Prowadzenie bloga – korzyści


Blog. Jakie są korzyści?
Czy korzystne jest prowadzenie bloga? Blog często kojarzony jest z zamierzchłymi czasami internetu, gdy nie istniał Facebook, Twitter, czy Instagram i zapominamy o plusach korzystania z tego rodzaju platformy. Każdy, kto zastanawia się nad prowadzeniem bloga, powinien zapoznać się z realnymi korzyściami blogosfery, jakie dają nam nasze czasy.
- Biznes
- Reklama i budowanie społeczności.
- Wiedza.
- Rola eksperta.
-
Prowadzenia bloga. Biznes.
Blog to świetny pomysł na rozwinięcie już istniejącego biznesu, lecz niewątpliwie sam w sobie pamiętnik internetowy może okazać się pomysłem na wartościowy interes. Tego rodzaju platforma nie wymaga od nas zakładania działalności gospodarczej, oraz pozwala na prowadzenie bloga z dowolnego miejsca na świecie, co jest zapewne interesujące dla osób lubiących niezależność i wolność w sferze biznesu. Zarobki z prowadzenia bloga mogą być zależne od różnych czynników, takich jak;
- posty sponsorowane,
- zasięgi,
- sieci afiliacyjne,
- programy partnerskie,
- współpracę reklamowe.
-
Reklama i budowanie społeczności.
Darmowa reklama. Brzmi nieźle, lecz kto nam zrobi najlepszą reklamę, jak nie my sami? Tu z pomocą przychodzą nam social media i ich “klikalność”. Bycie blogerem nie ucina nam drogi do mediów społecznościowych, lecz daje możliwość zbudowania społeczności, poza skromną sekcją komentarzy na stronie. Zainteresowanie czytelnika w social mediach tworzy nam zdrową relację i reklamę bez wkładu finansowego.
-
Prowadzenie bloga. Wiedza.
Według Ignacego Balińskiego “…wiedza to potęgi klucz.”, lecz skąd czerpać wiedzę o blogosferze? Samo w sobie prowadzenie bloga jest najlepszym miejscem na pogłębianie wiedzy z zakresu jego tematyki, a często staje się również miejscem do nauki zupełnie nowych umiejętności. Przede wszystkim;
- podstawy SEO,
- tworzenie stron internetowych,
- poznanie Google Analytics,
- odczytywanie Click Maps.
To część z wachlarza umiejętności, jakie oferuje nam bycie blogerem. Ta niesamowita platforma otwiera nam drogę do zrozumienia podstaw ekonomii, marketingu, a nawet psychologii, bo najlepszą nauką na temat naszego czytelnika jest postawienie się na jego miejscu.
-
Rola eksperta.
Klienci wchodząc na Twojego bloga, mogą się znaleźć tam podczas poszukiwania pomocy, mając mnóstwo pytań i to Ty możesz okazać się osobą, która zna dokładne odpowiedzi! W przypadku ich znalezienia, interesanci z góry stawiają Cię na pozycji eksperta i wierzą w nieomylność zdobytych informacji. Wzbudzanie zaufania jest rzeczą niezbędną w dalszych losach tworzenia bloga, a każda pomyłka może doprowadzić do utraty czytelników. W przypadku pomocnego artykułu budujesz zaufanie u swoich klientów, którzy chętnie wrócą z kolejnymi pytaniami.
Marta Błędowska