Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Filtrowanie produktów w e-commerce

Praktyczne wskazówki

Tylko niewielka ilość użytkowników sklepów internetowych, odwiedzając je, wie, jakiego produktu konkretnie szuka. Z kolei Ci, którzy wiedzą, nierzadko są przytłoczeni ogromną ilością produktów w obrębie danej kategorii. Wtedy do akcji wkraczają filtry, które zdecydowanie ułatwiają cały proces poprzez zawężanie ilości dostępnych wariantów. Zastosuj się do poniższych wskazówek, by za pomocą opcji filtrowania produktów, zyskać zadowolenie i satysfakcję Klientów.

Filtrowanie produktów w sklepie internetowym – dlaczego są tak ważne? 

 

Możliwość filtrowania asortymentu w sklepie internetowym jest tym, czego oczekują użytkownicy.  Zwłaszcza od sklepów posiadających szeroką ofertę produktową. Filtry, będąc częścią drzewa kategorii, nie tylko pomagają i przyspieszają znalezienie konkretnego przedmiotu, ale wpływają jednocześnie na doświadczenia klienta ze stroną, co w konsekwencji wpływa pozytywnie na konwersję. 

 

Filtry mają bezpośredni wpływ na SEO sklepu. Wraz z ilością filtrów zwiększa się szansa na lepszą widoczność strony w wyszukiwarce Google pod kątem fraz kluczowych. Ponadto, wzmocnione zostaje wewnętrzne linkowanie witryny. 

 

Należy jednak pamiętać, że każdy filtr to od kilku do kilkuset tysięcy nowych adresów URL, w zależności od wielkości sklepu. Trzeba brać pod uwagę, iż może pojawić się problem z indeksacją. Nie można więc dopuścić do duplikacji treści.

 

Jak zaprojektować filtry w sklepie internetowym? Filtrowanie produktów w sklepie jest użyteczne.

 

Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że – w zależności od witryny – filtry są porządkowane w różnorodny sposób. Jak więc je zaprojektować, by klienci nie musieli uczyć się ich na nowo za każdym razem, gdy odwiedzą nowy sklep oraz by cały proces był jak najbardziej intuicyjny? Sprawdź, jak im to ułatwić, stosując się do tych prostych zasad. 

 

#1 Dostosuj filtry do poszczególnych kategorii

Z pozoru wydawać by się mogło rzecz oczywista. Jednak wciąż można trafić na sklepy, które nie mają dostosowanych rodzajów filtrowania do specyfiki danej kategorii. Rozdzielczość, rozmiar lub typ matrycy czy stabilizacja to filtry typowe dla osób poszukujących aparatów cyfrowych. Nie posłużą one w poszukiwaniu ani telewizora, ani stroju kąpielowego. Przydatne są dla tych osób, które mają z góry ściśle określone preferencje odnośnie sprzętu, jaki planują zakupić. Co innego w przypadku rozróżnienia produktów pod kątem ceny czy opinii klientów, które są opcjami uniwersalnymi. 

 

Dobrą metodą jest umieszczenie jak największej liczby konkretnych atrybutów produktu jako dostępnych filtrów kategorii. W ten sposób przypominasz lub uczysz klientów, że te cechy produktu są ważne w procesie ich wyboru.

 

#2 Filtrowanie produktów tematycznie

Zakupy według atrybutów tematycznych to powszechny i kluczowy aspekt każdej decyzji zakupowej. Dzięki nim Twoi potencjalni nabywcy mogą obejrzeć produkty, za którymi początkowo by się nie rozglądali, a które będą odpowiednie dla danej sytuacji. Sprzedając sukienki, zaproponuj filtry takie jak wieczorowe, casualowe czy koktajlowe. Dobrze sprawdzi się także podział na sezony – letni i zimowy. Tego typu filtry proponowane są przez takich gigantów jak Zalando. 

 

#3 Udostępnij wybór wielu filtrów

Jeśli chodzi o skuteczne filtrowanie produktów, wartości filtrów nie powinny się wzajemnie wykluczać. Oznacza to, że ​​klienci powinni mieć możliwość zastosowania jak największej liczby opcji w ramach tej samej grupy filtra. Dokładając kolejne filtry ilość produktów jest zwiększana, nie zmniejszana. Jednak 32% witryn e-commerce nie ma zaimplementowanego takiego rozwiązania. Powracając do przykładu z sukienkami – pozwól swoim klientom na wyświetlanie egzemplarzy dostępnych w różnych wariantach kolorystycznych. 

 

#4 Unikaj sytuacji z brakiem wyników

Jeśli Twoi klienci zaczną ochoczo zawężać obszar poszukiwania, może dojść do sytuacji, w której pojawi się informacja o braku pasujących produktów. Wtedy najczęściej opuszczają oni sklep  – sfrustrowali i zniechęceni – myśląc, że Twój sklep nie jest w stanie spełnić ich oczekiwań. Aby uniknąć tego zjawiska, zaproponuj w obrębie kategorii filtra związanej z kolorami tylko te, które rzeczywiście są dostępne.

 

Garść dodatkowych wskazówek

 

  1. Pozwól na łatwe dodawanie i dezaktywowanie filtrów. 
  2. Zadbaj o to, by podczas dokonywania zmian w obrębie filtrów, strona aktualizowała się na bieżąco i w szybkim tempie. 
  3. Rozmieść informacje o wybranych filtrach w widocznym miejscu, by klienci mogli monitorować ich zakres. 
  4. W miejscu wyboru filtrów umieść informację o ilości produktów w obrębie danego kryterium. 
  5. Zastosuj logiczną hierarchię wyświetlania filtrów uzależnioną od częstotliwości ich wybierania. 
  6. Wskazuj drogę wyjścia z filtrów oraz etapy ich użycia. 

 

Projektowanie filtrów to proces – testuj, sprawdzaj, co działa

 

Nie przejmuj się, że pierwsza wersja zaprojektowanych filtrów może nie być doskonała. Kieruj się wygodą Twoich klientów i co jakiś czas sprawdzaj rucha na stronie. Obserwuj, w jaki sposób korzystają oni z filtrów i dostosowuj je pod ich oczekiwania. A jeśli potrzebujesz pomocy z zaprojektowaniem sklepu internetowego, zgłoś się do nas. Stworzymy dla Ciebie w pełni funkcjonalną i przyjazną z perspektywy klienta przestrzeń do robienia zakupów. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.