Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Kolor strony internetowej - jak wybrać?

Jak wybrać kolor strony www?

Jak wybrać kolory strony www? Od setek tysięcy lat kolory odgrywają bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka. Już w momencie narodzin zwracamy uwagę na barwy, które nas otaczają. Główny wpływ ma na to nasz wewnętrzny instynkt, który w zależności od widzianego koloru reaguje w określony sposób. W dzisiejszych czasach używamy tych samych zmysłów odbierania kolorów, co nasi przodkowie, zmieniły się jednak obserwowane przedmioty. Zastąpiliśmy polowania na dzikie zwierzęta na strony internetowe, reklamy, ubrania, czy na rzeczy codziennego użytku. Aktualnie przekaz informacji w dużym stopniu opiera się na identyfikacji wizualnej, w której kolor pełni podstawową funkcję. Korzystają z niego głównie media, wydawcy książek, czy osoby zajmujące się reklamą. Bazują oni na mechanizmach naszego mózgu, aby wybrane barwy przyciągały do siebie klienta. W artykule postaram się przybliżyć, jakie kolory najlepiej wybrać na stronę internetową. 

 

Jaki wpływ ma kolor strony na odbiorcę?

 

Według ogólnodostępnych statystyk znaczna część nas podejmuje decyzję o zakupie produktu w niespełna 90 sekund, zaś ponad 80% klientów zwraca uwagę na kolor przedmiotu. Projektanci i osoby zajmujące się marketingiem nie bagatelizują wpływu kolorów na odbiorcę i skrupulatnie to wykorzystują. Dlatego odpowiednie dobranie barw do grupy docelowej lub branży interesantów pozwala w odpowiedni sposób na dotarcie do odbiorcy. Każdy konsument uwielbia barwy, dlatego papierowe lub telewizyjne reklamy opatrzone w specjalnie dobraną gamą barw o ponad 30% angażują odbiorcę. Jest to spowodowane emocjonalnym podejściem klienta do postrzegania kolorów. Każde nietypowe połączenie kolorystyczne to nowum dla naszego mózgu, a co za tym idzie dokładniejsze postrzeganie ich.

 

Według przeprowadzonych badań aż 42% użytkowników internetu ocenia strony www po estetyce, a ponad połowa konsumentów twierdzi, że nie wraca do witryn ze względu na ich niedociągnięcia wizualne. Wyniki przytoczonych badań dobitnie pokazują, że dobrze dobrana kolorystyka strony internetowej ma duże znaczenie dla zysku i przyciągnięciu klienta

 

Odbiór kolorów różni się w zależności od płci, dlatego reklamowane produkty dla kobiet różnią się barwami, niż te które kierowane są w kierunku mężczyzn. Co ciekawe kolorystyczne preferencje obu płci są bardzo zbliżone, jednak można dostrzec kilka różnic. Zdecydowanie najbardziej lubianym kolorem jest niebieski. Drugim najpopularniejszym kolorem wśród kobiet jest fioletowy, zaś u mężczyzn zielony. Na trzecim miejscu  wśród pań znalazł kolor czerwony, natomiast panowie najczęściej wybierają czerń. 

 

Znaczenie barw w marketingu

 

Które kolory powodują, że klient zdobywa zaufanie? W jaki sposób dobrać barwy aby przyciągnąć konsumenta i uzyskać oczekiwane efekty? Co znaczą kolory wykorzystywane w stronach internetowych?

  • Czerwony

 

Najczęściej wykorzystuje się właśnie ten kolor. Podstawowym znaczeniem czerwieni jest ostrzeżenie. Jednak z racji, tego że na stronach www zagrożeń jest niewiele, użytkownicy stosują tę barwę aby przyciągnąć klienta. Kolor czerwony najczęściej wykorzystywany jest w branży rozrywkowej i przy produkcji żywności. 

  • kolor strony Pomarańczowy 

 

Jest to kolor, który pobudza do działania. Najczęściej kojarzony jest z przyjemnością i optymizmem, nie rzadko jednak skłania do refleksji i kreatywności. Barwa ta najczęściej wykorzystywana jest na portalach aukcyjnych. 

  •  Żółty

 

Zaraz po kolorze czerwonym naszą uwagę najczęściej przyciąga kolor żółty. Jest to barwa ostrzegawcza, a więc informacje przedstawione w tej barwie są łatwiej zapamiętywane przez nas mózg. Jest to kolor kojarzony ze słońcem, czyli z wakacjami i odpoczynkiem. Najczęściej wykorzystywany jest w branży podróżniczej. 

  • kolor strony Zielony

 

Zielona barwa najczęściej uspokaja nas, odgania negatywne myśli i kojarzona jest ze zdrowiem. Traktowana jest bardzo przyjaźnie, gdyż jest najczęściej spotykanym kolorem na co dzień. W głównej mierze wykorzystywana jest w farmaceutyce oraz firmach, które chcą wzbudzić w kliencie pozytywne emocje. 

  • Czarny

 

Kolor czarny najczęściej kojarzony jest z klasą, elegancją i szykownością. Czerń świadczy o ekskluzywności, szczególnie w połączeniu z kolorem białym. Barwa ta podkreśla powagę i profesjonalne podejście do klienta. Najczęściej wykorzystują ją luksusowe marki.  

  • kolor strony Fioletowy

 

Niegdyś fiolet uznawany był za barwę podkreślającą klasę, status i luksus. Nie bez kozery nazywany był kolorem królewskim. Dziś barwa ta kojarzona jest ze spokojem, ale również i kreatywnością. Koloru tego w swoim logo używają takie marki, jak: Play, czy Milka. 

  • kolor strony Niebieski

 

Jak wcześniej wspomniano jest to ulubiona barwa większości z nas, dlatego najczęściej pojawia się na logach firm lub stronach www. Jest to kolor kojarzony z zaufaniem, ale również z czymś niezawodnym. Niebieski skłania nas mózg do pracy na pełnych obrotach. Kolor ten najczęściej wykorzystywany jest w branży technologicznej. 

  • kolor strony Biały 

 

Kolor kojarzony z naturalnością i czystością. Biel jest neutralna, dlatego producenci najczęściej wykorzystują ją, jako tło kompozycji na stronie www. Kolor biały sugeruje również, że przedstawiony produkt należy do klasy premium. 

 

Jak wybrać kolory strony na stronę www?

 

W oparciu o wiedzę dotyczącą barw, można teraz teraz przystąpić do wyboru koloru na stronę internetową. Zazwczyczaj pożądane kolory korespondują z estetyką i identyfikacją wizualną firmy. Logo przedsiębiorstwa najczęściej składa się z jednego lub dwóch barw, rzadziej z trzech. Takie rozwiązanie sprawia że logo jest lepiej zapamiętane. 

 

W głównej mierze kolory łączone są ze sobą na zasadzie kontrastu, ale żeby zrobić to w sposób prawidłowy estetycznie i wizualnie, warto posiłkować się kołem barw. Jest to bardzo pomocnicze narzędzie w marketingu internetowym, ponieważ wskazuje nam, jakie barwy są: analogowe, komplementarne oraz monochromatyczne

 

  1. Kolorami analogowymi są barwy leżące obok siebie, dzięki czemu ich zastosowanie jest naturalne i zapewnia wyjątkowe doznania wzrokowe odbiorcy

 

  1. Kolory komplementarne to barwy, które znajdują się na dwóch końcach koła kolorów. Ich połączenie charakteryzuje się efektem wyróżnienia. 

 

  1. Kolor monochromatyczne są delikatne. Z tymi barwami należy jednak uważać, gdyż ich połączenie może skutkować zlewaniem się treści na stronie. Kolory monochromatyczne idealnie sprawdzają się, jako tło strony www.

Jak wpływa kolor strony a barwy logo

 

Przy tworzeniu barw na stronę internetową do barw logo, dobieramy dwie, maksymalnie trzy kolory uzupełniające. Przeważnie są to kolory te same, co w logo, ale o mniejszej intensywności. Jeżeli nasza strona www posiada logo w czerwonych barwach, to nasza strona internetowa również powinna być w podobnych barwach z uzupełnieniem w jeden kolor kontrastujący.

 

Przy tworzeniu strony internetowej warto korzystać z zasady 60/30/10, która uwzględnia odpowiednie proporcje kolorystyczne. Zgodnie z zasadą landing page strona internetowa dzieli się na 3 części: akcenty, bazę oraz tło. Takie rozwiązania estetyczne są bardzo lubiane przez klientów, dlatego dogranie wszystkich czynności na stronie internetowej, to podstawowy czynnik, który będzie definiował sukces firmy

 

Bartłomiej Tokarski

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.