agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Konfigurator produktu WordPress — jak działa?

W dzisiejszych czasach sklepy internetowe prowadzą nieustanną walkę o zainteresowanie klienta. W tym celu sprzedawcy wykorzystują szereg technik marketingowych, do których zaliczyć można m.in. konfigurator produktu. WordPress od lat z powodzeniem stosuje nowoczesne narzędzia pozwalające na wszechstronną personalizację usług. Przyjrzyjmy się, jak działa konfigurator produktów oraz jakie opcje dla klientów oferuje.

Konfigurator produktów w sklepie internetowym

Na początek kilka słów wstępu. Konfigurator produktów to jedno z najnowocześniejszych narzędzi dla sklepów internetowych umożliwiające klientom dostosowanie przedmiotów do swoich potrzeb. Sprzedawca wprowadza do systemu odpowiednie parametry, a kupujący wybiera interesujące go opcje. W ten sposób odbywa się cały proces personalizacji produktu.

Dobry konfigurator produktu:

  • przyspiesza wyszukiwanie produktu przez klienta,
  • ułatwia mu porównywanie produktów,
  • daje większą kontrolę nad tym, jak będzie wyglądał finalny produkt.

Z takiego rozwiązania korzysta coraz więcej firm z branży odzieżowej, biżuteryjnej czy meblarskiej. Przykładem tutaj niech będzie konfigurator produktów Blum pozwalający na zaprojektowanie szuflad z gotowych możliwości wyboru.

Konfigurator produktu WordPress — instalacja

Wszelkie zmiany dotyczące personalizacji przedmiotów obsługuje zautomatyzowany konfigurator produktu. WordPress oferuje dwie metody zastosowania go na swoich witrynach internetowych:

  • zainstalowanie przy pomocy wtyczki WooCommerce;
  • wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania oferującego taki system.

Obydwa sposoby instalacji cieszą się dużą popularnością wśród właścicieli stron www i dają porównywalne efekty wizualne oraz sprzedażowe.

Konfigurator produktu WordPress — działanie

Jak działa taki konfigurator produktu? WordPress, pomimo różnic w dostępnych funkcjach, zazwyczaj stosuje te same zasady funkcjonowania dla większości swoich konfiguratorów. Przyjrzyjmy się kolejnym etapom korzystania z tego typu narzędzi do personalizacji z perspektywy klienta.

Krok 1 — wybór produktu

Najpierw kupujący wybiera rzecz, którą chce dostosować. Najprostsze konfiguratory umożliwiają personalizację tylko jednego produktu: bluzki, szafy, długopisu. Przykładowo, wspomniany wcześniej konfigurator produktów Blum pomaga dobrać odpowiedni system zamykania do szuflad. Bardziej złożone obsługują większą ilość przedmiotów, ale są jednocześnie trudniejsze w użytkowaniu.

Krok 2 — wybór opcji

Tutaj klient dokonuje właściwej personalizacji, czyli wybiera dostępne opcje według własnych preferencji. Dostosować można różne parametry przedmiotu, w tym rozmiar, kolor, materiał. Ilość cech zależy od rodzaju produktu, który podlega dostosowaniu. Dla przykładu konfigurator produktów Blum pozwala na wybór m.in. wymiarów korpusu, okuć, systemu szuflad i techniki ich zamykania.

Krok 3 — podgląd

Po zaznaczeniu interesujących parametrów klient ma dostęp do podglądu, czyli do propozycji wyglądu spersonalizowanego przedmiotu. Konfigurator produktów wyświetla widok w postaci wizualizacji 3D albo obrazka z wybranymi wcześniej wariantami. W ten sposób kupujący wie, jak będzie wyglądać przedmiot, zanim dokona jego zakupu. Niektóre konfiguratory pokazują także przewidywaną cenę produktu.

Krok 4 — edytowanie projektu

W razie niezadowolenia z uzyskanych rezultatów klient ma nieograniczone możliwości wprowadzania zmian w swoich wyborach. Produkt można dostosowywać tak długo, aż osiągnie się pożądany efekt.

Krok 5 — zakup produktu

Kiedy klient wygeneruje w konfiguratorze przedmiot zgodny z jego oczekiwaniami, jednym kliknięciem może przenieść się do kasy i kupić zaprojektowany przez siebie produkt.

Konfigurator produktów — dla kogo?

W teorii konfiguratory sprawdzają się najlepiej w przypadku akcesoriów, gdzie najczęściej stosuje się personalizację przedmiotów. W praktyce jednak okazuje się, że właściwie nie ma takiego działu sprzedaży, w której konfigurator produktów nie byłby przydatny.

Warto rozważyć zainstalowanie konfiguratora produktu, jeśli prowadzisz sklep internetowy z branży:

  • odzieżowej — do personalizacji nadruków na koszulkach, bluzach, czapkach,
  • meblarskiej — do projektowania szaf, komód, stołów i innych mebli na wymiar,
  • motoryzacyjnej — do wizualizacji dostępnych modeli samochodów,
  • biżuteryjnej — do personalizowania naszyjników, bransoletek i wisiorków,
  • drukarskiej — do tworzenia własnych ulotek lub wizytówek z gotowych szablonów,
  • optycznej — do wykonania indywidualnych projektów oprawek okularów,
  • spożywczej — do zaprojektowania idealnego tortu, ciast i innych deserów,

To jedynie kilka przykładów wykorzystania tego nowoczesnego narzędzia do personalizacji, jakim jest konfigurator produktów. WordPress oferuje innowacyjne technologie, które ułatwiają zakupy, ale też pozwalają sprzedawcom na zaistnienie w sieci i wychodzenie naprzeciw potrzebom kupujących. Pamiętaj — zadowolony z zakupionego produktu klient chętniej wróci do Twojego sklepu!

Popularne artykuły

redakcja

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.