Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Gdzie szukać pomysłów na prowadzenie bloga firmowego?

Gdzie szukać pomysłów na prowadzenie bloga firmowego? Chcesz założyć blog firmowy, ale nie masz pomysłów na to, co powinno się tam znaleźć? Przeczytaj nasz artykuł. Z pewnością Cię zainspiruje!

 

Prowadzenie bloga firmowego – pomysły na artykuły

 

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to dużo korzyści może Ci przynieść blog firmowy. Przykłady wielu firm pokazują, że  warto go mieć. Jeśli jednak chcesz odnieść sukces na tym polu, to musisz poświęcić mu trochę czasu i energii. Nawet jeśli sam nie piszesz do niego artykułów, to i tak powinieneś mieć pieczę nad tekstami, które się tam znajdują. Blog firmowy musi być prowadzony na wysokim poziomie, a umieszczane teksty – wartościowe. W przeciwnym razie raczej odstraszy potencjalnych klientów. Blog firmowy – jak pisać? Gdzie szukać inspiracji?

 

Prowadzenie bloga firmowego co daje?

 

Możesz się zastanawiać, po co prowadzić blog firmowy? Zalety można by długo wymieniać.

  1. Tworząc go, stawiasz się w pozycji eksperta, który wie, o czym pisze. W ten sposób budujesz zaufanie do swoich produktów czy usług.
  2. Twoja połączona z blogiem strona plasuje się wyżej w wynikach wyszukiwarki.
  3. Pobudzasz ruch na stronie, co wiąże się z lepszą sprzedażą i współpracą z kontrahentami.
  4. Blog może stać się miejscem dodatkowego zarobku np. dzięki reklamom.
  5. Nawiązujesz bliższe relacje z klientami, którzy dzięki temu do Ciebie wracają.
  6. Zdobywasz rozpoznawalność, a nawet sławę w swojej dziedzinie.

Jak znaleźć pomysł na artykuł? 

 

Jaki charakter ma Twoja firma? Prowadzisz e-sklep z artykułami spożywczymi? Sprzedajesz beton? Handlujesz rybkami akwariowymi? Tworzysz kursy z zakresu pewności siebie? Uczysz języków obcych? Nieważne, co robisz, poniższe rady można zastosować do wszystkich działalności. 

  1. Wpisy sprzed lat. Jeśli prowadzisz bloga firmowego przez dłuższy czas, to niektóre wpisy z pewnością się zdezaktualizowały. Możesz przejrzeć swoje stare artykuły i je odświeżyć, dodać uwagi itp. Takie treści plasują się wyżej w wynikach wyszukiwarki.
  2. Fora tematyczne. Zapisz się do kilku z nich (oczywiście tych z Twojej branży) i pilnie czytaj wpisy. Użytkownicy zadają tam dziesiątki, a nawet setki pytań. Zacznij na nie odpowiadać na swoim blogu, najlepiej zachowując frazy kluczowe użyte przez forumowiczów. To z dużym prawdopodobieństwem będą słowa, które wpisują internauci.
  3. Blogi konkurencji i obcojęzyczne. Sprawdź, co piszą inni w Twojej branży. Nie tylko po polsku. W dobie tłumaczy internetowych nie będzie problemem przełożenie tekstu z nawet najbardziej egzotycznego języka na polski. Większość interesujących Cię treści i tak pewnie będzie po angielsku. Nie bój się zaglądać na blogi z innych krajów. Często bywa tak, że w Polsce coś dopiero raczkuje i być może wstrzelisz się w temat, a Twój artykuł zyska tysiące wdzięcznych słuchaczy.

Prowadzenie bloga firmowego pomysły

  1. Słuchaj klientów, a nawet rób wśród nich ankiety. Czy klienci dzwonią do Ciebie lub piszą, pytając o konkretną sprawę? Napisz o niej. Oszczędzisz czas, jaki musiałbyś przeznaczyć na odpowiadanie każdemu z osobna. Czytaj też opinie pod produktami. Jeśli nie wiesz, czego szukają użytkownicy, zrób ankietę. Zapytaj w niej po prostu, o czym chcieliby przeczytać. 
  2. Spotykaj się z innymi przedsiębiorcami z Twojej branży. Każdy może mieć Ci coś ciekawego do powiedzenia. Być może jego jedno zdanie podda Ci pomysły na co najmniej kilka artykułów. Uczestnicz w konferencjach, czytaj branżowe (i nie tylko) książki czy pisma.
  3. Zajrzyj do swojego sklepu. Przecież masz tam wiele produktów w różnych cenach. Zacznij o nich pisać, np. rodzaje betonu komórkowego to pomysł na cały cykl artykułów. Podobnie jak „dekoracje do domu do 100 zł”, „do 1000 zł” itp.
  4. Sprawdź np. na You Tube, jak prezentują się frazy związane z Twoją branżą. Czy są jakieś filmy na ten temat? Ile ich jest? Co mówią prezenterzy?

Blog firmowy – narzędzia

 

Dla wciąż niezdecydowanych stworzono odpowiednie narzędzia, które ułatwiają pracę nad artykułami. Będzie to na przykład:

  • …sama wyszukiwarka Google; zacznij wpisywać słowo i zobacz, co Ci to narzędzie podpowiada, inni Twoi pomocnicy z tej samej rodziny to Google Wiadomości, Google Analytics, Google Trends,
  • narzędzia, umożliwiające wyszukiwanie słów kluczowych, np. Semstorm czy AnswerthePublic,
  • platformy takie jak Buzzsumo podpowiedzą Ci, które teksty ze słowami kluczowymi wzbudziły największą ciekawość w social mediach i z jakich stron pochodzą,
  • Keyword Surfer podpowie Ci, jakich słów kluczowych użyć, żeby zyskać wielu użytkowników (przecież chcesz, żeby Twoje treści były czytane!),
  • czy słyszałeś o narzędziu zwanym Blog Ideas Generator? Jest w języku angielskim, ale łatwo przetłumaczysz tytuły; wpisujesz czasownik i do 5 wygenerowanych tytułów możesz pobrać za darmo.

Blog firmowy prowadzenie ー artykuły i pomysły

 

Pamiętaj, że tytuł to jeszcze nie wszystko. Pod nim musi się znaleźć treść, która zaciekawi czytelnika, da mu odpowiedzi na nurtujące go pytania. Najlepiej, abyś na początku opracował formatowanie. Wszystkie Twoje artykuły powinny wyglądać podobnie, mieć taką samą czcionkę itp. Dopasuj styl pisania do specyficznej grupy docelowej. Inaczej napiszesz przecież do młodzieży, a inaczej do osób zainteresowanych oszczędzaniem. Pisz artykuły, które sam chciałbyś przeczytać. Jest wiele metod, by znaleźć ciekawy temat. Jeśli pisanie to jednak nie Twoja bajka, zdaj się na specjalistów, którzy doskonale wiedzą, jak sprawić, by Twój blog był czytany. Sprawdź tutaj.

Iwa E.

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.