Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Kto najczęściej robi zakupy w Internecie?

Kto najczęściej robi zakupy online w Internecie?

 

Polacy to naród w Europie, który robi zakupy online najczęściej. Liczba e-konsumentów zwiększa się z roku na rok. Na dzień dzisiejszy wynosi ona aż 73% wśród internautów. Kto znajduje się w tym gronie? Te osoby robią zakupy internetowe najczęściej. 

 

Kto najczęściej robi zakupy w Internecie?

 

Według badań przeprowadzonych przez firmę Mastercard, na 22 państwa europejskie to Polacy znajdują się na pierwszym miejscu wśród najczęściej robiących zakupy online. Zaskakujące, prawda? Aż 9% z nas robi to codziennie. To najwyższy wynik w Europie. Jeszcze ciekawszy jest fakt, że na 10 osób, 7 wybiera polskie sklepy internetowe, zamiast zagranicznych. Chętnie korzystamy również z płatności online, a wśród sposobów na dostarczenie przesyłki, najczęściej wybieramy paczkomaty. Oto kilka ciekawostek na początek. Odpowiedzmy teraz na kluczowe pytanie: kto robi zakupy w Internecie?

 

Raport e-commerce 2020 

 

Według raportu Gemius “Ecommerce w Polsce 2020”73% ankietowanych internautów robi zakupy online. To o 11% więcej niż w roku 2019. Niewątpliwie, wpływ na tak gwałtowny wzrost liczby kupujących online miała pandemia koronawirusa. Szukając sposobu na ograniczenie wyjść z domu, wiele osób przekonało się do zakupów przez internet. 

 

Zakupy online najczęściej robią mieszkańcy miast powyżej 200 tysięcy mieszkańców. Stanowią oni 30% wszystkich e-konsumentów. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy wsi. Ich liczba to aż 25%. Co ciekawe, zakupy online na wsiach są popularniejsze niż w miejscowościach, w których liczba mieszkańców wynosi od 20 do 49 tysięcy (23%) oraz w tych od 50 do 200 tysięcy (22%). Różnica jest niewielka, ale jednak obecna. 

 

Dlaczego robimy zakupy online?

 

To pytanie wydaje się dość oczywiste. Jednak, czy dla wszystkich? Zalet kupowania online jest prawie tyle samo, co wad. Jedne i drugie są jak najbardziej uzasadnione. Wszystko zależy bowiem od sklepu i tego, jak funkcjonuje. 

 

Jak odpowiadali internauci na pytanie o powód robienia zakupów online? Raport e-commerce 2020 dał nam jasne odpowiedzi!

  • Całodobowa dostępność 

Aż 82% badanych odpowiedziało, że główną zaletą zakupów online jest całodobowa dostępność sklepów. Jeśli więc obudzisz się o 3 w nocy, bo przyśni Ci się Twój wymarzony stół do jadalni, możesz w mgnieniu oka usiąść do komputera, zakupić go i spać spokojnie dalej. Co więcej, produkty możemy wybierać prawie w nieskończoność, oszczędzając jednocześnie czas na dojazd do sklepu. To właśnie kochamy!

  • Atrakcyjne ceny 

75% e-konsumentów, jako niewątpliwą zaletę wskazało korzystniejsze ceny w sklepach online niż w stacjonarnych. Również promocje organizowane są częściej w sieci niż w “rzeczywistości”. Okazje typu “kup dwa, a dwa otrzymaj za pół ceny” lub “poleć znajomemu, a otrzymasz 25% zniżki” to rzadkość w sklepach stacjonarnych, natomiast w internecie pojawiają się nieustannie. 

  • Aplikacje mobilne

Nie da się ukryć, że większość z nas podczas zakupów online korzysta ze smartfona. To urządzenie pozwala nam na wykonanie niemalże każdej czynności w każdym miejscu na świecie i to w ekstremalnie szybkim tempie. Zauważyłeś ostatnio wysyp aplikacji mobilnych, tworzonych przez sklepy? To odpowiedź na zażalenia e-konsumentów, dla których kupowanie przez stronę było niewygodne. Dzięki aplikacjom mamy wszystko w jednym miejscu, a nasze zakupy online są bezpieczne i komfortowe! 

 

Co kupujemy w Internecie?

 

A co kupujemy w Internecie? Odpowiedź “wszystko” byłaby tu całkiem na miejscu… Chcę jednak podzielić się z Tobą konkretami. 

 

Rodzaj nabywanych przedmiotów zależy nie tylko od płci, ale także od wieku. Mimo to jednak, na e-rynku królują takie produkty jak:

  • Odzież wraz z dodatkami i akcesoriami 

Niemalże każdy sklep w tym momencie dzieli się dokładnymi wymiarami każdego ubrania, dzięki czemu możemy dopasować je do siebie idealnie. Co więcej, zwrot produktu jest szybki i najczęściej bezpłatny. 

  • Kosmetyki

Kosmetyki kupowane online mają tę wielką zaletę, że zazwyczaj są zdecydowanie tańsze niż w sklepie stacjonarnym. Jako kobieta wiem, co mówię! Zwykły tusz do rzęs potrafi kosztować na stronie internetowej prawie o 30% mniej niż w drogerii. Nic dziwnego więc, że to właśnie kosmetyki, włączając w to perfumy (tutaj to dopiero jest różnica cenowa!) są na drugim miejscu. 

  1. Bilety na różnego rodzaju wydarzenia

To pozycja, której chyba nie trzeba tłumaczyć. Wystarczy, że powiem Ci, że ja, jako przedstawicielka, tak zwanego pokolenia Y, do tej pory nie wiedziałam, jak można kupić bilet, przykładowo na koncert, inaczej niż przez Internet! Zabawne, prawda? Oczywiście, jest to możliwe, ale zdecydowanie wygodniejsze są tu zakupy online. Dzięki temu bilet jest niemożliwy do zgubienia. Nie musimy go nawet posiadać w formie papierowej. 

 

Jeśli weźmiemy pod uwagę męską część internautów, to tu wśród najczęściej kupowanych przedmiotów znajdą się również części do samochodów, sprzęty RTV i AGD, ubezpieczenia i artykuły dla kolekcjonerów. 

 

Kto najczęściej robi zakupy online w internecie?

 

Wiemy już, że e-konsumenci dzielą się pod względem wieku i płci. Wiemy, gdzie mieszkają internetowi zakupoholicy i co najchętniej kupują. Ale kto konkretnie kupuje najczęściej? 

 

  1. Przedsiębiorcy 

 

Przedsiębiorcy zarówno ci początkujący, jak i ci zaawansowani kupują w internecie bardzo często. Wśród produktów znajdują się tu laptopy (80%), smartfony (69%), komputery stacjonarne (50%) i tablety (24%). Co ciekawe, oprócz sprzętów do pracy, często kupowane są także usługi. Te dotyczą najczęściej sklepów online. Kupowane są dedykowane strony internetowe, usługi copywriterskie, a także dedykowane sklepy online

 

Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, pamiętaj, że warto zasięgnąć pomocy u specjalistów w tej dziedzinie. To, w jaki sposób wystartuje Twój sklep internetowy, jest niezwykle ważne! Twoim celem jest przecież sukces. Twój sklep online powinien być mobile-friendly, SEO-friendly i user-friendly. Chcesz wiedzieć więcej? Znajdziesz tę pomoc TUTAJ

 

  1. Pokolenie Social Media

 

Aż 93% użytkowników smartfonów w wieku od 15 do 24 lat dokonuje zakupów online za pomocą tego urządzenia. Co ciekawe, oprócz promocji i kodów rabatowych oraz konkursów organizowanych przez sklepy internetowe w social mediach, najbardziej przyciąga ich ciekawy design strony internetowej sklepu. To on sprawia, że zostają w nim na dłużej. 

 

  1. Kobiety! 

 

To kobiety robią częściej zakupy online. Najczęściej są to przedstawicielki płci pięknej w wieku od 35 do 49 lat. Jednak stereotyp “kobiety zakupoholiczki” powoli odchodzi w niepamięć, gdyż różnica pomiędzy płciami w internecie stanowi jedynie 1%. Jedynym minusem jest tu fakt, że z raportu Gemius “Ecommerce w Polsce 2020”, ⅓ wśród badanych stwierdziła, że wydaje w internecie więcej pieniędzy, niż zrobiłaby to w “rzeczywistości”. Oczywiście jest to zrozumiałe. Zamiast całej wyprawy do sklepu, testowania i przymierzania, zakup online ogranicza się do kilku kliknięć. Na szczęście istnieje wiele aplikacji pozwalających nam sprzedać rzeczy, których nie używamy lub ubrania, których nie nosimy. Dzięki temu nie tylko dajemy przedmiotom nowe życie, ale także oszczędzamy pieniądze i zarabiamy! 

 

Jak wybieramy sklep online?

 

Zakupy z dostawą do domu to coś, co kochamy i coś, co sprawia maksimum radości w momencie przyjścia paczki. O ile ta paczka zostanie dostarczona na czas… I nie będzie uszkodzona, a zamówiony towar będzie zgodny z opisem. Tutaj najważniejszą rolę odgrywają opinie innych Klientów. To one wzbudzają zaufanie w e-konsumencie. Ale od czegoś trzeba zacząć. Niestety, nawet jedno faux pas, odpowiednio uwydatnione w sieci może kosztować nas bardzo wiele. 

 

Drogi właścicielu sklepu internetowego!  Oto co sprawi, że Klient dokona zakupu właśnie na Twojej stronie. 

 

  1. Lepsze oferta cenowa niż w sklepie stacjonarnym 
  2. Częste promocje, kody rabatowe
  3. Atrakcyjny design strony internetowej 
  4. Edycje limitowane produktów i ich unikatowość
  5. Czytelna polityka zwrotów 
  6. Łatwy dostęp do opinii innych Klientów wraz ze zdjęciami otrzymanych produktów 
  7. Porównywarki cenowe w stosunku do innych sklepów
  8. Jasny, łatwy w obsłudze i przejrzysty układ strony głównej
  9. Sprecyzowane kategorie produktów 
  10. Duży wybór metod płatności 

 

Już wiesz, kto kupuje najczęściej w Internecie. Należysz do tych osób? Myślisz, że kupowanie przez Internet ma więcej zalet, czy wad? Podziel się swoją opinią w komentarzach! 

 

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.