Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

E-mail marketing – najczęstsze błędy

E-mail marketing jest ważnym i skutecznym sposobem przypominania klientom o firmie. Ta forma marketingu bazuje na promocji firmy za pośrednictwem skrzynki pocztowej. Odpowiednia częstotliwość i jakość wiadomości mailowych wpływa na lojalność klientów i przekłada się na wzrost sprzedaży. Jednak korzystanie z tej formy wcale nie jest to takie oczywiste, gdyż diabeł tkwi w szczegółach. Dlatego w niniejszym artykule dowiesz się, jakie są najczęstsze błędy e-mail marketingu i co zrobić, żeby im zapobiec.

5 najczęstszych błędów – e-mail marketing

1. Brak maila witającego nowego subskrybenta 

W relacji klient-sprzedawca jest tak jak w życiu, zasady kurtuazji też tu obowiązują. Dlatego powinieneś wysłać maila, w którym się przywitasz i poinformujesz o korzyściach, jakie wynikają ze subskrypcji. W takiej wiadomości powitalnej należy zawrzeć informacje o warunkach subskrypcji, np. jak często będą pojawiać się maile z opisem oferty firmy czy promocjami oraz wskazać na możliwości rezygnacji z subskrypcji w dowolnym momencie.

Po co jeszcze to robić?

  • witające maile generują dużo więcej kliknięć, co korzystnie przekłada się na zasięgi i przychody.
  • brak rzeczowego wyjaśnienia zasad subskrypcji negatywnie wpływa na wiarygodność firmy i już na starcie obniża zainteresowanie potencjalnych klientów.

2. Brak personalizacji

Jeżeli chcesz, żeby subskrybenci rzeczywiście przeczytali maila od Ciebie, to musisz pamiętać o zwracaniu się do nich po imieniu. Maile, które są wysyłane masowo, bez uwzględnienia danych osobistych (imię i nazwisko), ich odpowiedniej odmiany oraz preferencji danej osoby to strzał w kolano. Najlepsi klienci to lojalni klienci, a zwracanie się do nich z należytym szacunkiem stanowi pierwszy krok do zaangażowania.

3. Subskrypcja i brak zgody

W związku z przepisami RODO jesteś zobowiązany zapytać o zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz na wysyłanie maili z ofertą marketingową w ramach subskrypcji. Nie stosowanie się do tego przepisu może wiązać się z konsekwencjami prawnymi i przynieść Ci złą sławę.

4. Nie jakościowe maile 

Oprócz personalizacji maili równie ważna jest ich jakość językowa i merytoryczna. Błędy ortograficzne, interpunkcyjne czy językowe to coś, czego musisz się wystrzegać. Ponadto pamiętaj o tym, żeby maile były nośnikiem wartościowych treści. Nie wysyłaj ich dla samej aktywności.

Na ich odbiór wpływa też sposób formatowania treści i oprawa wizualna. Korzystaj z funkcji takich, jak:

  • boldowanie najważniejszych informacji
  • numeracja
  • zdjęcia

Pamiętaj, żeby akapity nie zawierały więcej niż 4-5 zdań, bo dłuższe formy wymagają od czytelnika większej koncentracji, na którą nie zawsze można liczyć.

5. Brak optymalizacji mail pod kątem urządzeń mobilnych

Prawie 50 procent maili otwierane jest na telefonach komórkowych, dlatego konieczne jest ich optymalizacja na te urządzenia. Przykładowo wcześniej wspomniane formatowanie musi zachęcać wizualnie również na urządzeniach mobilnych, nie zapominaj o tym!

Do każdego elementu budowania swojej marki, a e-mail marketing bez wątpienia jest jednym z nich, powinieneś podchodzić z dbałością. Pamiętaj o powyższych zasadach, nie wysyłaj za dużej ilości maili i traktuj swoich subskrybentów w sposób bardziej zindywidualizowany, a na pewno odczujesz różnicę.

                                                                Julianna Skawińska

 

Kategorie:

Popularne artykuły

redakcja

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.