Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Język korzyści w copywritingu, czyli o tym jak go tworzyć i używać

Obecnie sprzedaż to coś więcej niż pójście do sklepu i zainicjowanie transakcji, również jest ważny język korzyści. Handlowcy skupiają dużą część uwagi na pozyskaniu klientów z różnych źródeł. Dlatego też tworzy się profesjonalne sklepy internetowe czy strony internetowe, na których umieszcza opisy produktów, opisy kategorii, artykuły blogowe czy treści SEO. To jednak nie wszystko. Aby zachęcić do sprzedaży, treść musi być odpowiednio skonstruowana – napisana językiem korzyści! W jaki sposób pisać, żeby sprzedać? Jak tekstem zachęcić klienta do zakupu? W poniższym artykule znajdziesz odpowiedź na pytania, które są najczęściej poruszane w copywritingu.

Język korzyści jak go używać?

Posługując się językiem korzyści, warto pamiętać o modelu cecha ? zaleta. Ważne jest, aby do każdej cechy danego produktu czy usługi dodać wynikającą z niej zaletę. Następnej do danej zalety przypisujemy korzyść. Tym sposobem powstaje skuteczny komunikat, który przedstawia wszystkie aspekty danego produkty, przybliżając tym samym klienta do zakupu. Jeśli chcemy, aby język korzyści był jeszcze bardziej skuteczny, warto zwrócić uwagę na kilka elementów:

  • Język musi być zrozumiały dla klienta.

Chodzi tutaj oczywiście o klątwę wiedzy. Atakowanie klienta terminami, których nie rozumie to, nie jest dobry pomysł. Należy dostosować styl języka do konkretnej grupy odbiorców.

  • Indywidualne potrzeby – co zrobić, żeby je poznać?

Niezwykle istotne jest odnoszenie się do konkretnych potrzeb klientów. Należy, zatem dokładnie zbadać to, czego od nas potrzebują i jakie korzyści z danego produktu czy usługi są dla nich ważne. Priorytety samotnej matki z dwójką dzieci z pewnością będą inne niż 68 letniego seniora.

  • O czym należy pamiętać – treści do klienta

Staraj się, aby komunikat był jasny i brzmiał jak najbardziej naturalnie

 

Myśl tak jak Twój klient z korzyścią

Zanim zaczniesz tworzyć teksty, zachęcające do zakupu stwórz obraz potencjalnego klienta. Zadaj sobie pytanie: kim jest, gdzie pracuje, co robi na co dzień, jakie są jego priorytety życiowe i najważniejsze: jaki ma problem oraz w jaki sposób Twój produkt czy usługa pomogą mu w rozwiązaniu kłopotów. Następnie spróbuj zastanowić się, w jaki sposób potencjalny klient może szukać pomocy w Internecie – jakie hasła wpisze w wyszukiwarkę Google i jakich słów kluczowych użyje. Wciel się w jego życiową rolę i postępując całkowicie intuicyjnie, zastanów się nad jego planem działania.

 

W copywritingu sprzedażowym kluczowe są także komentarze osób, które już zakupiły Twój produkt lub skorzystali z oferowanych przez Ciebie usług. Jak wykorzystać opinie użytkowników? To bardzo proste! Przeczytaj wszystkie recenzje, a następnie użyj ich do stworzenia dobrego tekstu sprzedażowego! W końcu pozytywne opinie użytkowników opierają się na korzyściach i zaletach Twoich produktów i usług. Wystarczą, więc kosmetyczne zmiany, aby stały się one świetnym tekstem sprzedażowym napisanym poprawnym językiem korzyści!

Mów prostym językiem, nie ulegaj klątwie wiedzy, język korzyści

Czym jest klątwa wiedzy? To nic innego jak usunięcie z życia momentu, w którym nie posiadaliśmy obecnej wiedzy i doświadczenia. Skutkuje to niezwykle trudnym przekazywaniem cennych informacji i umiejętności w sposób łatwy i zrozumiały dla uczących się.

Co klątwa wiedzy ma wspólnego z copywritingiem?

Zrozumienie jej działania jest niezwykle istotne. Pomaga w tłumaczeniu pewnych kwestii tak, aby trafić do innych i pokazać im co tak naprawdę sprzedajemy.

Przykład:

, Jesteśmy agencją, która realizuje kampanie ALT i BTL, a także wspieramy działania omni- i crosschannell.

 

Jeśli udało Ci się cokolwiek zrozumieć z powyższego zdania, mogę Ci tylko pogratulować. Jestem jednak pewna, że zdecydowana większość Twoich potencjalnych klientów, nie byłaby w stanie rozszyfrować znaczenia tych terminów.

 

To samo zdanie, ale pozbawione klątwy wiedzy.

Realizujemy kampanie w social mediach i nie tylko – ulotki w sklepach, reklamy w telewizji czy plakaty i bilbordy.

 

W obu zdaniach został zachowany sens. Jednak można mieć pewność, że drugie zdanie zrozumie każdy, a pierwsze tylko nieliczna grupa odbiorców. Dlatego tak niezwykle ważne jest zwracanie uwagi na sposób przekazywanych informacji.

Co jeśli grupa odbiorców nie zrozumie przekazywanych przez Ciebie informacji?

  • nie doceni w pełni wartości Twojej oferty,
  • będzie mniej skłonna do dokonania zakupu,
  • jej opinie na temat Twojej firmy będą gorsze.

Laddering, czyli jak znaleźć korzyści?

Wbrew pozorom nie każdy jest w stanie wymienić wszystkie korzyści swoich produktów czy usług. Niekiedy nawet osobom, które mają styczność z daną firmą przez kilka lat, sprawia to problem. Istnieje jednak technika – landdering, która pomoże Ci wydobyć korzyści z każdego produktu. Wykorzystuje się ją do uzyskania informacji od konsumenta na temat motywu zakupu produktu. Najlepszą opcją jest rozmowa z klientem i zdobycie informacji na temat cech i korzyści, jakie zyskał po skorzystaniu z Twojej oferty.

 

Jeśli obecnie nie możesz przeprowadzić rozmowy z klientem, musisz poradzić sobie sam. Zadaj sobie te trzy pytania i spróbuj udzielić na nie odpowiedzi:

  • Co to jest?
  • Co daje klientowi?
  • Co klientowi to daje, że mu to daje?

Wydaje się banalne, ale uwierz, pomoże Ci lepiej poznać grupę docelową. Dzięki temu bez problemu dopasujesz sposób komunikowania się z klientem i określania korzyści.

 

Tworząc teksty z użyciem języka korzyści, pamiętaj, że nikt nie lubi nachalnej reklamy. Nie ograniczaj się, zatem do samych korzyści. Przedstaw odbiorcy, że wiesz, o czym piszesz, i chcesz mu po prostu pomóc. Skup się na potencjalnym kliencie, a nie na swoim prawdziwym celu, czyli na sprzedaży.

 

Natalia Kaleta

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.