Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

5 najważniejszych korzyści, jakie daje blog firmowy

Czy warto prowadzić bloga firmowego i jakie są korzyści bloga? To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli firm. Cześć z nich uważa, że strona internetowa jest w zupełności wystarczająca. Niestety nie realizuje ona takich działań marketingowych, jakie można osiągnąć poprzez bloga. Poniżej znajduje się 5 korzyści, jakie daje blog firmowy, przeczytaj i utwierdź się w przekonaniu, że jest on konieczny, jeśli chcesz zaistnieć w Internecie.

Korzyści bloga Nieustanny kontakt z odbiorcami

Kluczowe jest pozytywne postrzeganie Twojej firmy przez klientów. Jednak, żeby w ogóle w jakiś sposób zaczęto, postrzegać Twoją firmę musi być ona zauważona. Blog to miejsce, w którym poprzez regularne dodawanie wpisów możesz przypominać użytkownikom o istnieniu firmy. Ponadto w komentarzach pod artykułami można rozpocząć interakcję z czytelnikami. Tym sposobem będziesz mógł lepiej poznać grupę odbiorców i dostosować do nich działania marketingowe firmy.

Ekspert w oczach klientów, zaufanie i autentyczność – korzyści bloga

Traktuj bloga jako case study. Edukuj swoich odbiorów poprzez dodawanie poradników czy e-booków. Dziel się wiedzą z zakresu Twojej branży i udowodnij, że wiesz, co robisz. W jaki sposób wzbudzasz pozytywne emocje u odbiorców?

  • Jesteś prawdziwy, nic nie ukrywasz. Dodatkowo nie trzymasz cennej wiedzy dla siebie, chcesz się nią dzielić z odbiorcami.
  • Wzbudzasz zaufanie wśród czytelników. Jeśli ktoś będzie potrzebował produktu lub usługi, który oferujesz klientom, to przyjdzie do Ciebie. To naturalne, że zaufa firmie, która daje czytelnikom wartość niż tej, która nie edukuje i jest zamknięta na odbiorców.
  • Stajesz się ekspertem w swojej branży. Opinie o Tobie rośnie w oczach potencjalnych klientów. W artykułach opisujesz problemy i pomagasz je rozwiązywać, przez to jesteś postrzegany znawcą w swoich obowiązkach.

Wsparcie dla optymalizacji SEO

Regularne dodawanie postów wznieca ruch na stronie, który jest bardzo dobrze postrzegany przez roboty Google. Witryna jest wtedy odbierana za użytkową i wartą do odwiedzenia, dlatego automatycznie jej pozycja rośnie. Ponadto blog to świetne miejsce do zamieszczania fraz tzw. long tail. lub innych fraz kluczowych, które powodują, że artykuły są dobrze indeksowane przez Google.

Ruch na stronie jako korzyść bloga firmowego 

Dodawanie wartościowych artykułów, które rozwiązują problemy czytelników, chętnie się klikają. W efekcie ilość wejść na stronę rośnie. Regularne dodawanie wpisów powoduje, że blog przyciąga nowych użytkowników oraz zrzesza grono osób, które okresowo odwiedzają witrynę. Dodatkowo użytkownicy chętnie udostępniają interesujące posty na social mediach – Facebook, Instagram czy Twitter. Pozwala to na trafienie do nowych odbiorców, co ma to pozytywny wpływ na pozycjonowanie witryny.

Konwertowanie odwiedzającego w klienta  korzyści bloga

Jednym z celów prowadzenia bloga jest konwersja odwiedzającego w kupującego. Chcesz, aby treści, które dodajesz, pozyskiwały nowych klientów. Jest to łatwy sposób na zwiększenie sprzedaży. Przykładowo internauta będzie chciał kupić rower górski. Podczas wyszukiwania trafi na artykuł blogowy na temat: „Jaki rower górski wybrać?” Z pewnością zainteresuje go to i będzie to świetny bodziec, aby wybrał właśnie Twoją firmę. Rozwiązałeś jego problem, on odwdzięcza się zakupem skorzystaniem z Twoich usług. Tak właśnie działa content marketing realizowany za pomocą bloga.

 

Korzyści bloga firmowego są ogromne mimo, że prowadzenie go wymaga nieustannej pracy. Jednak ilość korzyści przemawiających za jego założeniem jest zdecydowanie większa. Poza tym nie zapominajmy, że za reklamy sponsorowane trzeba zapłacić ogromne sumy, a blog jest darmowy.

 

Natalia Kaleta

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.