Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Sprzedaż na Facebooku krok po kroku

Sprzedaż na Facebooku krok po kroku Czy Facebook może pomóc twojej firmie w sprzedaży?

Facebook to obecnie największe medium społecznościowe na świecie jak również sprzedaż na Facebooku. Dziennie odwiedza go 1,79 mld osób, a miesięcznie nawet 2,7 mld. Platforma ta stanowi istną fortecę komunikacji i nie uszło to uwadze przedsiębiorców. Dzięki opcji biznesowej na Facebooku znajduje się ponad 9 mln aktywnych reklamodawców. Liczba ta szybko rośnie. Każdego dnia miliony firm kontaktują się z użytkownikami Facebooka, co pozwala im na prężny rozwój i czynne pozyskiwanie nowych Klientów. Facebook firmowy to doskonała opcja dla wszystkich z ponadprzeciętnymi ambicjami sprzedażowymi. 

 

Jak założyć konto firmowe na Facebooku? 

 

Trudno dziś znaleźć firmę, która nie posiadałaby konta na Facebooku. To ono sprawia, że czujemy się bliżej przedsiębiorcy, jako człowieka. Wiemy, że jego produkty lub usługi zostały stworzone z myślą o nas, jako o ludziach, a nie tylko o Klientach pozwalających na bezkompromisowy zysk. Facebook zbliża ludzi. Dzięki temu jest potężnym narzędziem sprzedażowym. Należy jednak wiedzieć, jak się nim posłużyć. 

 

Jak założyć konto firmowe na Facebooku? To bardzo proste. Jak prowadzić sprzedaż na Facebooku

 

  • Musisz posiadać konto prywatne. Możesz jednak być spokojny o wszelkie treści osobiste. Posty na koncie firmowym publikowane będą jako marka, a nie osoba prywatna. Jesteś bezpieczny! 
  1. Utwórz stronę w zakładce kreatora konta na portalu Facebook 
  2. Wybierz branżę
  3. Uzupełnij nazwę firmy 
  4. Zaakceptuj regulamin 
  5. Wypełnij formularz. Postępuj zgodnie z instrukcją Facebooka, aż dojdziesz do końca rejestracji. 
  6. Bądź z siebie dumny! Właśnie posiadasz stronę firmową Facebooka

 

Teraz możesz poświęcić czas na uatrakcyjnienie strony firmowej. Dodaj grafikę, zaproś znajomych i zapoznaj się z metodami promowania. Warto również mieć w zanadrzu kilka przygotowanych postów, aby zapoznać odbiorców ze swoją działalnością. 

 

Pamiętaj, że założenie i prowadzenie konta firmowego na Facebooku jest bezpłatne!  Co więcej, w momencie założenia konta firmowego nie musisz mieć działalności – może ono dotyczyć samego wydarzenia lub zainteresowań. 

 

Dzięki posiadaniu konta firmowego na Facebooku możemy nawiązać kontakt z Klientami, zacieśnić relacje z nimi i zbliżyć się do grupy docelowych odbiorców naszych produktów. Istnieją bowiem grupy, na których możemy dzielić się z innymi użytkownikami tym, co mamy do zaoferowania. Znaleźć możemy je w wyszukiwarce, w lewym górnym rogu strony głównej Facebooka, wpisując określoną frazę. Na przykład, jeśli interesują nas grupy związane z kosmetykami, wpisujemy frazę “kosmetyki”, którą możemy sprecyzować, dodając, przykładowo słowo “naturalne”. Pojawią się dziesiątki propozycji zarówno stron firmowych, jak i grup, do których możemy dołączyć w celu promocji naszych produktów

 

Konto handlowe i sprzedaż na Facebooku – menedżer sprzedaży 

 

Nie wiem, czy wiesz, ale stronę firmową na Facebooku można przekształcić w sklep z funkcją odsyłania do kasy. W tym celu należy utworzyć konto handlowe. Dzięki temu będziesz mógł nie tylko promować swoje produkty, ale także ułatwić ich sprzedaż. Na stronie głównej będziesz publikować posty z nowościami, posiadając w tym samym czasie sklep w drugiej zakładce. Wszystko w jednym miejscu. Jak utworzyć konto handlowe na Facebooku? 

 

  1. Przejdź do Menedżera sprzedaży 
  2. Rozpocznij, aby móc kliknąć Utwórz sklep 
  3. Sfinalizuj zakup na Facebooku lub Instagramie 
  4. Ponownie kliknij Rozpocznij 
  5. Po podążaniu za instrukcją kliknij Dalej
  6. Utwórz konto handlowe w Menedżerze sprzedaży.

 

Następnie podążaj za instrukcją, którą podpowie Ci Facebook. Skonfiguruj informacje o firmie, dodaj katalog, przeanalizuj ustawienia i skonfiguruj wypłatę. Pamiętaj! Informacji nie można później zmienić, więc bądź uważny podczas swoich wyborów. 

 

Po wykonaniu wszystkich etapów zakładania konta handlowego możesz korzystać z narzędzi w Menedżerze sprzedaży, aby zarządzać sprzedażą

 

Jak zwiększyć sprzedaż na Facebooku?

 

No dobrze, mam już stronę firmową z kontem handlowym na Facebooku, ale co teraz? Nie należy przecież siedzieć z założonymi rękami i czekać na sukces. Rozważ możliwości promocji, dzięki czemu zwiększysz sprzedaż swoich produktów. 

 

Facebook Ads (social network advertising). Manager reklam 

 

W samej Polsce,z Facebooka korzysta 20 milionów osób. Facebook Ads to system reklamowy, który pozwala skutecznie dotrzeć do nawet dziesiątek tysięcy odbiorców. Reklamy te może zobaczyć do każdy użytkownik Facebooka na całym świecie. Niewątpliwie, jest to duża szansa na wypromowanie swojej firmy. 

 

Do rozpoczęcia kampanii reklamowej na Facebooku służy Manager reklam. To on profiluje odbiorców, zarządza budżetem i tworzy kreacje reklamowe. Co więcej, reklamy tworzone za pomocą tego narzędzia będą wyświetlały się nie tylko na Facebooku, ale również na Instagramie i komunikatorze Messenger.

Jak działa Facebook Ads?  

 

System Facebook Ads działa na zasadzie aukcji reklamowych. Ten algorytm reklamowy pozwala na zaprezentowanie odbiorcom tych reklam, które będą zgodne z ich zainteresowaniami i potrzebami. Co więcej, system bada prawdopodobieństwo wejścia odbiorcy w interakcję z reklamą, przez co osiągnięcie celu nadawcy reklamy. Na tej podstawie ocenia i planuje dalsze działania związane z kampanią. 

 

Warto zapoznać się z tą opcją, jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż i działać globalnie, nie lokalnie. Koszty takiej promocji wcale nie muszą być duże. Ważne, aby były odpowiednio przemyślane. Najważniejsze jest odpowiednie targetowanie i wiedza o optymalizowaniu kampanii. 

 

Relacja z Klientem  przy sprzedaży na Facebooku

 

Budowanie relacji z Klientem to czynność z jednej strony oczywista, ale z drugiej nie każdy wie jak się za nią zabrać. Pozyskiwanie nowych Klientów w prowadzeniu firmy jest uważane za najważniejsze. Równie ważne jest jednak utrzymywanie stałych Klientów, którzy nie zawiedli się na naszych usługach i nadal chcieliby utrzymać tę opinię. To oni bowiem nie tylko wracają do nas w razie kolejnej potrzeby, ale także przyprowadzają kolejnych zainteresowanych. Przeciętny użytkownik Facebooka posiada 130 znajomych na profilu. To stwarza całkiem dużą szansę na dotarcie do ogromnej ilości osób. Szczególnie że posty lajkowane przez użytkowników wyświetlają się ich znajomym na stronie głównej. 

Jak utrzymać relację z Klientem za pomocą Facebooka? Jak prowadzić sprzedaż na Facebooku? Oto kilka przydatnych rad. 

 

    1. Regularnie wstawiaj posty. To spowoduje, że strona główna Facebooka zawsze będzie przypominała Klientowi o Tobie, niezależnie od tego, kiedy ją otworzy. Niewątpliwą zaletą tej platformy jest możliwość obsługiwania jej na każdym urządzeniu, od komputera po telefon. Bądź przy swoim odbiorcy i zaskakuj go codziennie!
    2. Zadbaj o ciekawą grafikę. Nic tak nie przyciąga ludzi, jak ładne fotografie. Zadbaj o to, aby Twój produkt był pokazany w jak najbardziej okazały sposób. Częste wstawianie grafik, infografik i filmów związanych z branżą przyciągnie uwagę Klienta. 
    3. Pamiętaj o interakcji z Klientem. Wstawiasz post z ofertą nowego produktu? Zapytaj Klienta, co o nim sądzi. Poproś o wypowiedzenie się w sekcji komentarzy. Raz na jakiś czas wstaw post z pytaniem o pomysły na kolejne produkty. Dowiedz się, czego potrzebuje Twój Klient, pokazując mu tym samym, jak jest dla Ciebie ważny. Konkursy i quizy również są ciekawym rozwiązaniem, skłaniającym Klienta do interakcji. 
  • Taguj swoje posty. Za pomocą odpowiednich hasztagów, umieszczonych na początku postu, Twój Klient będzie mógł odnaleźć interesujący go post, wpisując odpowiednią frazę w wyszukiwarkę. Przykładowo, jeśli Twój produkt to świeca sojowa o zapachu goździków, dodaj do podstawowego tagu“#goździki”. Dzięki temu ułatwisz mu poruszanie się po stronie, a także pokażesz, że obchodzi Cię jego czas i samopoczucie. 
  • Zadbaj o produkt ekskluzywny. Zorganizowanie promocji tylko dla fanów Twojej strony sprawi, że poczują się oni wyjątkowi. Ludzie z natury lubią należeć do społeczności, w której czują się specjalnie traktowani. Pozwól im na to! 

 

Pamiętaj, że ilość możliwości oferowanych nam przez media społecznościowe wciąż rośnie. Jak prowadzić sprzedaż na Facebooku? Facebook skupia wokół siebie użytkowników w różnych przedziałach wiekowych i o różnych zainteresowaniach. Warto mieć to na uwadzę i wciąż poszerzać swoje horyzonty. Dobrą opcją jest zatrudnienie osoby, która skutecznie zajęłaby się social mediami. To one stanowią bowiem klucz do sukcesu w XXI wieku. A nie da się ukryć, że aby robić to skutecznie, należy mieć odpowiednią wiedzę i przede wszystkim poświęcić na to sporo czasu. Jeśli chcesz, aby Twoje media społecznościowe były prowadzone na najwyższym poziomie, zajrzyj tutaj

 

Karolina Galus

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.