Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Logo firmy – dlaczego jest tak ważne?

Logo firmy – dlaczego jest tak ważne?

Z pewnością znasz dokładnie złote łuki restauracji McDonald’s, nadgryzione jabłko Apple, cztery pierścienie Audi, oraz łyżwę firmy Nike. Wszystkie te firmy łączy niezaprzeczalny sukces w swojej dziedzinie, lecz również indywidualnie dopasowane logo, które jest znane na całym świecie. Czy każdej firmie jest potrzebny ten mały niepozorny znaczek? Jak wielką rolę odgrywa logo w sukcesie firmy?

Logo firmy. Wyróżnienie się wśród konkurencji

Wszystkie szanujące się firmy posiadają znak rozpoznawczy, który zapada w pamięć klienta. Rozpoczynając przygodę w świecie biznesu, powinniśmy wiedzieć, że błędem jest nieposiadanie logo, gdyż jest to najważniejsze narzędzie marketingu. Od naszego znaku graficznego może zależeć rozpoznawalność firmy, która łączy się z dalszymi sukcesami. Idealnym przykładem jest firma Apple, która z nadgryzionego jabłka stworzyła trend i nawet stała się częścią mody. W internecie możemy zauważyć próby wyśmiewania i kopiowania, poprzez tworzenie podobnych znaków graficznych (np. nadgryziona gruszka), lecz bez wątpienia te próby są jedynie kolejną darmową reklamą dla firmy Apple. Może i konkurencja nie śpi pod względem nowych technologii, jednakże pod względem pomysłowości, Samsung ze swoim logotypem nie dogoni niezwykle modnego nadgryzionego jabłka.

 

  • logo firmy – wygląd

 

Prostota to nasz sprzymierzeniec w powstaniu chwytliwego znaku graficznego. Nasze logo nie powinno być przesadzone, gdyż przejrzystość jest lepiej zapamiętywana przez klientów. Idealnym przykładem jest  Porsche. Każdy zna tę markę, ale czy potrafi dokładnie opisać wygląd ich logo? Z pewnością łatwiej byłoby ze znakiem firmowym Mercedesa, gdyż w jego tworzeniu postawiono na minimalizm.

 

  • Przekazywanie informacji

 

Logo jest świetnym miejscem na przekazywanie informacji i wyróżnienie się wśród konkurencji. Koło samochodowe, szminka, dach, czy pędzelek, z góry nakierowuje nas na dziedzinę danej firmy. Odpowiednie dopasowanie znaku graficznego do firmy jest kluczowe. W końcu nikt nie chciałby skorzystać z usług domu pogrzebowego ze znakiem różowego konika, lub zaprowadzić dziecka do przedszkola, na którym widnieje logo butelki wina. Płaszczyzna identyfikatora wizualnego naszej firmy daje nam pole do popisu. Jednak w przypadku braku umiejętności graficznych należy postawić na profesjonalizm grafików, aby nie doszło do tak nierealnych sytuacji. Z czasem należy również nie zapominać o modyfikacji i odświeżeniu logo, aby było ponadczasowe, jak nasze usługi i produkty.

 

Marta Błędowska

 

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.