Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
TikTok – jak promować usługi?

TikTok – jak promować usługi? Jak zarabiać na TikToku

 

TikTok to chiński portal społecznościowy. Nieustannie się on rozwija i przez to daje wielkie możliwości promowania siebie i swoich produktów oraz usług. Jego dynamika wzrostu daje ogromny potencjał i warto się nim zainteresować. Są na nim gwiazdy, których filmiki generują miliony polubień, ale jest także to doskonałe narzędzie do tego, aby nieznana osoba mogła się tam zareklamować.

TikTok a Musical.ly, czyli początki

 

Warto mieć na uwadze, że ta platforma powstała w 2016, a już w kolejnym roku wchłonęła inną aplikację i przejęła część jej charakterystycznych cech. W Musical.ly użytkownicy mieli możliwość nagrywania króciutkich filmów „lip sync” (polegających na tym, że nagrywający porusza ustami zgodnie z tekstem danej piosenki, która leci w tle). TikTok zachował tę funkcję i nadal bardzo wiele osób z niej korzysta.

 

TikTok a promowanie usług – jak działać na TikToku?

 

TikTok to jedna z najpopularniejszych platform na całym świecie. Należy pamiętać, że nie jest to jednolita aplikacja. Znajdują tam miejsce osoby o różnych zapatrywaniach, zainteresowaniach. Warto więc najpierw przemyśleć strategię, bowiem do użytkowników tego social medium można dotrzeć na kilka sposobów. Nie jest to platforma tylko dla młodzieży, są na niej obecni np. przedsiębiorcy, sportowcy, a także politycy, którzy świetnie sobie tam radzą.

Użytkownicy przesyłają kilkusekundowe filmiki, do których dodają muzykę. Śpiewają na nich lub tylko poruszają ustami, wykonują układy choreograficzne, dodają napisy, żarty, podpinają się pod aktualne trendy na TikToku. Jak to działa? Po przesłaniu danego filmu TikTok pokazuje go niewielkiej liczbie użytkowników między innymi popularnymi filmami. Algorytm następnie mierzy, jaka część Twojego nagrania została faktycznie obejrzana, a także ile komentarzy, polubień, a także udostępnień i pobrań otrzymała. Pomysłowe osoby „zbierają” swoich followersów, czyli użytkowników, którzy je śledzą i w ten sposób tworzą swoją społeczność.

 

Czy TikTok płaci za wyświetlenia? Tak, ale trzeba mieć co najmniej kilkanaście tysięcy followersów i miliony wyświetleń. Ta aplikacja ma program partnerski TikTok Creator Fund.

 

Można więc promować swoje usługi poprzez kilkusekundowe filmiki. Jednak należy pamiętać, że powinny one być oparte na trendach, które obecnie obowiązują, żeby dotrzeć do młodzieży i nie były odbierane jako „boomerskie”, czyli niemłodzieżowe. Powinno być to zrobione na luzie. Jak sprawdzić, jakie trendy właśnie obowiązują? Nie ma innego wyjścia, trzeba oglądać to, co inni nagrywają. Inaczej mówiąc, należy być na bieżąco i „podpinać się” pod to, co jest aktualnie modne.

 

Po zdobyciu publiczności warto zacząć nagrywać live’y, czyli programy na żywo. Dobrze wiedzieć, że oprócz promowania swoich usług jest wiele możliwości zarabiania na TikToku, np. można pozwolić widzom, aby wysyłali nadającemu prezenty podczas live’a. Obserwujący mogą je kupić na tej platformie i wysyłać nadającemu punkty, czyli po prostu pieniądze.

Co to jest TikTok Counter i TikTok wyszukiwarka?

 

TikTok Counter to specjalne narzędzie do liczenia na bieżąco osób oglądających w czasie rzeczywistym. Pozwala ono osobie prowadzącej danego TikToka zobaczyć, jak zwiększają się i zmniejszają liczby obserwujących. Dzięki temu wie ona, który film generuje dużą publiczność, a który nie. W ten sposób można szybko zweryfikować swoje podejście do tego social medium i dostosować się do jego wymagań.

 

Natomiast TikTok wyszukiwarka działa tak, jak i inne wyszukiwarki. Można wpisać w nią interesującą kogoś nazwę konta, hashtagu, podkładu muzycznego, czy nazwy filmiku i…. oglądać, lajkować i komentować.

Jak działa TikTok? Przykłady

 

Przykład 1: TikToker jest copywriterem i chce zaoferować swoje usługi na TikToku. Chce się podpiąć pod trendy, by się wypromować. Powiedzmy, że właśnie popularne są określone lody, które wszyscy kupują i robią na ich temat nagrania. Ta osoba można się wypowiedzieć na takim filmiku, że nie lubi lodów, ale potrafi opisać kilkaset smaków tak, że każdy chce je kupować.

 

Przykład 2: Obecnym trendem jest dana piosenka i tekst np. „Ja biegnący po…”, do którego każdy dodaje coś od siebie. W ten sposób w krótkim czasie powstaje wiele bardzo podobnych do siebie nagrań. Tiktoker jest fotografem koncertowym. Nagrywa to, co wszyscy, ale od siebie dodaje swoje prace w tle, jakoś nawiązując do zawodu i pisząc „Ja biegnący po odlotowe foty koncertowe” itp. 

 

Pomysły zależą tylko od fantazji tworzącego. Użytkownicy z pewnością docenią pomysłowość i nagrodzą ją polubieniami.

 

Jak promować usługi na Tik Toku – influencer

 

Oprócz promowania swoich usług innym sposobem na to, by zacząć zarabiać na TikToku, jest zostanie influencerem. To przekłada się na wiele wyświetleń, a popularność danego użytkownika wzrasta. Dzięki temu TikTok wypłaca pieniądze takiej osobie. Ponadto można zbudować rozpoznawalność i nazwisko. Co za tym idzie – firmy będące właścicielami marek często zgłaszają się do takich osób z propozycją nawiązania współpracy. Warto także połączyć konto instagramowe z TikTokiem, to zwiększa zasięgi i może przyciągnąć nowych fanów. Influencerzy nagrywają spotkania na żywo, które także mogą przynieść zyski.

Jak promować usługi na Tik Toku – firma

 

Jeśli dana osoba ma firmę, może po prostu umieszczać na TikToku reklamy swoich usług. W ten sposób łatwo zwiększyć ilość osób, które dowiedzą się o czyjejś działalności. Albo po prostu nagrywać filmiki, które dyskretnie przemycają dane treści. Młodzi ludzie nie lubią nachalności i warto o tym pamiętać. TikTok Ads to platforma działająca podobnie do Facebook Ads. Można ją wykorzystać do promowania tego, co dana osoba czy firma oferuje. Niezależnie od sposobu działania najlepiej zawczasu opracować strategię marketingową. Inaczej ruchy będą chaotyczne, nagrania nieregularne, a przez to nie przyniosą spodziewanych rezultatów.

 

Trzeba dodać, że dużo do „powiedzenia” ma tutaj algorytm TikToka. Trudno do końca powiedzieć, jak działa, ale wybiera on niektóre filmy i zaczyna je promować w sekcji Dla Ciebie. Dzięki temu oglądalność takich nagrań lawinowo wzrasta. 

 

Nie wszyscy chcą zostać influencerami. W takim przypadku można po prostu zatrudnić którąś z osób popularnych na TikToku. Jednakże warto mieć tam swój profil. Najlepiej przeznaczyć jedną osobę pracującą w firmie do kontaktów z social mediami, ponieważ wbrew pozorom prowadzenie ich wymaga sporo czasu i wysiłku. Każde takie narzędzie ma swoją specyfikę.

 

Jeśli chcesz wyjść poza schemat, ale nie wiesz, jak to zrobić, zajrzyj tutaj

 

Warto pamiętać, że choć Tik Tok ma opinię narzędzia dla nastolatków, jest tam bardzo wiele osób w różnym wieku. Dlatego należy iść z duchem czasu i zainteresować się tą aplikacją. Liczba jej użytkowników wciąż się zwiększa.

Iwa E.

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.