Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?  Jednym z głównych wyznaczników działań SEO jest analiza ruchu na stronie internetowej.


Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?

 Jednym z głównych wyznaczników działań SEO jest analiza ruchu na stronie internetowej. W celu pozyskania danych w tym zakresie, można wykorzystać darmowe, jak również płatne narzędzia, które generują podstawowe lub bardziej szczegółowe dane dotyczące liczby użytkowników i widoczności witryny w sieci. W artykule postaram się przedstawić narzędzia, jakie wykorzystywane są do analizowania ruchu na stronie internetowej, w jaki sposób to robić i dlaczego warto sprawdzać widoczność witryny w sieci. 

 

Dlaczego warto analizować ruch na stronie internetowej?

 

Ruch na stronie internetowej, według Google Analytics to liczba użytkowników, która odwiedziła witrynę w określonym czasie. Analityczne narzędzia SEO nie mają dostępu do danych z Google Analytics. W ich przypadku ruch definiowany jest, jako potencjał słów kluczowych, na których widoczna jest konkretna witryna, do generowania widoczności. Dokładne dane w zakresie ruchu na stronie internetowej można uzyskać jedynie na własnej stronie www w Google Analytics. Analiza konkurencyjnych witryn pod kątem ruchu ma charakter szacunkowy. Mimo to może być jednak cenną wskazówką do rozwoju i optymalizacji działań marketingowych w sieci.

 

W jaki sposób analizować ruch na stronie internetowej? 

 

Google Analytics prezentuje rozbudowane dane o użytkownikach i ruchu na stronie internetowej, który generują na witrynie. W narzędziu ODBIORCY, który znajduje się w raporcie można sprawdzić:

 

  • jaka jest struktura płci użytkowników,
  • w jakiej lokalizacji witryna lub sklep internetowy są najbardziej popularne,
  • jaka jest struktura wiekowa użytkowników,
  • jacy użytkownicy generują największy ruch na stronie internetowej,
  • jaką widoczność generują nowi użytkownicy, a jaki powracający,
  • z jakiej przeglądarki, systemu operacyjnego i urządzenia korzystają użytkownicy generujący ruch na witrynie – czy większość ruchu na stronie internetowej pochodzi z urządzeń stacjonarnych, czy mobilnych?

 

Takie dane pozwalają odpowiednio zoptymalizować strukturę i wygląd witryny w zależności od dominującej technologii.

 

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji wewnętrzny witryny? 

 

W raporcie ZACHOWANIA znajdują się dane dotyczące zachowań użytkowników generujących ruch na stronie internetowej. Dzięki niemu można dowiedzieć się:

 

 

Główne narzędzia wykorzystywane są do analizowania ruchu na stronie internetowej – Ruch na stronie konkurencji

 

  •  Ruch na stronie konkurencji –  Aleksa

 

Jest to z pewnością jedna z najpopularniejszych narzędzi umożliwiających porównanie witryny z konkurencją. Co prawda nie przedstawia ona wprost szacowanej wielkości ruchu na stronie internetowej, ale ranking jej określany jest poprzez porównanie z odwiedzinami wszystkich innych monitorowanych serwisów. Ruch uwzględniony w rankingu Alexy bazuje na połączonym wskaźniku unikalnych odwiedzin przez użytkowników oraz liczby odsłon.

 

Niestety dane prezentowane przez Alexę często okazują się niedokładne. Dodatkowo niektóre z nich dostępne są tylko dla największych witryn posiadających bardzo dużą liczbę odwiedzin przez użytkowników. Narzędzie to polecane jest więc głównie do porównywania podobnych serwisów oraz stron www z tej samej branży

 

  •  Ruch na stronie konkurencji –  Quantcast

 

Prezentuje standardowo bardzo ograniczone dane dotyczące tylko USA, także głównie dla dużych serwisów. Jest tutaj jednak dostępna za darmo większa ilość informacji, ale tylko dla witryn, które posiadają konto w serwisie. Założenie profilu w Quantcast również jest darmowe, tak więc narzędzie to polecane jest przede wszystkim, gdy zależy osobie na uzyskaniu danych na temat własnej strony internetowej. Korzystać z Quantcast warto, jeśli konta posiadają w nim witryny konkurencji, której statystyki można śledzić nawet bez rejestracji. Dla niezweryfikowanych serwisów dane okazują się zwykle bardzo niedokładne.

 

  •  Ruch na stronie konkurencji –  Google AdWords Display Planner

 

Kolejnym narzędziem, które może okazać się pomocne w analizowaniu ruchu na stronie internetowej jest Display Planner, dostępne bezpłatnie w ramach usługi Google AdWords. Poprzez aplikację można uzyskać informacje na temat liczby plików cookies dostępnych dla danych witryn, na które mogą być kierowane reklamy w obrębie sieci GDN. Dzięki temu można sprawdzić skalę zasięgu serwisu, na podstawie przybliżonego określenia liczby jego odbiorców. Dane te traktować należy szacunkowo, ponieważ jeden użytkownik może korzystać z kilku urządzeń, dla których zapisane zostaną osobne pliki cookies. W Dispaly Planner dostępne są także szacunki dotyczące przewidywanej liczby wyświetleń reklamy dla danej witryny oraz prezentuje dodatkowo informacje o wieku, płci oraz urządzeniach użytkowników odwiedzających stronę internetową. Niestety bardzo często są to dane tylko częściowe, dlatego powinny być one rozpatrywane poglądowo.

 

  •  Ruch na stronie konkurencji – Google Trends

 

Narzędzie stworzone przez Google nie udostępnia bezwzględnych liczb dotyczących operacji wyszukiwania czy odwiedzin strony internetowej. Jednak jest pomocne dla oszacowania popularności witryn konkurencji. Pozwala sprawdzić, jak na przestrzeni czasu kształtowało się zainteresowanie daną stroną www na podstawie odsetek wyszukiwań w Google. Dla większych witryn porównania można dokonać podając nazwy ich domen.

 

Natomiast dla mniejszych serwisów, które nie posiadają wystarczająco dużej liczby wyszukiwań dla strony internetowej, pozostaje konfrontacja na podstawie nazwy firmy, marki bądź ewentualnie produktu czy usługi. Takie porównanie naturalnie będzie niestety znacznie mniej miarodajne.

 

  •  Ruch na stronie konkurencji – Google AdWords Keyword Planner

 

Narzędzie udostępnione w usłudze Google AdWords można wykorzystać do oszacowania ruchu strony internetowej zarówno z wyników organicznych jak i płatnych. W zakresie odwiedzin z rezultatów bezpłatnych, Keyword Planner, dostarcza dokładne dane na temat miesięcznej liczby wyszukiwań słów kluczowych. Informacje o tym, na jakie frazy serwis jest widoczny w wynikach Google oraz jakie zajmuje dla nich pozycje, pozyskać trzeba jednak z innych narzędzi. Mając powyższe dane o widoczności serwisu na słowa kluczowe oraz ich liczbie wyszukiwań, wyliczyć można średni współczynnik klikalności CTR dla określonych pozycji. Obliczenia takie są jednak czasochłonne, dlatego znacznie łatwiej pozyskać gotowe statystyki w tym zakresie z innych narzędzi

 

Bartłomiej Tokarski

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.