Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Jak pisać dobre teksty na bloga?

Jak pisać dobre teksty na bloga?

Nie wiesz jaki pisać bloga i jak pisać dobre teksty na bloga? Na dobry tekst, który ładnie wypozycjonuje się w sieci wpływa kilka istotnych elementów. Zobacz co zrobić, aby wyróżniać się wśród konkurencji.

1. Przygotuj ciekawy temat oraz zrób dokładny research

Bądź pewien, że temat jest unikatowy i przyciągnie czytelników. Najlepiej kiedy wyprzedzisz z informacją konkurencję. Pamiętaj, aby dokładnie sprawdzić informacje w sieci, ponieważ na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy a nawet tygodni mogło się wiele zmienić. Nie chcesz przecież wprowadzać czytelnika w błąd.

2. Wyprzedaj konkurencję

Pamiętaj o zasadzie kto pierwszy ten lepszy. Największe blogi tematyczne to te, które biorą informacje z bezpośredniego źródła. Możesz korzystać z informacji zawartych na innych stronach by uzupełnić swoją wiedzę. Jednak jeśli już korzystasz z wpisów konkurencji nie kopiuj ich treści. Napisz coś unikatowego co się wyróżni. Duplikując pogarszasz swoją pozycję w wyszukiwarce.

3. Dłuższe teksty lepiej się pozycjonują

Unikaj pisania krótkich wpisów na mniej niż 100 słów. Najlepiej jeśli będą miały od 150 słów i więcej. Raczej bardzo długie teksty również nie są wskazane, bo zniechęcają czytelnika. Kto by chciał marnować swój cenny czas by w gąszczu tekstu szukać informacji, która go interesuje.

4. Tytuł

Jest to być może najistotniejszy element układanki. Najlepiej by rozpoczynał się od słowa kluczowego, które jest najczęściej wyszukiwane w sieci np. nazwę lub markę. Musi być krótki, ale zaciekawić czytelnika. Pamiętaj, że od tego zależy kto przeczyta dalszą część tekstu. Możesz napisać go w formie pytania, zaprzeczenia, poradnika (rozpoczynamy zdanie od Jak…), liczb (10 spobów na…), zwrócenia się do publiczności (Sprawdź…)

5. Lead

Lead to pierwszy akapit występujący po tytule składający się zazwyczaj z dwóch krótkich zdań wprowadzających. Ma być dopełnieniem tytułu rozwinąć go i wzbudzić ciekawość. Nie pisz zbyt długiego wprowadzenia, ponieważ wygląda to nieestetycznie a poza tym jest skracane przez google, tak że czytelnik wyszukując hasło w wyszukiwarce nie zobaczy całej treści co zamiast zachęcić, może wywołać przeciwny efekt.

6. Zdjęcie

Wymierz ciekawe zdjęcie o dużej rozdzielczości pikseli, czyli z dobrą ostrością i ciekawą kolorystyką, ma to bowiem bardzo duży wpływ na to czy czytelnik otworzy twój wpis. Jest to tak samo istotne jak dobry tytuł. Najlepiej jeśli to będą zdjęcia zrobione przez ciebie lub oficjalne zdjęcie np. marki czy osobistości z ich profili społecznościowych. Klienci bowiem już mieli z tym wcześniej kontakt i zdobędziesz ich zaufanie.
Wklejaj również zdjęcia w tekst.

7. Tekst

Napisz ciekawy tekst, zawrzyj wszystkie najistotniejsze informacje, zaskocz czytelnika swoją wiedzą, wywołaj efekt „wow” tak by z przyjemnością do ciebie wracał. Możesz również dopełnić tekst pisząc jakąś ciekawostkę. Użyj konkretów, słów kluczowych i co najważniejsze każdą nową myśl zaczynaj od akapitu, bo to wpływa na pozycjonowanie. Zawrzyj odnośniki z mediów społecznościowych np. z konta osobistości, wydarzenia, marki w zależności o czym piszesz oraz cytaty. Czytelnik będzie wiedział, że opierasz co o czym piszesz na prawdziwych informacjach. Również tekst stanie się atrakcyjniejszy bo nie będzie się zlewać w jedną całość.

Benita Laskowska

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.