Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Logo firmy ー jak zrobić samemu?

Założyłeś firmę i zastanawiasz się, jak mógłbyś się wyróżnić? A czy masz już swoje logo firmy? Jeśli nie, to podpowiem Ci jak stworzyć znak firmowy, który uczyni Twoją działalność rozpoznawalną.

 

O czym pamiętać, projektując logo firmy?

 

Jeśli nosisz się z zamiarem założenia własnej firmy albo już ją masz, ale nie posiadasz loga, to koniecznie przeczytaj ten artykuł. Zajmę się w nim zagadnieniem, jak zrobić logo firmy. Możesz też zlecić to profesjonaliście, ale nawet w tym przypadku powinieneś mieć koncepcję. Czy może Ci pomóc jakiś program do tworzenia logo? Jak je stworzyć, by przyciągało wzrok?

 

Jak zrobić logo ? O czym pamiętać przy projektowaniu?

Spójrz na logo znanych, światowych marek. Zwykle są raczej proste, jeden rzut oka wystarczy, by rozpoznać, co to za firma. Jasne, że jesteś właścicielem swojej działalności i od Ciebie wszystko zależy, także to, jak będzie wyglądał znak firmowy. Warto, by logo było dopracowane, estetyczne, przyjazne dla oka patrzącego, ale także pasujące do Twojej koncepcji tego, jak ma wyglądać firma, którą założyłeś. 

 

Jeśli oprócz tworzenia logo firmy chcesz zaistnieć w internecie, mieć swoją stronę sprzedażową i nie wiesz, jak zacząć, przeczytaj ten artykuł.

Logo, sygnet, logotyp ー jakie są różnice?

 

Możesz się spotkać z kilkoma określeniami, jeśli chodzi o logo, które na początku mogą być nieco mylące:

  • sygnet (symbol) to znak graficzny, taki jak na przykład duże, żółte M od McDonald’s, który kojarzy się z tą jedną marką,
  • logotyp to stylizowane litery, składające się na nazwę firmy, inaczej mówiąc, to interpretacja graficzna nazwy,
  • natomiast logo firmy to połączone: logotyp oraz sygnet.

Wszystkie elementy powinny charakteryzować się spójnością i, jeśli to możliwe, nieść przekaz, który firma chce dać swoim klientom. Często zobaczenie logo jest pierwszym kontaktem konsumenta z przedsiębiorstwem. Dobrze, jeśli będzie ciekawe i zapadające w pamięć. 

 

Logo ー jak zrobić?

 

Chcesz sam zrobić swoje logo? Istnieją programy, które mogą Ci w tym pomóc. Logo makers, np. Wix Logo Maker czy Tailor Brands pozwalają na darmowe projektowanie, będziesz musiał jedynie zapłacić, jeśli zdecydujesz się je pobrać. Ale ważne też, by na początku zadać sobie kilka pytań, które pomogą Ci ogarnąć temat tworzenia własnego logo firmowego. Nie spiesz się, bo tworzysz coś, co będzie z Tobą przez lata. Oto one:

  • czym się zajmujesz, w jakiej branży działasz? 
  • co chcesz dać klientom? Nie chodzi tu o konkretne produkty, ale np. o chwilę przyjemności, rozwiązanie jakiegoś trudnego problemu, kontakt z bliskimi, uwydatnienie urody. Pomyśl w ten sposób ー producent betonu nie sprzedaje wcale betonu, tylko np. bezpieczeństwo i ciepło. Pomyśl o rzeczach ważnych i uniwersalnych, które są każdemu potrzebne,
  • pomyśl o spójności marki i logo. Przykładowo firma sprzątająca nie umieści w logo firmowym jabłka czy świeczki (chyba, że kryje się za tym jakaś interesująca historia, związana np. z założeniem tego przedsiębiorstwa), zwykle logo tworzy się tak, by kojarzyło się z daną branżą albo zawierało pierwsze litery nazwy,
  •  podpatrz, co stworzyła konkurencja z tej samej lub podobnej branży; wolno Ci się inspirować pomysłem, jednak Twój finalny projekt nie może przypominać tych już istniejących,
  • zastanów się, co Ci w duszy gra; oto kilka pomysłów:
  • lubisz minimalizm, charakteryzujący się prostotą, ograniczeniem środków wyrazu, brakiem ozdobników? 
  • wykorzystaj humor, ludzie od razu zaczną miło kojarzyć Twoją firmę; np. szczerząca się buźka sugeruje, że pod tym logiem obsługa jest przyjazna i… uśmiechnięta, z kolei postać robiąca coś zabawnego wywoła mimowolny uśmieszek na twarzach kupujących,
  • szokuj, jeśli masz odwagę; trupia czaszka w logo restauracji wymaga dłuższego namysłu, ale za to masz gwarancję, że każdy zapamięta to miejsce,

Logo firmy ー jak zrobić cd?

  • sportowe mistrzostwa mają swoje maskotki, może i Ty o tym pomyślisz? Stylizowany pluszak może ocieplić wizerunek firmy i znaleźć się w logo firmy, o pozwoli łatwiej ją rozpoznać wśród innych,
  • a może jesteś miłośnikiem staroci? Styl retro do kolejny ciekawy kierunek, w którym możesz pójść, jeśli chodzi o logo design. Buty robił już Twój dziadek? Nawiąż więc do tej tradycji, jeśli masz firmę obuwniczą,
  • chciałbyś wymyślić coś świeżego? Możesz postawić na symbol graficzny, jakiego jeszcze nie ma; ciekawie połącz litery imienia i nazwiska, wzoruj się na ciekawym kształcie kamienia, który służy Ci jako przycisk do papieru albo popuść wodze fantazji,
  • możesz umieścić też nieco detali w swoim logo firmy, żeby wyglądało jak rysowane ręcznie, to będzie sugerowało, że ktoś włożył wiele wysiłku w zaprojektowanie znaku, więc swoją firmę traktuje bardzo osobiście, a każdy klient również będzie potraktowany specjalnie,
  • gradienty to jeden z trendów, polegający na zastosowaniu płynnego przejścia z jednego koloru do drugiego lub stworzenie złudzenia trójwymiaru.

Kiedy już zapiszesz odpowiedzi, pomyśl, jaki obraz tworzy się w Twojej głowie, z czym Ci się graficznie może skojarzyć specyfika tego, czym się zajmujesz? 

 

O czym pamiętać projektując logo ー zasady

 

Istnieje kilka uniwersalnych zasad, których przestrzega większość projektantów logo. Design często jest:

  • prosty, ponieważ to ułatwi jego zapamiętanie; natomiast nadmiar wzorów i kolorów przyprawi patrzącego o ból głowy,
  • zgodny z duchem firmy; co chcesz przekazać klientowi? Radość, optymizm, profesjonalizm, terminowość? Zastanów się, co będzie dla Ciebie najważniejsze,
  • wszechstronny; czy Twoje logo będzie dobrze wyglądało na materiałach firmowych, takich jak papier, teczki, koszulki itp.,
  • czytelne; to odnosi się nie tylko do nadruków, ale i do mniejszych formatów, np. na długopisach, magnesach na lodówkę itp.
  • oryginalne i kojarzące się tylko z Twoją firmą; kopiowanie innych jest złym pomysłem, zwłaszcza że możesz zostać oskarżony o plagiat; pamiętaj, że koncepcja może być wzorowana na już istniejącym projekcie, ale wykonanie już nie, 
  • ponadczasowy, co oznacza, że nie powinieneś iść za modą, tylko stworzyć coś, co ci się podoba i czujesz, że będzie dobre w perspektywie długiego czasu.

Jeśli nie czujesz się na siłach, by samemu coś stworzyć, skorzystaj z usług specjalistów tutaj.

 

Pamiętaj też, że na pewnym etapie rozwoju warto pomyśleć o zastrzeżeniu swojego logo firmowego, aby nikt nie mógł go wykorzystać. 

 

Jeśli nie chcesz spędzić całych dni, zastanawiając się nad koncepcją logo dla Twojej firmy, wejdź tutaj i powierz to zadanie profesjonalistom!

Iwa E.

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.