze dobrany może znacznie zwiększyć atrakcyjności w oczach potencjalnych klientów. No i oczywiście, zawsze bardzo dobrze jest mieć rozeznanie. Które czcionki cieszą się największą popularnością w 2021?

 

Fonty 2021 epickie lub minimalistyczne

 

W obecnych trendach związanych z doborem czcionek można zauważyć dwie skrajne ścieżki – czcionki bogate, wyraziste, epickie oraz czcionki minimalistyczne, proste. Pierwszą ścieżkę kojarzyć możemy z powrotem mody na styl retro. W dużej mierze przyczyniły się do niego premiery takich produkcji jak film Blade Runner 2049 czy serial Stranger Things. Co dalej? Częstą tendencją jest wprawianie swojej czcionki w ruch. Tak, żeby wyglądała dynamicznie. Do tego posłuży nam możliwość lekkiego rozmazania, dodania cieni i zdecydowanie się na płynne kształty. Oczywiście taka czcionka nie przyjmie się wszędzie. Dobrze jest też zwrócić uwagę na to, że taka czcionka jest trudniejsza do odczytania. Jednak jeśli chcemy postawić na „bajeranckość” naszego baneru, warto zdecydować się na ten futurystyczny, dynamiczny styl.

 

Chcąc postawić na styl nieco spokojniejszy, tj. ograniczony kolorystycznie, stojący w bezruchu ale jednocześnie wciąż epicki, designerzy zdecydowali się na font mogący kojarzyć się z np. podróżami kosmicznymi. Świetnie radzą sobie, kiedy chcemy zaakcentować nowoczesność, umiejętność myślenia przyszłościowo. Warto wyróżnić takie fonty jak Helios, Walter czy Equinox.

 

Fonty, a może trochę prościej?

 

Bardzo dużo marek stawia na cechujący się prostotą i stonowaniem minimalizm. Widzimy to zarówno obserwując zmieniające się w ostatnim czasie loga, ale również same fonty. Przykładami będą Visby CF, Stickler, RNS Sanz czy Ripple. Proste, ale z charakterem. Oznaczające profesjonalizm.

 

Jeśli nie chcemy przesadzić z prostotą, zdecydować się na coś nieco bardziej wyróżniającego się, warto postawić na czcionki, które wciąż cechują się kulturą i stonowaniem, jednak lepiej zwracające uwagę. Tutaj np. nawiązujące do stylu retro Fogie, Kafina czy Rottely, eleganckie i ponadczasowe Quanaya, Wensley czy Adenium lub kojarzące się z naturą Atena czy Stampbor. Tegoroczna duża popularność owych fontów dobrze świadczy o ich skuteczności.

 

Czymkolwiek się nie zajmujesz, warto obserwować trendy. Również w przypadku fontów. Nie chodzi o to żeby ślepo podążać za modą, tylko o to, żeby mieć świadomość co przyjmuje się dobrze a co nie. Może nas to odciągnąć od złych wyborów i pomóc przy dokonywaniu tych dobrych. A nigdy nie można zapominać, że wybory dokonywane przy designie strony wizualnej naszej marki są szalenie istotne.

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.