Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

e-commerce jak zacząć

E-commerce jak zacząć?

Na czym polega e-commerce? Co to jest? e-commerce jak zacząć?

 

Sklep e-commerce jak zacząć? E-commerce to działalność prowadzona głównie w internecie. Polega na sprzedaży produktów i usług, ale nie tylko. Do biznesu e-commerce zalicza się także całą e-gospodarkę, a więc także wszelkie transakcje biznesowe, zawierane przy jej pomocy. W ostatnich latach, a zwłaszcza w czasach pod znakiem koronawirusa bardzo zyskała na popularności. Rynek e-towarów i e-usług wciąż rośnie i wszystkie znaki wskazują na to, że tak będzie również w przyszłości. 

 

Klienci coraz częściej wybierają zakupy i naukę w internecie, zamiast tracić czas na dojazdy. Dlatego wymagają lepszych i sprawniej przeprowadzonych usług, prostszych stron sprzedażowych, szybkich dostaw i bezpieczeństwa zakupów w sieci. Na te potrzeby powinna odpowiadać dobra usługa e-commerce. Zarobki na tej działalności mogą Cię wtedy pozytywnie zaskoczyć.

 

Początki e-commerce. e-commerce jak zacząć? E-commerce krok po kroku

Aby skutecznie prowadzić usługi e-commerce w praktyce, należy oczywiście najpierw przeprowadzić wszystkie oficjalne czynności, takie jak zarejestrowanie działalności, wybór formy opodatkowania, złożenie VAT-R. Kolejnym krokiem będzie wybór grupy docelowej, czyli kręgu klientów, którym chcesz sprzedawać produkty.

 

Przy samodzielnym tworzeniu usług e-commerce, należy przeznaczyć na to kilka tygodni lub o wiele dłużej, gdyż jest to proces wymagający nieco czasu i uwagi. Co jest potrzebne do założenia e-commerce?

  1. Nazwa e-sklepu, najlepiej krótka, łatwa do zapamiętania, wpadająca w ucho, oryginalna. Należy zadbać także o domenę i hosting.
  2. Utworzenie regulaminu e-sklepu i polityki prywatności.
  3. Wybór szablonu. Od tego zależy wygląd strony i jej przyjazność oraz łatwość obsługi. Warto go dostosować do wymagań przyszłych klientów.
  4. Stworzenie menu oraz drzewa kategorii i podkategorii.
  5. Napisanie i dodanie wartościowych tekstów. Tekst powitalny, teksty na podstronach, przestawienie asortymentu, opisy – to wszystko trzeba przemyśleć i stworzyć.
  6. Dodawanie produktów, wraz z opisami, specyfikacją, nazwą, ceną, przyciskiem koszyka. Ta część może zająć bardzo dużo czasu, jeśli sklep ma posiadać spory asortyment.
  7. Konfiguracja systemu zarządzania magazynem.
  8. Ustawienie płatności internetowych, np. BLIK i inne.
  9. Założenie skrzynki pocztowej. Napisanie i ustawienie wiadomości do klientów, zarówno typu „no reply”, jak i takich, na które będą oni odpowiadać.
  10. Wielki dzień uruchomienia sklepu e-commerce! Nie można jednak spocząć na laurach. Z pewnością będą potrzebne poprawki, usprawnienia, sprawdzenia podstron, wyglądu i funkcjonalności. Najlepiej samemu wykonać pierwsze, testowe zamówienie i zobaczyć, jak to wygląda od strony klienta.
  11. Sklep działa, ale czy użytkownicy o tym wiedzą? Konieczne są działania promocyjne, reklama, założenie profili na Facebooku, Instagramie, TikToku itp.
  12. Opracowanie zintegrowanej i przemyślanej kampanii promocyjnej może być potrzebne, aby dotrzeć do tych osób, które szukają właśnie tego, co Ty oferujesz, ale nie wiedzą o twoim istnieniu.

Rodzaje e-commerce

Biznes e-commerce nie jest jednolity, dlatego można tu wyróżnić kilka rodzajów.

 

  1. B2C to skrót od business-to-consumer. Polega na transakcjach pomiędzy firmą sprzedającą produkty/usługi a konsumentami. Jest to być może najpopularniejszy obecnie sposób uprawiania e-commerce. Drugą stroną jest tutaj klient finalny. Sprzedaż odbywa się najczęściej przez stronę internetową e-sklepu.
  2. B2B, czyli business-to-business – jak sama nazwa wskazuje, są to transakcje biznesowe pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami. W tym modelu ważne jest tworzenie relacji z kontrahentami. Transakcje są przeprowadzane zazwyczaj przez specjalny system B2B, ale także w systemie za pośrednictwem handlowców.
  3. C2C, inaczej znany jako handel consumer-to-consumer – handel pomiędzy prywatnymi osobami. W tym typie sprzedaży jedna z nich będzie sprzedawcą, a druga klientem. Na stronach takich, jak OLX można się spotkać właśnie z C2C.

Trzy drogi do e-commerce

Są trzy drogi zakładania e-commerce w 2021 roku. Pierwsza zakłada samodzielne „dopieszczenie” wszystkich szczegółów, co może trwać bardzo długo. Należy pamiętać, że w tym czasie rosną wydatki, a dochodów jeszcze nie ma. Dostępne są szkolenia z e-commerce, które pomagają opanować ten proces. Druga droga stawia na szybkie otwarcie sklepu, na później pozostawiając poprawianie niedoskonałości. Minusem będzie niezbyt profesjonalnie wyglądająca strona sprzedażowa, która może wygenerować niższy ruch. 

 

Jest też trzecia droga, czyli zakup gotowego produktu, dopasowanego do Twoich potrzeb. Profesjonaliści poprowadzą Cię przez wszystkie etapy zakładania e-sklepu, tak by był zoptymalizowany i dopasowany do Twoich potrzeb. Zaoszczędzi Ci to wiele pracy i czasu, dzięki temu będziesz mógł szybko zacząć zarabiać. 

 

Jeśli nie masz głowy do ślęczenia nad szczegółami Twojego przyszłego e-sklepu, wejdź tutaj i zacznij w końcu dobrze zarabiać na swojej działalności!

 

Iwa E.

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708