Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Jak prowadzić bloga i jakie artykuły powinny powstać na firmowego bloga?

Co to znaczy dobry wpis i Jak prowadzić bloga? Co się na niego składa? Obecność w Internecie jest ważna. Przeczytaj ten artykuł jeśli nie wiesz, jak zacząć.

 

Jak prowadzić bloga i jaki powinien być idealny wpis na bloga firmowego?

 

Cóż, nie ma czegoś takiego jak idealny post, ale jeśli szukasz porady, jak zacząć pisać na bloga biznesowego, dobrze trafiłeś. Jeśli to czytasz, zakładam, że jesteś przedsiębiorcą i zdajesz sobie sprawę, że blogowanie to świetny sposób na nawiązywanie i utrzymywanie relacji dla wielu firm na całym świecie. Ale skąd mieć pewność, czy blog wykonuje dobrze swoją pracę?

 

Jako firma musisz ocenić potencjalny sukces swojego bloga, zadając sobie kilka pytań: jaki jest cel mojego bloga? Czego oczekuje rynek? Jakie są moje cele związane z blogowaniem? Jakie treści zamieszczam w mojej witrynie? Czy mój blog jest na Facebooku, LinkedInie, Twitterze lub Google+?

Z im większą ilością portali społecznościowych jest zintegrowany, tym więcej otrzymasz wejść na bloga. Dlaczego? Ponieważ ludzie będą udostępniać Twój post na blogu swoim znajomym na ww. portalach.

 

Obecność w Internecie jest ważna. Ale co, jeśli nie wiesz, jak zacząć? Czy zastanawiasz się, jakich umiejętności potrzebujesz?

Jeśli masz wątpliwości co do wymyślania treści, które możesz publikować na swoim blogu biznesowym, możesz zrobić kilka rzeczy.

 

Jak prowadzić bloga Jaki jest w ogóle cel bloga na Twojej stronie i co to ma do sklepu?

 

Stronie? Ale jak to na stronie? I o jaki sklep chodzi? Przecież rozmawialiśmy o blogu? 

Spokojnie; możesz mieć to wszystko naraz w jednym miejscu. I bardzo dobrze by było!
Jak to działa: artykuły na blogu służą najczęściej do ściągnięcia ruchu na Twoją stronę, a następnie cała magia dzieje się w sklepie/formularzu kontaktowym/na infolinii, itp. (zależy, jaki masz model biznesowy).

Z tego powodu warto zadbać o profesjonalną stronę internetową skrojoną do Twoich potrzeb, która łączy ze sobą wiele różnych opcji. A teraz wskakujemy do tematu. Jakie artykuły publikować?

 

Jak prowadzić blog O czym pisać? 

 

Możesz utworzyć listę tematów do omówienia na swoim blogu. 

 

Możesz podzielić swoją listę na tygodnie i upewnić się, że piszesz regularnie na każdy wybrany uprzednio temat. Na przykład, gdybyś miał stworzyć cotygodniową listę tematów, mogłoby wyglądać to tak:

 

Jak prowadzić bloga i Lista tematów

 

  • Tydzień I: Udostępniasz najnowsze wiadomości lub linki z innych źródeł, które dotyczą branży/tematu Twojego bloga biznesowego;
  • Tydzień II: Dzielisz się wskazówkami/strategiami, których nauczyłeś się na temat prowadzenia firmy w ciągu ostatniego roku, a także jak poradziłeś sobie z napotkanymi przeszkodami;
  • Tydzień III: Dzielisz się profilem osoby z Twojej branży (może być np. w formie wywiadu). Rozmówcą może być bloger, pisarz, mówca lub ktokolwiek, kto jakkolwiek pomógł Ci na Twojej drodze;
  • Tydzień IV: Udostępniasz posty i linki do blogów innych ekspertów branżowych;
  • Tydzień V: Odpowiadasz na pytania lub komentarze od swoich czytelników;
  • Tydzień VI: …

 

Domyślam się jak dbasz o swój cenny czas, i że stworzenie jednego posta na tydzień to może być dla Ciebie za dużo. I w porządku. To tylko przykład. Najważniejszym, na co chciałem zwrócić uwagę, jest planowanie z wyprzedzeniem tematów na przyszłość. One będą ulegać zmianie, całość będzie ruchoma. Inspiracja może spłynąć zewsząd. Prawdopodobnie ktoś zada Ci pytanie, z którego świetnie będzie zrobić następny post. Pamiętaj: Budowa bloga odnoszącego sukcesy to długotrwały proces. Częstotliwość blogowania jest jednak jedną z najistotniejszych rzeczy.

 

Jak prowadzić bloga i Tematy niszowe

 

Ciekawe tematy niszowe to kolejny dobry punkt wyjścia dla Twojego bloga. Jeśli nie masz pewności, jakie tematy wybrać, zajrzyj na blogi z tej samej branży i zobacz, co publikują Twoi konkurenci. Mając tę ​​wiedzę, nie pisz o tym samym, raczej znów: potraktuj to jako inspirację. Ale jeśli temat jest uniwersalny i czujesz, że dobrze by było, gdyby znalazł się również na Twoim blogu, spróbuj ugryźć go w inny sposób.

 

Co ze słowami kluczowymi ?

 

Słowa kluczowe (na niektórych platformach nazywane hashtagami) mają ogromny wpływ na liczbę odwiedzających każdego dnia Twojego bloga. Zbadaj zatem rynek, aby dowiedzieć się, jakie wyszukiwane słowa sprawdzą się w Twojej branży. 

Musisz sprawdzić, jakich słów kluczowych używają Twoi konkurenci, aby przyciągnąć do Ciebie ruch z ich witryn. Przeanalizuj za pomocą narzędzi, które słowa kluczowe/hashtagi są dla Ciebie najlepsze.

Menedżerowie i specjaliści SEO (optymalizacji pod wyszukiwarki) zajmują się tym na co dzień. Sprawdzają comiesięczne wyszukiwania, trendy, wyniki i nowości branżowe, a także opinie konsumentów w wyszukiwarkach. Oprócz tego ich praca polega na tworzeniu raportów, na podstawie raportów – tworzą strategię, a następnie odpowiednie treści, które przekazują je swoim klientom. Więcej na ten temat możesz sprawdzić tutaj.

 

Jak prowadzić bloga Następną rzeczą, na której należy się skupić, jest osobowość kupującego

 

Oczywiste jest, że Twój czytelnik może zostać Twoim klientem. Warto zatem dowiedzieć się co jeszcze można zrobić, żeby do niego dotrzeć. Do tego celu służy określenie tzw. persony kupującego. Na personę kupującego składają się określone cechy osobowości osób, które potencjalnie mogą kupić produkt lub usługę w sklepie na Twojej stronie. 

Przykładowo: jeśli sprzedajesz produkt w witrynie e-commerce zespolonej z Twoim blogiem, stwórz sobie zarys persony kupującego, czyli zastanów się: kim jest, a następnie jaką ofertę mu przedstawić. W dużym skrócie chodzi o odnalezienie sposobu, w który chcesz zaprezentować swoje produkty właśnie takiej personie. Musisz odgadnąć, jakie może mieć żądania (czy raczej oczekiwania) i tym oczekiwaniom sprostać.

 

Co z umiejętnością pisania?

 

Dzisiejsze blogi wymagają pewnych podstawowych umiejętności pisania, ale niekoniecznie musi to być nie wiadomo jaki kunszt. Głównie chodzi tutaj o pisanie w sposób angażujący ludzi, co w większości przypadków wystarczy do tego, aby blog odniósł sukces, i żeby można było mówić o nim jako o udanym blogu. Najczęściej wystarczy dobrze sprzedająca się historia

Być może w Twojej sytuacji bardziej sensowne okaże się zatrudnienie kogoś do pisania na blogu. Takie osoby mają bardzo dobre tzw. umiejętności miękkie, a także słynne „lekkie pióro”. 

 

Treść bloga jest najważniejsza

 

Zawartość bloga powinna koncentrować się na tym, aby znaleźć powód, dzięki któremu czytelnik będzie wracał do Ciebie po więcej. Jeśli uda Ci się zaangażować Twojego odbiorcę i być na bieżąco z jego problemami, co więcej – będziesz dostarczać rozwiązania tych problemów – osoby te będą do Ciebie wracać.

Sprawdź Prowadzenie bloga Jak prowadzić bloga i jak pisać skuteczne teksty – artykuł, który traktuje o tym szczegółowo.

 

Istnieje kilka podejść do blogowania i Prowadzenia bloga. Najpopularniejsze z nich to:

 

 

  • Blog osobisty – wyraża się na nim swoje zdanie na istotne tematy w sposób luźny, niejednokrotnie okraszony sporą dawką emocji. Bywa „ofensywny” lub kontrowersyjny, ale buduje bardzo silną więź z sympatykami;
  • Blog informacyjny – skupia się na publikowaniu przydatnych informacji. Najczęściej informuje po prostu o wydarzeniach w danej niszy, raczej bywa obiektywny. Jest szczególnie ceniony przez osoby pragmatyczne;
  • Blog rozrywkowy – skupia się głównie na zabawianiu czytelnika poprzez publikowanie zabawnych historii. Cała oprawa jest bardzo lekka i pozwala na ciepłe emocje, co przekłada się na przyjemne odczucia czytelników;
  • Blog specjalistyczny – np. dotyczący tematyki marketingowej. Posty na takim blogu koncentrują się zwykle na dostarczaniu wiedzy i edukowaniu czytelników. Zwykle jest nastawiony komercyjnie. 

Powyższa klasyfikacja jest oczywiście bardzo umowna. Rzadko kiedy da się zamknąć jeden blog w jednej ramie, z całą pewnością istnieją też inne klasyfikacje. Co istotne – i do czego zachęcamy – warto jest mieszać różne style na swoim własnym blogu. Dzięki takiemu działaniu mamy dużą szansę na szeroką grupę odbiorców. Dzięki takiemu działaniu możemy zrzeszać ludzi o różnych zainteresowaniach, którzy przychodzą do nas w różnym celu. 

Kluczem do sukcesu jest bycie ciekawym, czyli nie bycie nudnym. Postaraj się też zawalczyć nieco z naturalną tendencją, którą zwykle mają blogerzy: nadmiernie analizują treści, które publikują.

 

Prowadzenie bloga Podsumowanie

 

Powyższe informacje to świetny punkt wyjścia… do wejścia w blogosferę. Świat bloga to o wiele więcej, ale łatwiej będzie Ci wystartować mając na uwadze ww. podstawy. 

Jeśli potrzebujesz więcej ciekawostek, poradników i innych materiałów do nauki – rozejrzyj się po naszym blogu.

A przede wszystkim: po prostu zacznij! Z czasem przekonasz się, że blogowanie to naprawdę świetna zabawa przynosząca przy okazji wymierne korzyści. Powodzenia!

 

Kamil Kaczmarek

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.